וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי: "להפסיק את עליית היהודים להר הבית"

7.11.2014 / 13:40

הרב יצחק יוסף דיבר בטקס הלוויה של שלום בעדני, נכדו של חבר מועצת חכמי התורה הרב שמעון בעדני, שנהרג בפיגוע הדריסה בבירה, ותקף את פעילי הימין: "מתסיסים את הערבים המחבלים". אף נציג ממשלה לא נכח בהלוויה

צילום: יותם רונן עריכה: קשת סידי

הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, קרא היום (שישי) להפסיק את עליית היהודים להר הבית. "צריך להפסיק את ההסתה שמתסיסים אנשים שעולים להר הבית", אמר הרב יוסף בהלווייתו של שלום אהרון בעדני, נכדו של חבר מועצת החכמים של ש"ס, הרב שמעון בעדני, שמת הבוקר מפצעיו לאחר שנפצע קשה ברביעי בפיגוע הדריסה בירושלים. "אי אפשר שרבנים ליגה ד' יחלקו על גדולי ישראל. אסור ליהודי לעלות להר הבית ולהתסיס את הערבים המחבלים. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל", הוסיף הרב הראשי בהר המנוחות בירושלים. בטקס הלוויה לא נכח אף נציג מטעם הממשלה.

עם סיום תפילות יום השישי בהר הבית ובמסגדים החלו הפרות סדר בשועפאט שבמזרח ירושלים ובמחנה הפליטים קלנדיה. המתפרעים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. טרם דווח על נפגעים או על עצורים באירועים. החל משעות הבוקר נפרסו כוחות משטרה ומג"ב רבים במזרח ירושלים ובעיר העתיקה, מחשש למהומות בבירה לאחר תפילות יום השישי בהר הבית. מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, החליט אמש בתום הערכת מצב כי לתפילות בהר הבית היום יורשו להיכנס רק גברים מוסלמים מעל גיל 35 ונשים בכל הגילאים. זאת, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אל המשטרה על כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר. "המשטרה תפעל בנחישות ותגלה אפס סבלנות כלפי כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר", נמסר.

הלוויתו של שלום אהרון בעדני שנהרג בפיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הרב יצחק יוסף סופד להרוג, היום/נועם מושקוביץ

במהלך הלילה יודו אבנים וזיקוקים לעבר כוח של לוחמי מג"ב בסמטאות הרובע המוסלמי בעיר העתיקה. הלוחמים רדפו אחר הפורעים, עצרו שניים מהם, והם הועברו לחקירה. אחד הלוחמים נפצע באורח קל מפגיעת אבן ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בעיר. כמו כן, 12 מתפרעים נוספים נעצרו במהלך הפרות סדר שאירעו במוקדים אחרים במזרח ירושלים, בהם גם גבר כבן 40, תושב צור באהר, ממשוחררי עסקת גלעד שליט. בשל מעורבותו בהפרות הסדר הפר האיש את תנאי שחרורו והוא יובא היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, ובהמשך גם בפני ועדת השחרורים של שב"ס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מהומות במזרח ירושלים. רויטרס
הפרות סדר במזרח ירושלים/רויטרס

ברקת: "נמשיך לעמוד נחושים כסלע מול גל הטרור"

אביו של ההרוג, דוד בעדני, ספד לו בהלוויה. "17 שנה שהיה לנו את היהלום הזה. כמה היה לנו נחת רוח מהנעימות ומהמידות שלו", אמר. "זכינו 17 שנה ואנחנו מודים לה' על זה. מקבלים את הדין באהבה. קשה לנו מאד, אבל זה מה שמוטל עלינו. שלום, השתדלנו לתת לך תמיכה כל הזמן, עשית לנו הרבה נחת רוח. אם לא עשינו מספיק, תסלח לנו. עד היום, עזרנו לך. עכשיו, תעזור לנו. ראינו את האור בתוך החושך. ביום הראשון הרופאים אמרו לנו שזה עניין של דקות, אבל ה' נתן לנו זמן לעכל".

בהלווייתו של בעדני השתתפו חברי כנסת מש"ס, ובהם יו"ר התנועה, ח"כ אריה דרעי שספד לו: "השם נתן והשם לקח. אנחנו לא יכולים לחשב חשבון של הקדוש ברוך הוא ולהבין איך נער צדיק וקדוש נלקח כך באופן פתאומי. בדרך לכותל בורא עולם לקח מאיתנו קרבן ציבור".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר: "אנחנו מתמודדים מול אויב צמא דם שאינו מבדיל בין טף, שוטר או חייל. אנחנו כאן כדי להבהיר לאויבנו כי גם כשאנחנו כואבים ובוכים, הם לא מרתיעים או משתקים אותנו והם לא יזיזו אותנו לשום מקום. כאן נישאר ונמשיך לעמוד נחושים כסלע מול גל הטרור".

(עדכון ראשון: 12:30)

הלוויתו של שלום אהרון בעדני שנהרג בפיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הרב הספרדי הראשי של ירושלים, שלמה עמאר, בטקס, היום/נועם מושקוביץ
הלוויתו של שלום אהרון בעדני שנהרג בפיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת/נועם מושקוביץ
הלוויתו של שלום אהרון בעדני שנהרג בפיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הלוויתו של שלום אהרון בעדני שנהרג בפיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully