וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לכדה את האחראי לפיגועים בשגרירויות באפריקה

6.10.2013 / 8:20

הפנטגון אישר כי אבו אנאס א-ליבי, הנאשם בתכנון פיגועים בקניה ובטנזניה ב-1998 וברצח מאות בני אדם, נלכד ונמצא בידי כוחות אמריקניים. דיווחים סותרים על חיסול בסומליה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כוחות צבא ארצות הברית לכדו אתמול (שבת) בטריפולי, בירת לוב, בכיר בארגון אל-קאעדה שהיה מבוקש בארצות הברית מאז שנת 2000. על פי דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, האיש הידוע בכינוי אבו אנאס א-ליבי נלכד באחת משתי פשיטות שנערכו אתמול במקביל בלוב ובסומליה. נגד א-ליבי בן ה-49, המכונה גם נאזי אל-ראגי, עומד כתב אישום בבית משפט בניו יורק בגין תכנון הפיגועים באוגוסט 1998 בשגרירויות ארצות הברית בניירובי שבקניה ובדאר א-סלאם שבטנזניה, שבהם נהרגו 224 בני אדם. ה-FBI הציע פרס בסך חמישה מיליון דולר בתמורה למידע שיביא ללכידתו. "כתוצאה ממבצע אמריקני ללוחמה בטרור, אבו אנאס א-ליבי מוחזק כעת חוקית בידי צבא ארצות הברית באתר מאובטח מחוץ ללוב", אמר הדובר ליטל, מבלי להרחיב.

שכניו של א-ליבי, כמו גם גורמים איסלאמיים מקומיים, מספרים כי הוא נלכד לפנות בוקר בעת שהיה בדרכו הביתה בתום תפילת הבוקר. "כשפתחתי את דלת ביתי, ראיתי קבוצת מכוניות מתקרבות במהירות מכיוון הבית שבו מתגורר אל-ראגי. הייתי המום מהתנועה הזאת מוקדם בבוקר", אמר אחד השכנים. "הם חטפו אותו. איננו יודעים מי הם".

בשנה שעברה דוות ברשת CNN כי א-ליבי נצפה בטריפולי שבלוב. הדיווח ציטט גורם מודיעין מערבי, באומרו כי קיים חשש שהוא קיבל משימה ליצור קשרים עם ארגון אל-קאעדה במדינה. באותו הדיווח טען אנליסט המתמחה בתחום הלוחמה בטרור כי ייתכן שהוא לא נלכד בזמנו בשל המצב הביטחוני המעורער במדינה באותה העת.

פיגוע בשגרירות ארצות הברית בניירובי, קניה בשנת 1998. רויטרס
א-ליבי מואשם בתכנון הפיגוע בשגרירות ארה"ב בניירובי, קניה ב-1998/רויטרס

במקביל, נשמעים דיווחים סותרים בנוגע לחיסול בכיר מארגון הטרור "אל-שבאב" בסומליה. יחידת הקומנדו המובחרת "אריות הים" של חיל הים האמריקני פשטה אתמול לפנות בוקר על מעוז של הארגון בעיירת החוף בראווה שבמדינה. דובר הפנטגון ליטל אישר את דבר הפעולה, שהיא המבצע המשמעותי הראשון של ארצות הברית על אדמת סומליה זה ארבע שנים.

"אני יכול לאשר כי ב-4 באוקטובר, כוח מצבא ארצות הברית היה מעורב בפעולה נגד טרוריסטים מ"אל-שבאב", אמר ליטל לסוכנות הידיעות הצרפתית. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי גורם בכיר מאוד בארגון, שזהותו איננה ידועה, נהרג ככל הנראה בחילופי אש במסגרת הפעולה, אולם כי הכוחות צריכים היו לעזוב את המקום ולפיכך אין ודאות בכך. מנגד, סוכנות הידיעות AP דיווחה מפי מקור רשמי כי יעד הפעולה המרכזי לא הושג.

לקריאה נוספת:
פשיטה בסומליה: "אריות הים לכדו בכיר באל-שבאב"
טרור איסלאמי ביבשת השחורה: הארגון שמאיים על קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully