וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כוח קומנדו לוכד בכיר באל?קאעדה בפחות מדקה

ארבעה חודשים אחרי החטיפה הנועזת של הנאשם ברצח 224 אנשים מלב טריפולי, נחשף סרטון שחושף את שיטת הפעולה של כוח דלתא. כך "העלימו" הלוחמים את המבוקש הבכיר אנאס א-ליבי

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: יותם בן-דוד

בחודש אוקטובר שעבר חטפה יחידת הקומנדו האמריקני את בכיר אל-קאעדה אנאס א-ליבי במבצע מיוחד ומוצלח בבירת לוב, טריפולי. כעת, עם פרסום של סרטון מהפעולה הנועזת, ניתנת הזדמנות להציץ לשיטת הפעולה של אנשי "כוח דלתא". תיעוד ממצלמות אבטחה ברחוב בו בוצעה החטיפה של א-ליבי, המבוקש בארה"ב על חלקו בפיגועים בשגרירויות בקניה ובטנזניה ב-1998, פורסם על ידי הוושינגטון פוסט.

עוד ידיעות מהעולם
מורדים קיצונים טבחו בעשרות עלאווים בסוריה
ים של מזל: חבט באפו של כריש שנשך אותו – וניצל
הקלטות חושפות: כך מכניע ארדואן את התקשורת בארצו

התאריך הוא ה-5 באוקטובר 2013. השעה מעט אחרי 6:30 בבוקר – ובחוץ עדיין חשוך. א-ליבי בן ה-49, המכונה גם נאזי אל-ראגי, עצר את מכוניתו בכניסה לביתו בשכונת מגורים בעיר אחרי שחזר כנראה מתפילת הבוקר.

בווידאו ניתן לראות מכונית מסחרית לבנה שמגיחה ונעמדת לצד מכוניתו של איש אל-קאעדה, ומתוכה יוצאים לפחות שלושה לוחמים אמריקנים שלופי נשק. מכונית נוספת נעצרה סמוך לבית במטרה למנוע מהחשוד לברוח, ומכונית שלישית גיבתה את הכוח בקצה הרחוב. בתוך שניות השתלטו הלוחמים על א-ליבי והכניסו אותו לרכב המסחרי. בני המשפחה ששמעו את ההתרחשות יצאו החוצה כשהם נסערים כדי לגלות שיקירם נעלם.

הקומנדו האמריקני חוטף פעיל אל-קעאדה בלוב. מצלמת אבטחה, צילום מסך
עקיצה ב-60 שניות. המבוקש נלכד על ידי הלוחמים/צילום מסך, מצלמת אבטחה

"כשפתחתי את דלת ביתי, ראיתי קבוצת מכוניות מתקרבות במהירות מכיוון הבית שבו מתגורר אל-ראגי. הייתי המום מהתנועה הזאת מוקדם בבוקר", אמר אז אחד השכנים. "הם חטפו אותו. איננו יודעים מי הם". א-ליבי נלקח לבסיס של צבא לוב, ומשם הועבר לארה"ב באמצעות ספינה של הצבא האמריקני. מאז הוא עצור וממתין למשפטו.

החטיפה בידי "כוח דלתא", ששמה קץ ל-13 שנות מרדף אחרי המבוקש שהיה מקורב מאוד למנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, זכתה לחשיפה בינלאומית. א-ליבי מצדו מכחיש קשר למעורבות בפיגועים בניירובי ובדיר א-סלאם שגבו את חייהם של 224 אנשים, וטען כי עזב את אפריקה ארבע שנים לפני תכנון המתקפות. "הלקוח שלי חף מפשע. המשפט שלו יוכיח זאת מעל כל צל של ספק", אמר סנגורו של החשוד. הוא אף הגדיל לעשות וציין כי א-ליבי עזר להפיל את שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי – דבר שבו ארצות הברית תמכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully