וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים יורים בגבו של צעיר עם סכין - והורגים אותו

8.11.2014 / 11:27

כלי תקשורת ערבים פרסמו תיעוד שבו נראית לכאורה התקרית שבה נורה למוות חיר חמדאן בכפר כנא. בתיעוד אמנם נראה הצעיר רץ לעבר הניידת בתנועה מאיימת, אולם דווקא כשהפנה את גבו - נורה בפלג גופו העליון

פאנט

חיר א-דין חמדאן, צעיר בן 22 נהרג הלילה (שבת) בכפר כנא מירי שוטרי תחנת נצרת, בעת שאלה הגיעו למקום במטרה לעצור אדם אחר, קרוב משפחתו של חמדאן. השוטרים טענו שחמדאן איים עליהם בסכין וחשו סכנה לחייהם, ובתגובה ירו בפלג גופו העליון.

בתיעוד האירוע, שפורסם בכלי תקשורת ערבים, נראה הצעיר רץ לעבר הניידת בתנועות מאיימות. עם זאת, דווקא כאשר הצעיר נראה מפנה את גבו לשוטרים, יורה בו אחד השוטרים - דווקא בפלג גופו העליון. חמדאן נפצע אנוש מהירי, ופונה לבית החולים העמק בעפולה, שם מת מפצעיו. במשטרה בחרו בשלב זה לא לאשר אם אכן מדובר בתיעוד אותנטי.

עוד בוואלה! חדשות:
חמאס הודיע על הקמת "צבא עממי" לשחרור מסגד אל-אקצא
יו"ר ועד נמל אשדוד החדש: "יש הסתה מטורפת נגד העובדים"
האם בקרוב יוזלו משלחות התיכונים לפולין?

חיר א-דין חמדאן, הצעיר שנורה על ידי כוח משטרה בכפר כנא 8.11.2014. פאנט
עבד בבית מלאכה לאבן ושיש בכפר. חמדאן/פאנט

בעקבות האירוע פרצו מהומות בכפר כנא ועשרות צעירים הבעירו צמיגים במחאה על התנהלות השוטרים באירוע. ב-15:00 צפויה להיערך הפגנה בכפר, וכן מסיבת עיתונאים "על מנת להציג את האמת, בניגוד לעמת המשטרה, שטוענת שהייתה בסכנה", כך ננמסר מהמועצה המקומית.

כמו כן, לאחר מותו של חמדאן הופצו במקום פוסטרים עם תמונתו בהם נכתב: "השהיד חיר א-דין חמדאן, קורבן שנאת המשטרה ושריה לערבים. יום שבת ה-8.11.2014. האשמה: ערבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האשמה: ערבי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסלאם אמארה, מנכ"ל המועצה המקומית כפר כנא אמר כי בישוב יש זעם גדול מאד בעקבות הירי שאותו כינה "ירי בדם קר". לדבריו, במועצה קיימו ישיבה דחופה בניסיון להרגיע את הרוחות. עוד הוסיף אמארה כי "הכעס והזעם של התושבים מובנים". לדבריו, גופת ההרוג עדיין נמצאת במכון לרפואה משפטית באבו כביר והמועצה פנתה למפקד המחוז שיסייע להביאה לקבורה עוד היום. אמארה, שהינו קרוב משפחה של ההרוג, אמר כי הוא היה בחור נורמטיבי שעבד בבית מלאכה לאבן ושיש בכפר.

בעל עסק בכפר אמר לוואלה! חדשות כי כי חמדאן לא היה מוכר כאדם בעייתי. "זו קטסטרופה. אני מקווה שהפגיעה במסחר ובתיירות לא תהיה קשה מדי", הוא הוסיף. עקב ההודעה על מותו של חמדאן הוכרזה בכפר שביתה כללית. כמו כן, המועצה המקומית דורשת לחקור את המקרה לעומק.

תיעוד: צעיר מאיים על שוטרים בסכין – ונורה למוות. פאנט
"רצח בדם קר". רגע אחרי הירי/פאנט

תושב כפר כנא שהגיע למקום הירי זמן קצר לאחר המקרה אמר לוואלה! חדשות כי מדובר ברצח וכי רכב ובתוכו לוחמי יס"מ יהיה יכול להשתלט בקלות על הבחור. זה ירי על מנת להרוג. הוא לא היווה שום סכנה עליהם. אני חושש שהמקרה יצית כאן מהומות. אני מחנך את ילדי לחיים בשלום ומה אגיד להם עכשיו שהן רואים את הרצח הזה? זה מקרה חמור מאד.

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) התייחס היום לתקרית והטיל את האחריות למותו על השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. "מה שראינו היום בכפר כנא זה את משטרת ישראל מיישמת את רוח המפקד, השר אהרונוביץ', שדרש משוטרים להרוג כל מי 'שפוגע' באזרחים ישראלים". לדבריו "אהרונוביץ' אחראי למוות היום בכפר כנא, לא פחות מהשוטרים שלחצו על ההדק".

דברים דומים אמר ח"כ באסל גטאס (בל"ד) שטען כי אין לו ספק "שזה ישום למדיניות שהשר אהרונוביץ הכריז עליה לפני כמה ימים כאשר קרא לשוטרים לסיים כל אירוע בחיסול המעורב בו". לדבריו, "כניסת שוטרים לכפר ערבי ורצח באופן כזה היא חציית קו אדום והמשטרה אחראית לכך". הוא הוסיף: "זהו מקרה של הוצאה להורג בדם קר הסרטון מראה בבירור שלא היה איום על חיי השוטרים".

לדברי עו"ד עאוני בנא מהאגודה לזכויות האזרח, "מסרטון האירוע עולה חשד לחריגה מנהלי הפתיחה באש ושימוש בכוח קטלני ללא הצדקה. האגודה התריעה בעבר על התנהלות משטרתית בעייתית של יד קלה על ההדק כלפי אזרחים ערבים. יש לקיים חקירה מיידית ורצינית של נסיבות הירי, ולפעול ליישום מלא של מסקנות ועדת אור".

כפר כנא לאחר מותו של הצעיר שנורה על ידי המשטרה 8.11.2014. מוחמד דהאמשה, מערכת וואלה! NEWS
כפר כנא, היום/מערכת וואלה! NEWS, מוחמד דהאמשה

מהמשטרה נמסר כי השוטרים הגיעו לעצור אדם אחר בחשד לזריקת רימון הלם במהלך סכסוך בין משפחות בכפר. בעת המעצר הגיע חמדאן כשבידו סכין שלופה וניסה לדקור את אחד השוטרים. השוטרים שהיו במקום ירו באוויר על מנת להזהיר אותו, אולם לטענתם כשנשקפה להם סכנת חיים - הם ירו לעברו. עוד הוסיפו כי מאחר והמקרה נמצא בבדיקה, מטבע הדברים לא ניתן להתייחס לתוכנה של החקירה.

כפר כנא לאחר מותו של הצעיר שנורה על ידי המשטרה 8.11.2014. מוחמד דהאמשה, מערכת וואלה! NEWS
כפר כנא לאחר מותו של הצעיר שנורה על ידי המשטרה 8.11.2014/מערכת וואלה! NEWS, מוחמד דהאמשה
כפר כנא לאחר מותו של הצעיר שנורה על ידי המשטרה 8.11.2014. מוחמד דהאמשה, מערכת וואלה! NEWS
כפר כנא לאחר מותו של הצעיר שנורה על ידי המשטרה 8.11.2014/מערכת וואלה! NEWS, מוחמד דהאמשה
  • עוד באותו נושא:
  • כפר כנא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully