וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "לממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות אין זכות קיום"

6.11.2014 / 19:22

יו"ר הבית היהודי, בנאום חריף בעקבות ההידרדרות הביטחונית בבירה, קרא לאבו מאזן "מכור לטרור" והאשים את הממשלה שבה הוא חבר ב"חוסר הרתעה". כמו כן, קרא לצאת ל"חומת מגן על ירושלים"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

"אבו מאזן הוא טרוריסט" - כך התבטא הערב (חמישי) יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט נגד יו"ר הרשות הפלסטינית. בצל ההידרדרות הביטחונית בירושלים וסביבתה וההתפרעויות בהר הבית, נאם שר הכלכלה באוניברסיטת בר אילן - ואמר כי לממשלה ש"מסתתרת מאחורי בטונדות - אין זכות קיום".

"אנחנו עדים לגל טרור ששוטף את ירושלים. פיגועי הדריסה, שכבר גבו חיים, וניסיון ההתנקשות ביהודה גליק - הם רק חלק ממסע מאורגן שמטרתו לערער את ריבונות ישראל בבירה", אמר בנט. "היד שעל ההגה היא של אבו מאזן. הוא הנהג, הוא הנווט והוא הספונסר של הטרור. אבו מאזן, שאומר שיהודים מטמאים את הר הבית, הוא טרוריסט, הוא לא פרטנר. אבו מאזן, שהתאחד עם חמאס - משגרי הטילים וחופרי המנהרות, הוא לא פרטנר. אבו מאזן מכור לטרור ולשנאת יהודים. עראפת עשה זאת עם אקדח, אבו מאזן עושה זאת עם חליפה".

על ההחלטה לפזר בטונדות ברחבי ירושלים כדי למנוע אפשרות של פיגועי דריסה אמר: "אסור שבבירת ישראל יהודים יתחבאו מאחורי בטונדות וגדרות. ממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות, במקום שהמחבלים יסתתרו מאחורי כאלה, היא ממשלה ללא זכות קיום. ממשלה שלא יודעת לספק ביטחון לאזרחים שלה ושרצה להתנצל ולהאשים את עצמה, במקום לדרוש התנצלות - זו ממשלה ללא זכות קיום. ממשלה שלא יודעת להחזיר הרתעה וריבונות לבירתה, היא ממשלה שאין לה זכות קיום. ממתי הפכנו להיות מדינה של מגננה? צריך לצאת למבצע 'חומת מגן' כדי להגן על ירושלים".

עוד על המצב בירושלים
"העדה החרדית": שפיכות דמים - בגלל העלייה להר הבית
אם חייל שנפצע בפיגוע: "מפקירים את האזרחים בירושלים"
"אנשים עפים באוויר": האזינו לשיחה למד"א לאחר הפיגוע

לגבי נושא עליית יהודים להר הבית הוסיף כי "צריך להפסיק להאשים את עצמינו: 'איך אנחנו עולים להר הבית, איך אנחנו בונים בירושלים?'". הוא סיכם והוסיף: "קונספצית המגננה קרסה כמו האחרות. אנחנו נתעשת ואנחנו ננצח".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במסיבת עיתונאים אחרי פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. קהיר, 23 באוגוסט 2014. רויטרס
"טרוריסט", כך לפי בנט. יו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

גם אתמול, אחרי פיגוע הדריסה בירושלים - תקף יו"ר הבית היהודי את יו"ר הרשות. בתגובה שפרסם אמר בנט: "אבו מאזן הוא הנהג במכוניות המוות בירושלים, והמחבלים הם רק שליחיו. מדינת ישראל צריכה להגיד בקול ברור כי ממשלת הפתח-חמאס היא ארגון טרור ויש לפעול מולו בהתאם. אין כיפת ברזל נגד נהגי מכוניות, ואזרחי ישראל לא יוכלו לחיות בלי הרתעה וריבונות בעיר בירתם. ביטחון הוא לא מותרות".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, פנה אתמול, בתגובה לפיגוע, במכתב לשרי החוץ של הקהילה הבינלאומית, וגם הוא האשים את אבו מאזן בפיגוע. ליברמן כתב לעמיתיו מרחבי העולם כי לקהילה הבינלאומית אסור לשתוק על המכתב שכתב אבו מאזן למשפחת המחבל שירה ביהודה גליק, וכי הנהגה כמו זו של הרשות הפלסטינית, שמאדירה ומעודדת טרור, יוצרת "יישות טרורקרטית" שמביאה רק לעוד ועוד שפיכות דמים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס omri_n@walla.net.il

הלוויתו של פקד ג'דעאן אסעד מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים, נובמבר 2014. ערן גילווארג
הלוויתו של ג'דעאן אסעד שנהרג אתמול בפיגוע/ערן גילווארג
פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
מתפלל בזירת הפיגוע אתמול/טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים. טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully