וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מבטיחים: "עצרת המיליון" נגד חוק הגיוס

25.2.2014 / 4:00

בתום הכינוס ההיסטורי שאיחד לראשונה את הנהגת הפלגים השונים בקריאה משותפת, הוחלט על קיום עצרת תפילה המונית, יום לפני ההצבעה על המלצות ועדת שקד. "לא יהיה מפגן אלים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

בבוקר שאחרי הכינוס אמש (שני) שאיחד לראשונה את פלגי ההנהגה החרדית סביב שולחן אחד נגד חוק הגיוס, הרחוב החרדי נערך לעצרת תפילה, שכבר קיבלה את הכינוי "עצרת המיליון", וצפויה להיערך ביום ראשון הקרוב.

על אף שבימים האחרונים טענו ח"כים חרדים כי הפגנה גדולה עלולה לחזק את כוחו של יאיר לפיד בבחירות הבאות, הכריעו אמש הרבנים כי יש לארגן עצרת מחאה גדולה, אשר צפויה להיערך ביום ראשון בעוד כשבועיים – יום לפני ההצבעה על חוק הגיוס במליאת הכנסת. בסביבת הרבנים הבהירו כי יעשו כל שניתן כדי "למנוע מצב בו העצרת תהפוך למפגן אלים".

חוק הגיוס - כותרות נוספות:
כנס חרדי היסטורי: "המצווה של לפיד - שליכד אותנו"
סערת חוק הגיוס: מי הפיץ תמונות לפיד במדי נאצי?
דיל? החרדים "הצילו" ישיבות ההסדר מהארכת השירות

ישיבת חרדים בישיבה נגד הגיוס, בני ברק, פברואר 2014. דרור עינב
"מחפשים מיקום שיוכל להכיל את מאות אלפי האנשים שצפויים להשתתף". משתתפים בכינוס, אמש/דרור עינב

ביומיים הקרובים תתקבל ההחלטה הסופית על המיקום בו תתקיים העצרת. בין האפשרויות הנבדקות הן מספר מוקדים בירושלים ובבני ברק. "מחפשים מיקום שיהיה מצד אחד מזוהה עם המאבק נגד הגיוס, כמו האזור של משכן הכנסת או בית המשפט העליון", הסביר הבוקר גורם חרדי שמעורב בהכנות העצרת, "ומצד שני מיקום שיוכל להכיל גם את מאות אלפי האנשים שצפויים להשתתף בה".

לכינוס אמש במלון ויז'ניץ בבני ברק הגיעו בכירי הרבנים החרדים, ובהם הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, חכם שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס ואדמו"רים של חסידויות כמו גור ובעלז. הרב שמואל אוירבך, המתחרה על ההנהגה הליטאית מול הרב שטיינמן השתתף גם הוא בכינוס, ונוכחותו השלימה את "מפגן האחדות" של החרדים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במהלך הערב השמיעו בכירי הרבנים התבטאויות חריפות נגד חוק הגיוס. עיקר החיצים הופנו לעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "בתקשורת מסיתים נגד בני הישיבות, ואצל הספרדים זה מחלחל", טען חכם שלום כהן, "עדתנו עלולה להיפגע הכי קשה מגזירה זו". כהן הוסיף כי בישיבת "פורת יוסף" בראשה עומד, הוא "יודע על כמה תלמידים שההורים שלהם רוצים שילכו לצבא. הם לא מבינים כלום. אם לא שהבנים היו דבוקים ברבנים שלהם, הם היו הולכים לצבא".

הרב אהרון שטיינמן, מנהיג הזרם המרכזי בציבור החרדי-ליטאי, אמר שאם מונעים את לימוד התורה, "אבוד העולם, אין עולם. התכלית זה התורה ולא יעלה על הדעת חס וחלילה להפריע ללימוד התורה". מי שהשתמש בטון חריף וקרא לרבנים לאסור על בחורי הישיבות החרדים "להתגייס לצבא בכלל", היה האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר, שאף אמר כי יש לאסור גם את מסגרות ה"שירות האזרחי".

הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס תקף את "הבית היהודי" שלטענתו היו חלק ממובילי החוק, "גם המפד"ל נתנו יד לגזירות הללו. אי אפשר להבין דבר כזה, שאנשים שלומדים תורה נותנים יד לזה. איך יהודים שומרי תורה ואפילו לומדים תורה מגיעים לדבר כזה? אנחנו צריכים להתפלל עליהם, שהם ישובו בתשובה, ויכירו בערך התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully