וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועד נמל אשדוד החדש: "יש הסתה מטורפת נגד העובדים"

8.11.2014 / 0:03

בריאיון ראשון מאז הפך לאיש החזק בנמל, סיפר אבינועם שושן לוואלה! חדשות על השכר, על היחסים עם אלון חסן ועל המשך מאבק העובדים. "אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש, כולנו"

אבינועם שושן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, יולי 2013. דרור עינב
אבינועם שושן/דרור עינב

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אבינועם שושן, שונה מאוד מקודמו בתפקיד, אלון חסן. שושן עובד בנמל כבר 20 שנים, מתוכן כיהן כיו"ר ועד התפעול במשך כ-15 שנים, והוא בפועל האיש שסוגר את הקצוות בנמל. בניגוד לחסן, שושן לא מרבה להתראיין ונחשב להרבה יותר מאופק, זהיר ובורר מילים בקפידה.

בריאיון ראשון מאז שהפך לאיש החזק בנמל אשדוד סיפר שושן לוואלה! חדשות על היחסים עם חסן, על הקו המתון שאותו הוא מוביל ועל השנאה שמרגישים עובדי הנמל. "יש פה הסתה מטורפת נגד עובדי הנמל", אמר, "אין פה מלגזן שמרוויח 60 אלף שקלים, זה פשוט לא נכון".

עוד בוואלה! חדשות:
המהומות בירושלים: בירה בלי בעל בית
בנט נגד הרב הראשי: "דם יהודים נשפך כי רצחו אותם"
החתונה בוטלה בגלל דליפת האמוניה: "סוג של הזיה"

ישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"חלק מהשנאה לעובדים נגועה בעדתיות, זאת הממשלה הכי קפיטליסטית שהייתה במדינה". ישיבת ממשלה, לפני כשבוע/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

שושן הסכים לחשוף לראשונה את משכורת הנטו שלו – 18 אלף שקלים. הוא הוסיף: "אני לא מתלונן, כבר 20 שנים שאני עובד בנמל, אבל 18 אלף זה לא משכורת עתק, אם נודה על האמת".

בהתייחסות לדוח מבקר המדינה שהתפרסם לאחרונה, טען שושן: "עשו מזה הרבה רעש שלא לצורך. נכון שיש בני משפחה שעובדים בנמל, אני לא רואה בזה שום פסול. להיפך, אני מברך על כך שפועל שעומד בקריטריונים ויש לו את היכולות המתאימות, ויש לו בן במשפחה בנמל, יבוא לעבוד בנמל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אנחנו משנים את הקו"

חסן היה רוצה להשבית את הנמל על כל זבוב, ובניגוד אליו שושן היה פשוט מונע את ההשבתות המיותרות והלא מועילות לנמל"

חסן גר בדירת קרקע מפוארת באחת משכונות היוקרה של אשדוד, ואילו שושן צנוע יותר ומתגורר בדירה בבניין משותף בשכונה חרדית בעיר. גם את שעון הרולקס המפורסם של חסן לא תמצאו על ידו של מחליפו בתפקיד.

חסן הרבה להופיע בתקשורת, והוא מייצג את הרוח הלוחמנית מול משרד התחבורה ומול השר העומד בראשו ישראל כץ. גורמים בנמל אמרו כי "חסן היה רוצה להשבית את הנמל על כל זבוב, ובניגוד אליו שושן היה פשוט מונע את ההשבתות המיותרות והלא מועילות לנמל".

על אף הדרך הארוכה שעברו השניים יחד, שושן זנח את הקו המיליטנטי של חברו חסן. בשבוע שעבר זעמו עליו חלק מהעובדים, בטענה כי הוא היה צריך להשבית את הנמל. במקום זאת, הוא הודיע להם: "אנחנו משנים את הקו". לדבריו, "אני הולך נגד הזרם של העובדים. החלטתי ללכת הפוך – להידברות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא מתכוון לבזבז זמן במלחמות אישיות, זה מחטיא את המטרה". כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא מתכוון לבזבז זמן במלחמות אישיות מול השר כץ בפייסבוק ובתקשורת, זה מחטיא את המטרה", טען שושן. "במשך חמישה חודשים אני מקבל מתקפות מכל הוועדים בנמל, אומרים לי 'שרוף את המועדון, שבור את הכלים'. לשבור את הכלים זה הכי קל, להשבית זה הכי פשוט, אבל אני לא מתכוון להיות עם יד קלה על ההדק".

שושן סיפר על היחסים בשנים האחרונות עם אלון חסן: "הייתי שותף לכל ההחלטות. חסן הוביל את העובדים ואני זזתי קצת אחורה ונתתי לו את הבמה". לדבריו, לאחר שמונה לתפקיד, "החלטתי להוביל קו מתון יותר, בלי לרדת למלחמות אישיות".

שושן סבור כי גם על ועד עובדי הנמל וגם על משרד התחבורה לחשב מחדש את צעדיהם. "השר כץ אומר דברים לא נכונים, אני מתפלא עליו", אמר, "הוא היה צריך לקדם את הקמת הנמלים החדשים בהסכמה ולא בהסתה. הוא ישר הלך למלחמה, בלי לדבר איתנו". עם זאת, הבהיר שושן: "אני לא מפחד מהתחרות עם הנמל החדש". הוא טען כי הוא אינו מאמין שהוא אכן יוקם, "אבל גם אם הוא יקום, אנחנו ננצח בתחרות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר יאיר לפיד והשר ישראל כץ בטקס הנחת אבן פינה לנמל החדש באשדוד, אוקטובר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
שר האוצר לפיד, ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה כץ בטקס הנחת אבן הפינה לנמל החדש באשדוד/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש, כולנו", הוסיף שושן. "גם את העיצומים של השבוע ניסיתי למנוע. אנחנו לא רוצים להשבית. ההנהלה מנצלת את ההסתה נגדנו". לטענתו, הקו התקיף שהיה בעבר בנמל כבר לא עובד. "לפני כמה חודשים הייתה לנו דרך כוחנית", הסביר, "כרגע אני מוריד את הראש, מנסה לדבר. מנסה להוכיח לציבור ולחלק מהתקשורת שאנחנו בסך הכול רוצים להתפרנס. אני לא אתקוף אישית את השר כץ, וגם אם חסן תקף אותו אישית, השר היה צריך לשמש דוגמא ולא לרדת לרמה הזאת".

לדבריו, המנכ"ל מפרש לא נכון את הקו המתון שמציג שושן. "הוא מפרש את זה כחולשה", סיפר, "אני בעד הידברות עם כל הצדדים, אנחנו צריכים לנהוג באחריות, אבל הוא יורה לכל הכיוונים. אני אשמח להיפגש עם ישראל כץ ולפתוח בהידברות אתו, לא מתוך חולשה, אלא מתוך הבנה שבהידברות כל הצדדים ירוויחו".

"המעצר של אלון זעזע את כולנו"

"הייתה תחושה שאם חסן ייעצר, כל הבעיות של המדינה ייפתרו"

שושן סיפר גם על היום שבו נעצר חברו להנהגת ועד עובדי הנמל, חסן: "המעצר של אלון זעזע את כולנו. ידענו שיש חקירה בנמל, אבל עשו זאת בצורה מבישה. התקשורת חיכתה לו מחוץ לבית".

לדבריו, "החשדות נגד חסן מוגזמים מדי. הייתה תחושה שאם חסן ייעצר, כל הבעיות של המדינה ייפתרו. יש בית משפט שיכריע. אני מקווה שהוא יצא זכאי". שושן הבהיר: "הוא מנהיג עובדים נהדר. אלון חסן גדל עם כסף ולא התעשר מהנמל".

"בוודאי שיש קשר לחזות של חסן ולמוצא שלו", הוסיף, "תראה מי מנהיג היום את המדינה – בנט, לפיד ונתניהו, כולם אשכנזיים. אין לי ספק שחלק מהשנאה לעובדי הנמל נגועה בגזענות ובעדתיות, זאת הממשלה הכי קפיטליסטית שהייתה במדינת ישראל".

לפניות לכתב: yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 7.11.14, 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully