וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים נחקרים במח"ש: "הצעיר הערבי צעק 'אללה אכבר'"

9.11.2014 / 0:24

המעורבים בירי בחיר א-דין חמדאן בכפר כנא טענו בפני מפקדיהם כי נאלצו לירות בו כיוון שחשו מאוימים. השר לביטחון הפנים: "אמשיך לגבות את השוטרים שעושים מלאכתם נאמנה". המשטרה תעבור לרמת פעילות ג'

צילום: שלומי גבאי, עריכה: קשת סידי

השוטרים שהיו מעורבים באירוע הירי בצעיר הערבי בכפר כנא נחקרו אמש (שבת) במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים. השוטרים טענו בפני מפקדיהם כי נאלצו לירות בחיר א-דין חמדאן לאחר שחשו מאוימים. זאת, כיוון שלדבריהם הוא רץ לעברם עם סכין וצעק "אללה אכבר" כמה פעמים.

חמדאן נטמן הערב בבית הקברות בכפר קנא. עשרת אלפים בני אדם השתתפו בהלווייתו, בהם גם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל). במהלך ההלוויה לא נרשמו אירועים חריגים, אך בסיומה אירוע כמה תקריות אלימות ברחבי הארץ, שבהן נפצע באורח קל פעוט בן שלוש מפגיעת אבנים ברכב שבו נסע בשומרון.

עוד על הירי בכפר כנא:
אלימות ברחבי הארץ אחרי הרג הצעיר: בן 3 נפצע מאבן בשומרון
נתניהו: "נבחן שלילת אזרחות לקוראים להשמדתנו"
תיעוד: שוטרים יורים בגבו של צעיר עם סכין - והורגים אותו

תיעוד: צעיר מאיים על שוטרים בסכין – ונורה למוות. פאנט
תיעוד הירי בחמדאן/פאנט

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' התייחס אמש לראשונה לאירוע ואמר כי יש לנהוג באיפוק ולהמתין לממצאי החקירה. "מדובר באירוע שבו שוטרים חשים כי הם נמצאים בסכנת חיים לאחר שאדם החמוש בסכין תוקף את השוטרים על מנת לפגוע בחייהם, ועל כן הגיבו כפי שהגיבו", הסביר.

הוא מתח ביקורת על חברי כנסת שגינו את השוטרים וקראו לו להתפטר בעקבות האירוע. "אין לי אלא להצר על תגובות מתלהמות של אישים מסוימים המנסים לזכות בהון פוליטי ולהתסיס מגזר שלם באופן לא אחראי", אמר. "אמשיך לגבות את השוטרים שעושים מלאכתם נאמנה בשמירה על הסדר וביטחון הציבור וקורא לכולם לשמור על איפוק והרגעת הרוחות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חיר א-דין חמדאן, הצעיר שנורה על ידי כוח משטרה בכפר כנא 8.11.2014. פאנט
חיר א-דין חמדאן/פאנט

בתום הערכת מצב שנייה שקיים אתמול מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר, הוחלט כי מהיום המשטרה תעבור לפעילות מיוחדת ברמה ג'. "ראיתי במהלך היום את ההתקפות חסרות הבסיס והאחריות כלפי שוטרי משטרת ישראל, ואני אומר כאן באופן שאינו משתמע לשתי פנים: פיקוד המשטרה בראשותי נותן גיבוי מלא ללוחמי, שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל העושים ימים כלילות, במסירות ובנחישות למען שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

דנינו הנחה את השוטרים שהיו מעורבים באירוע "לשיתוף פעולה מלא עם מח"ש ומתן קשב כנדרש. כולנו נמתין לתוצאות החקירה. ביקשתי מראש מח"ש לתת לה עדיפות עליונה". הוא הוסיף: "אני רוצה להבהיר בצורה ברורה וחד משמעית: אין מדיניות הפעלה מבצעית שונה למגזר זה או אחר. האכיפה הייתה ותישאר שוויונית, מקצועית והוגנת".

הלווייתו של חיר א-דין חמדאן שנורה למוות על ידי שוטרים בכפר כנא, 8 בנובמבר 2014. אתר בוקרא, מערכת וואלה! NEWS
הלייתו של חמדאן, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אתר בוקרא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע מוקדם יותר תמיכה בשוטרים. "ישראל היא מדינת חוק. לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות", אמר נתניהו והוסיף כי "נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים ואלו הקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל. מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה. אנחה את שר הפנים לבחון שלילת אזרחות של הקוראים להשמדת מדינת ישראל".

השר נפתלי בנט הצטרף אליו. "מחבל ערבי אחוז טירוף תקף ניידת של שוטרינו עם סכין, בניסיון לרצוח אותם", אמר יו"ר הבית היהודי. "תגובת השוטרים היא מה שמצופה מאנשי הביטחון שלנו. אפשר וצריך לבדוק. תמיד. אבל לא מדובר ב'רצח בדם קר' ובטח שאין להפקיר את אנשי כוחות הביטחון שנשלחים להגן עלינו. אם לא נעניק גיבוי נראה עוד ועוד ישראלים נרצחים באמצעות סכינים, זיקוקים ודריסות מכונית".

(עדכון ראשון: 21:55)

הלווייתו של חיר א-דין חמדאן שנורה למוות על ידי שוטרים בכפר כנא, 8 בנובמבר 2014. אתר בוקרא, מערכת וואלה! NEWS
ההלוויה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אתר בוקרא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ אחמד טיבי בהלוויה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מעצר מתפרעים בכניסה לכפר כנא לאחר הפגנת המחאה על הרג תושב המקום על ידי המשטרה. שלומי גבאי
עצורים בהפגנה בכפר כנא/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully