וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בפיגוע הדריסה: נכדו של חבר מועצת החכמים של ש"ס

שלום אהרן בעדני מת מפצעיו לאחר שנפצע אנושות בפיגוע הדריסה שאירע שלשום בירושלים. סבו, הרב שמעון בעדני, עומד בראש כולל בבני ברק והוא חבר ותיק במועצת חכמי התורה. ח"כ ישי: "בשורה מרה"

פגישה של חכמי התורה של ש"ס עם הרב עובדיה יוסף, הרב שמעון בעדני. עומר מירון
סבו של ההרוג בפיגוע הדריסה, הרב שמעון בעדני/עומר מירון

שלום אהרן בעדני, בן 17, אשר מת הבוקר (שישי) מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדריסה שאירע השבוע בירושלים, הוא תלמיד ישיבת "אור יוסף" בעיר ונכדו של הרב שמעון בעדני, מחברי מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס. הרב, העומד כיום בראש כולל "תורה וחיים" שבבני ברק, היה בעברו מתלמידי הרב שך. הוא נבחר לחבר במועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס עם הקמתה בשנת 1984. כמו כן, הוא חבר בוועדת הכשרות של בד"ץ בית יוסף.

הרב בעדני מרבה להתבטא נגד חוק הגיוס ונגד פעולות הממשלה הנוגעות לציבור החרדי. בכנס בחירות לראשות עיריית בית שמש, שהתקיים בחודש מרץ האחרון, הוא התבטא בחריפות נגד רבני הציונות הדתית ומפלגת הבית היהודי על כך שהם תומכים בשר האוצר יאיר לפיד, אותו כינה "עמלק".

עוד בנושא פיגוע הדריסה בירושלים:
פיגוע הדריסה בבירה: צעיר שנפצע אנושות מת מפצעיו
בנט: "לממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות אין זכות קיום"
"אנשים עפים באוויר": האזינו לשיחה למד"א לאחר הפיגוע

פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
הרכב ששימש את המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים, שלשום/טלי מאייר

כמו כן, בכינוס שקיימו מנהיגי הפלגים החרדיים נגד חוק הגיוס בחודש אפריל תקף בעדני את הבית היהודי ואת הציונות הדתית, ואמר: "גם המפד"ל נתנו יד לגזירות הללו. אי אפשר להבין דבר כזה, שאנשים שלומדים תורה נותנים יד לזה. איך יהודים שומרי תורה ואפילו לומדים תורה מגיעים לדבר כזה? אנחנו צריכים להתפלל עליהם, שהם ישובו בתשובה, ויכירו בערך התורה".

ח"כ אלי ישי אמר הבוקר: "עם ישראל קיבל בצער את הבשורה המרה על הסתלקותו של הקדוש שלום אהרון בעדני השם יקום דמו, שנרצח על ידי בן עוולה. אשגר את תנחומיי לזקנו, הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, ולכל בני המשפחה. יהי רצון שמן השמיים ינוחמו ולא יוסיפו לדאבה עוד".

הלווייתו של שלום בעדני תצא היום בשעה 11:00 מבית הלוויות הספרדי בהר המנוחות שבירושלים. הוא ההרוג השני בפיגוע, בו נהרג גם ג'דעאן אסעד, קצין מג"ב בן 39 מבית ג'אן שבגליל. בעדני זוהה בתום תשע שעות של ניסיונות לאתרו לאחר שצעיר שמצא את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו בזירת הפיגוע העבירו לכמה חובשי איחוד הצלה שהיו במקום. אלו העבירו את המכשיר למשטרה, ובתום בדיקה הוא אותר בבית החולים הדסה עין כרם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"חשבנו שהוא בישיבה, אז לא דאגנו"

דוד בעדני, אביו של שלום, סיפר אתמול כי בני המשפחה היו בטוחים שהוא נמצא בישיבת "אור יוסף" שבה הוא לומד, ולכן לא חשבו שהוא יהיה נוכח בזירת הפיגוע. "חשבנו שהוא בישיבה, אז לא דאגנו", סיפר. "ב-20:00 הודיעו לנו שהוא נפצע בפיגוע והגענו לבית החולים".

שלשום בצהריים, איברהים עכארי, תושב שועפאט בן 38, שנהג ברכב מסחרי, פגע בכמה לוחמי משמר הגבול שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1. לאחר מכן הוא המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת "שמעון הצדיק" של הרכבת הקלה בדרך חיים בר לב, ואז עלה על פסי הרכבת. בזירה נוספת, ברחוב משה זקס, הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, הוא יצא מכלי הרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully