וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיל? החרדים "הצילו" ישיבות ההסדר מהארכת השירות

11.2.2014 / 0:08

ח"כים מש"ס ומיהדות התורה תמכו במפתיע בעמדת הבית היהודי והצביעו נגד הארכת השירות לבני הישיבות, ובמקביל ביקשו שמתגייסים דתיים ייספרו כחרדים. "דיל שאת פרטיו לא מגלים"

צילום: גדעון צנטנר, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(הוועדה לשוויון בנטל מאשרת את קיצור השירות לגברים בארבעה חודשים)

שיתוף פעולה מפתיע בין סיעת "הבית היהודי" לבין הסיעות החרדיות בוועדה לשוויון בנטל: אתמול (שני) בצהריים עלתה לדיון הצעתם של חברי הכנסת עמר בר לב (העבודה), אלעזר שטרן (התנועה) ועפר שלח (יש עתיד), להאריך את שירות ישיבות ההסדר הציוניות – המזוהות עם הבית היהודי ועם הציבור הדתי-לאומי – מ-17 חודשים כפי שמופיע בטיוטת החוק, ל-24 חודשים.

עוד בוואלה! חדשות:
מדריך נגע באיברים מוצנעים של תלמידים בשנתם, ופוטר
אוטובוס דרס נוסעת שטרם הספיקה לרדת, ופצע אותה קשה
צפו: כך לכד הקומנדו האמריקני את בכיר אל-קאעדה

ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
מנעו ממנה מפלה מביכה. יו"ר הוועדה איילת שקד/טלי מאייר

הדבר הציב את יו"ר הוועדה איילת שקד במבוכה, שכן בוועדה חברים שמונה ח"כים בסך הכול, וארבעה מהם – שטרן, בר לב, שלח, ורוברט אילטוב מישראל ביתנו – תמכו בהארכת תקופת השירות של תלמידי ישיבות ההסדר. מי שנחלץ לעזרתה ומנע ממנה מפלה מביכה בוועדה היו, למרבה הפלא, חברי הכנסת החרדים מאיר פרוש (יהדות התורה) ואריאל אטיאס (ש"ס) מהאופוזיציה, שהצביעו נגד הארכת השירות לישיבות ההסדר. זאת, על אף שהם מצויים בסכסוך מתמשך עם סיעת הבית היהודי בשל כניסתה לקואליציה וקידומו של חוק הגיוס.

גורמים בקואליציה הרימו גבה על שיתוף הפעולה המפתיע בין סיעות ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי. "יש כאן דיל שאת פרטיו לא מגלים לנו", אמר גורם בלשכתו של אחד השרים לוואלה! חדשות. "אחרת", הסביר הגורם, "אין שום סיבה בעולם שהחרדים מהאופוזיציה יתנדבו להציל את יו"ר הוועדה מהקואליציה, שמנסה לגייס אותם לצה"ל".

ח"כ מאיר פרוש אוזק את עצמו לדוכן בדיון לאישור חוק הגיוס. טלי מאייר
התנגד, על אף הסכסוך. ח"כ פרוש אזוק לדוכן הכנסת במחאה על חוק הגיוס, יולי 2013/טלי מאייר

לא ברור אם הדבר קשור לכך באופן ישיר, אולם במהלך הדיון ביקשו הח"כים החרדים מש"ס ויהדות התורה להכניס שינוי בחוק, כך שתלמידי ישיבות ההסדר שמתגייסים לצה"ל ייספרו כחלק מהאוכלוסייה החרדית, ובכך יגדל מספר התלמידים הרשומים כמשרתים. זאת, כדי למנוע הטלת סנקציות על החרדים בשל אי-עמידה ביעדי הגיוס. חברי הכנסת החרדים טענו בדיון כי "אין למעשה הבדל בין מי שמתגייס לצה"ל דרך ישיבות ההסדר לבין אלו שתורתם אומנותם, פרט לסוג הכיפה שהם חובשים". על סוגיה זו הוחלט לקיים התייעצות ולהציע פתרונות שיעלו בדיון הבא.

ח"כ אטיאס הכחיש בשיחה עם וואלה! חדשות את קיומו של דיל שבמסגרתו תמיכת החרדים הותנתה במתן הטבה כלשהי לאוכלוסייה החרדית, ואמר כי האינטרס של הציבור החרדי הוא לאפשר לבחורי ישיבות ההסדר יותר זמן של לימוד תורה. מלשכתה של שקד נמסר: "לא קיים שום דיל, הח"כים החרדים הצביעו כרצונם מבלי לבקש דבר בתמורה".

ח"כ עמר בר לב (העבודה) הפנה אצבע מאשימה לעבר חברי הכנסת שקד, אטיאס ופרוש, ואמר: "מדובר בשחיתות פוליטית וצביעות. זו החלטה פוליטית סקטוריאלית מהזן הנמוך ביותר שראיתי בכנסת"

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully