וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל: איש חמאס, אחיו של משוחרר עסקת שליט

מי שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים הוא הוא איברהים עכארי, תושב שועפאט שבמזרח העיר. רק לפני שבוע שיבח את ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק. אחיו מוסא היה מעורב בחטיפת ניסים טולדנו

צילום: סיטי פס, מד"א, איחוד הצלה, סוכנות תצפית, עומר מירון, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים הוא איברהים עכארי משועפאט שבמזרח העיר, ככל הנראה פעיל חמאס. בשבוע שעבר שיתף המחבל בעמוד הפייסבוק שלו קטע וידאו קצר מדבריו של מועתז חיג'אזי, המחבל שניסה להתנקש בחייו של פעיל הימין יהודה גליק. לפני כן כתב בפייסבוק: "אלמוני ניסה להתנקש בחייו של בכיר המתנחלים יהודה גליק, שנהג לפרוץ להר הבית מדי יום ביומו". בתגובות שהובאו לסטטוס ברכו חבריו על ניסיון החיסול: "בעזרת אללה, המתנחל הנפשע הזה לא יצליח לעמוד שוב על רגליו ולא יצליח להיכנס להר הבית".

עוד מתברר כי המחבל הוא אחיו של מוסא עכארי - שהיה חלק מהחוליה שחטפה ורצחה את שוטר משמר הגבול ניסים טולדנו ב-1992. באוקטובר 2011 שוחרר מוסא עכארי מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שליט.

אחד מבכירי חמאס, פתחי חמאד, אמר לאחר הפיגוע היום: "אנחנו מברכים את פעולת הדריסה בירושלים". בכיר חמאס מושיר אל מסרי אמר בתגובה לאירוע: "אנחנו מחזקים את ידי מי שנוקם את דמם של הנפגעים באל-אקצא". גם הג'יהאד האיסלאמי "ברך על הפעולה בירושלים" - כך לפי האתר "עזה עכשיו". "זו הגנה עצמית לתוקפנות המתמשכת נגד ערביי ירושלים".בשירות הביטחון הכללי בודקים האם המחבל שביצע את פיגוע הדריסה פעל לבדו, או שמאחוריו עומדת תשתית ארגונית.

עוד על הפיגוע בירושלים
בנט על פיגוע הדריסה: "אבו מאזן הוא הנהג, המחבלים הם שליחיו"
"המחבל ירד מהרכב כשהוא אוחז בידו מוט ברזל והשתולל"
פיגוע דריסה בירושלים: הרוג ו-13 פצועים, המחבל נורה למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל איברהים עכארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכארי נורה למוות לאחר שפגע עם רכבו המסחרי באזרחים באזור תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים, ובזירה נוספת בהמשך הדרך. אדם אחד שנפצע אנושות מת מפצעיו. בסך הכל פונו 13 פצועים, בהם חמישה קשה וחמישה בינוני.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו התייחס לפיגוע ואמר: "לא נתפשר על הביטחון". נוכח מספר הנפגעים וההרוג, אמר כי "המחיר הוא יקר". עם זאת, הוא הביע שביעות רצון מתפקוד הכוחות שחיסלו את המחבל. "זה מה שאני מצפה מהשוטרים. תפקידנו להחזיר כמה שיותר מהר את שגרת החיים ולראות מה עוד ניתן לעשות כדי למנוע פיגועים מהסוג הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת הפיגוע בירושלים. אליעזר סמט, חדשות 24
זירת האירוע/חדשות 24, אליעזר סמט

דובר משטרת ירושלים סגן-ניצב אסי אהרוני סיפר כי "רכב מסחרי נהוג על ידי תושב מזרח ירושלים הגיע לצומת של רחוב חיים בר לב ושמעון הצדיק. הוא דרס הולכי רגל, ובצומת של משה זקס נעצר, ירד מהרכב כשהוא אוחז בידו מוט ברזל. צוות של שוטרים שהיה באזור נטרל אותו והרג אותו".

חיים ויינגרטן מזק"א סיפר במשדר וואלה! חדשות על הרגעים שאחרי הדיווח על הפיגוע. "הוצאנו את כל הכוננים לזירה, ואז התברר שמדובר בשתי זירות. לא ידענו בהתחלה מה קורה, היו צעקות משני מקומות, גם מהכיכר (של רחוב זקס). הכוחות שלנו התפצלו כדי לסייע לנפגעים. הרכב דרס כחמישה הולכי רגל, המשיך בנסיעה מטורפת על פסי הרכבת, ואז דרס חלק מכוחות הביטחון שהיו שם, אחרים ירו בו".

מבית החולים הדסה נמסר כי למרכז הטראומה בהדסה עין כרם הגיעו שלושה פצועים במצב קשה. "פצוע אחד כבן 30 הגיע במצב של החייאה ולמרות המשך של מאמצי החייאה נמרצים ביחידת הטראומה נקבע מותו", נמסר. שני פצועים קשה נוספים נשלחו להערכה ובדיקות לשם קביעת המשך הטיפול בהם.

עמוד הפייסבוק של המחבל איברהים עכארי, מהפיגוע בירושלים. פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק של המחבל/צילום מסך, פייסבוק
זירת הפיגוע בירושלים. אליעזר סמט, חדשות 24
זירת הפיגוע בירושלים/חדשות 24, אליעזר סמט
המחבל בזירת הפיגוע ירושלים. טלי מאייר
גופת המחבל בזירה/טלי מאייר
פצועים בפיגוע דריסה בירושלים - המחבל נורה למוות.
פצועים בפיגוע דריסה בירושלים - המחבל נורה למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully