וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד הרב הראשי: "דם יהודים נשפך כי רצחו אותם"

7.11.2014 / 14:40

השר בנט תקף את הרב יוסף, שקרא להפסיק לעלות להר הבית כי "רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל". בן גביר: "החמאס קיבלו פרס". צהר: "במקום להאשים את הרוצחים, האצבע מופנית אל הקורבנות"

הלוויתו של שלום אהרון בעדני שנהרג בפיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הרב יצחק יוסף בהלווית שלום בעדני/נועם מושקוביץ

בציונות הדתית ובימין תוקפים את הרב הראשי הספרדי ומתייצבים לצד הרבנים שהתירו את העלייה להר הבית: השר לשירותי דת נפתלי בנט הגיב היום (שישי) לדבריו של הרב הראשי יצחק יוסף שקרא להפסיק את העלייה להר הבית מאחר והיא הגורם הישיר להסלמה בירושלים ולכך שדם יהודים נשפך. "לא, כבוד הרב הראשי. דם יהודים נשפך כי ערבים רצחו אותם", כתב בדף הפייסבוק שלו.

המתיחות בהר הבית - עוד בוואלה!:
הרב הראשי: "להפסיק את עליית היהודים להר הבית"
תפילות יום השישי בהר הבית: המשטרה מתגברת כוחות
פעילי ימין צעדו לכיוון הר הבית: "לא מפחדים מהמחבלים"

הרב יוסף ניצל את ההספד בהלווייתו של שלום אהרון בעדני, נכדו של חבר מועצת החכמים של ש"ס, הרב שמעון בעדני, שמת הבוקר מפצעיו לאחר שנפצע קשה ברביעי בפיגוע הדריסה בירושלים כדי לתקף את העולים להר הבית. "צריך להפסיק את ההסתה שמתסיסים אנשים שעולים להר הבית", אמר יוסף, "עלייה להר הבית היא עבירה חמורה שעונשה מיתה בידי שמיים. אי אפשר שרבנים ליגה ד' יחלקו על גדולי ישראל. אסור ליהודי לעלות להר הבית ולהתסיס את הערבים המחבלים. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל".

ח"כ אורית סטרוק, ממפלגתו של בנט, אמרה שהיא מוחה "הן על האשמת יהודים במעשי ההסתה והרצח של המחבלים הערבים, והן על הפגיעה בכבודם של גדולי רבני הציונות הדתית, שהעולים להר הבית בטהרה פועלים לאור פסקי ההלכה שלהם". לדברי סטרוק שאינה עולה בעצמה להר הבית בשל הוראתו של הרב דב ליאור נגד עליית נשים,"הציבור הדתי לאומי מאז ומעולם נשמע לרבותיו ופועל על פיהם".

ועידת מפלגה של הבית היהודי, אוניברסיטת תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"לא, כבוד הרב". נפתלי בנט/ראובן קסטרו

פעיל הימין איתמר בן גביר תקף בחריפות את הרב יוסף ואמר כי החמאס והפתח קיבלו פרס מפיו, "כשהם שומעים את ההתבטאויות הללו הם רק מקבלים רוח גבית וברור לי שזו לא הייתה כוונת כבוד הרב אבל אי אפשר להתעלם מכך שהאויבים משיגים למעשה את מטרתם – הרתעה, פחד, בריחה וידיעה שאם הם יפגעו בנו אנחנו נתקפל". בן גביר הוסיף: האויבים שלנו לא רוצים אותנו לא רק בהר הבית, אלא גם בשמואל הנביא ובבני ברק - אולי גם משם נברח? אין מקום למתן לגיטימציה לרצח יהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התפרעויות בהר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון הרבנים "צהר" אמר בתגובה כי "גדולי התורה של הציונות הדתית שהתירו עלייה להר הבית אינם זקוקים להכשר והסכמות של אף אחד". לדברי רבני הארגון, "במקום להאשים את הרוצחים, האצבע מופנית אל הקורבנות. לומר שכשרבנים נכנסים למקומות בהם אין מיתה בידי שמים זו זריית חול בעיני הציבור. גם מי שסובר שאסור להיכנס להר הבית בוודאי יסכים שהריבונות על המקום המקודש ביותר לעם היהודי צריכה להיות בידי מדינת ישראל".

יו"ר הארגון הרב דוד סתיו הוסיף בשיחה לוואלה! יהדות כי הרבנים שמתירים עלייה להר הבית "מתירים להיכנס למקומות שלכל הדעות מותר להיכנס אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully