וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים עפים באוויר": האזינו לשיחה למד"א לאחר הפיגוע

6.11.2014 / 0:48

אזרח שהיה עד לפיגוע הדריסה בירושלים הזעיק את הכוחות לזירה: "עמדתי בתחנת הרכבת הקלה, אני רואה אנשים בורחים". כשנשאל אם הפוגע נוטרל, ענה: "נראה לי שהוא דרס ונמלט". האזינו

צילום: סיטי פס, צילומי אבטחה; עריכה: יאיר דניאל, גדי וינסטוק

"פתאום ראיתי כמה אנשים עפים באוויר ונוחתים", כך נשמע עד הראייה שהתקשר אתמול בצהריים (רביעי) לתחנת מגן דוד אדום בירושלים, והזעיק את הכוחות לזירת פיגוע הדריסה שבו נהרג קצין משמר הגבול ו-11 בני אדם נוספים נפצעו. "עמדתי בתחנת הרכבת הקלה, אני רואה אנשים בורחים", נשמע האזרח אומר בשיחה. כשנשאל אם המחבל נוטרל, ענה כי לא הספיק להבחין בו: "נראה לי שהיה רכב שדרס וברח על המקום". מנגד, נשמעת המוקדנית עונה: "יש לנו כוחות בדרך לשם, אתה יכול להגיד לי אם הנפגעים בהכרה?", והאזרח ענה כי הוא יוודא שהם בחיים.

בפיגוע פגע המחבל תחילה בלוחמי מג"ב שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1, המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, ואז ברח על פסי הרכבת. בזירה נוספת ברחוב זקס הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, יצא הפלסטיני מהרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו.

פיגוע הדריסה בירושלים - ידיעות נוספת
תיעוד: המחבל בירושלים דורס, נלכד - ומחוסל
המחבל: איש חמאס, אחיו של משוחרר עסקת שליט
בנט על פיגוע הדריסה: "אבו מאזן הוא הנהג, המחבלים הם שליחיו"

פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
זירת הפיגוע/טלי מאייר

הנרצח הוא פקד ג'דעאן אסעד, בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'אן שבגליל העליון. פצוע אנוש ופצוע קשה פונו לבית החולים הדסה עין כרם, שניים נוספים שנפצעו קשה פונו לבית החולים שערי צדק כמו גם אחד בינוני ואחד קל. בבית החולים הדסה הר הצופים מאושפזים חמישה פצועים קל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הפיגוע והאשים את יו"ר הרשות. "בימים האחרונים אנחנו עדים להסתה הולכת וגוברת של אבו מאזן, שאף שלח מכתב תנחומים למתנקש ביהודה גליק. פיגוע הדריסה בירושלים כתוצאה מהסתה של ראש הרשות - אך אין לי ספק שננצח במערכה. המאבק יכול להיות ממושך ויש לאחד את הכוחות בעם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שר הביטחון, משה יעלון, התייחס לפיגוע והאשים אף הוא את אבו מאזן. לדבריו, "הרטוריקה המסיתה של אבו מאזן, אשר מצד אחד מפיץ דברי שנאה ושקר נדר מדינת ישראל ומצד שני מהלל ומשבח טרוריסטים פלסטיניים שפוגעים ביהודים, אחראית לשפיכות הדמים בירושלים", אמר יעלון. לדבריו, אבו מאזן "ימשיך להשחיר את פניה של מדינת ישראל ולהסית נגדה אל מול האוכלוסייה הפלסטינית ומעל בימות שונות ברחבי העולם".

(עדכון ראשון: 16:48)

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully