וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: קצין מג"ב נהרג ו-11 פצועים

מחבל ברכב מסחרי פגע בהולכי רגל בתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, והמשיך בנסיעה פרועה. אחרי שעצר, יצא מהרכב ותקף אנשים במוט ברזל עד שנורה למוות בידי השוטרים. ההרוג: ג'דעאן אסד מבית ג'ן

צילום: סיטי פס, מד"א, איחוד הצלה, סוכנות תצפית, עומר מירון, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פיגוע דריסה בירושלים: קצין משמר הגבול נרצח ו-11 בני אדם נוספים נפצעו בצהריים (רביעי) מפגיעת כלי רכב מסחרי שבו נהג מחבל פלסטיני. המחבל פגע תחילה בלוחמי מג"ב שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1, המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, ואז ברח על פסי הרכבת. בזירה נוספת ברחוב זקס הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, יצא הפלסטיני מהרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו.

הנרצח הוא פקד ג'דעאן אסעד, בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'ן שבגליל העליון. פצוע אנוש ופצוע קשה פונו לבית החולים הדסה עין כרם, שניים נוספים שנפצעו קשה פונו לבית החולים שערי צדק כמו גם אחד בינוני ואחד קל. בבית החולים הדסה הר הצופים מאושפזים שלושה פצועים קל. שני פצועים קל שאושפזו בהדסה הר הצופים שוחררו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום את הפיגוע והאשים את יו"ר הרשות. "בימים האחרונים אנחנו עדים להסתה הולכת וגוברת של אבו מאזן, שאף שלח מכתב תנחומים למתנקש ביהודה גליק. פיגוע הדריסה בירושלים כתוצאה מהסתה של ראש הרשות - אך אין לי ספק שננצח במערכה. המאבק יכול להיות ממושך ויש לאחד את הכוחות בעם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצוע בזירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקשורת הפלסטינית מדווחים כי מי שביצע את פעולות הדריסה הוא איברהים אל-אכרי פעיל חמאס משועפט שבצפון ירושלים. בכיר חמאס מושיר אל מסרי אמר בתגובה לאירוע: "אנחנו מחזקים את ידי מי שנוקם את דמם של הנפגעים באל-אקצא". בשירות ביטחון הכללי בודקים האם המחבל שביצע את פיגוע הדריסה פעל לבדו, או שמאחוריו עומדת תשתית ארגונית.

מבית החולים הדסה נמסר כי למרכז הטראומה בהדסה עין כרם הגיעו שלושה פצועים במצב קשה. "פצוע אחד כבן 30 הגיע במצב של החייאה ולמרות המשך של מאמצי החייאה נמרצים ביחידת הטראומה נקבע מותו", נמסר. שני פצועים קשה נוספים נשלחו להערכה ובדיקות לשם קביעת המשך הטיפול בהם.

עוד על הפיגוע
בנט על פיגוע הדריסה: "אבו מאזן הוא הנהג, המחבלים הם שליחיו"
תיעוד: המחבל בירושלים דורס, נלכד - ומחוסל
המחבל: איש חמאס, אחיו של משוחרר עסקת שליט

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

זירת האירוע

זירת ניסיון פיגוע – ירושלים, 4 באוגוסט 2014. גוגל, צילום מסך
זירת ניסיון פיגוע – ירושלים, 4 באוגוסט 2014/צילום מסך, גוגל

דובר משטרת מחוז ירושלים סגן ניצב אסי אהרוני סיפר כי "רכב מסחרי נהוג ככל הנראה על ידי תושב מזרח ירושלים, הגיע לצומת של הרחובות חיים בר לב ושמעון הצדיק. לדבריו, הוא דרס הולכי רגל ואז בצומת של רחוב משה זקס נעצר, ירד מהרכב כשהוא אוחז בידו מוט ברזל. צוות של שוטרים שהיה באזור נטרל אותו והורג אותו".

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הגיע לזירת האירוע. דנינו אמר: "לא נתפשר על הביטחון. המחיר הוא יקר. יש נפגעים ולא יודעים את מצבם הסופי אבל יודעים להגיד שבכל אירוע כזה, כל איש ביטחון יסיים אותו כפי שזה הסתיים – במותו של המחבל מיד לאחר האירוע. זה מה שאני מצפה מהשוטרים. תפקידנו להחזיר כמה שיותר מהר את שגרת החיים ולראות מה עוד ניתן לעשות כדי למנוע פיגועים מהסוג הזה. מהכניסה לציר של הרכבת הקלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אמר: הפעולה המהירה של קצין משמר הגבול הייתה פעולה אחראית. הפעולה היא כנראה לא האחרונה מסוגה. אנחנו נמשיך לשמור על ירושלים. ירושלים עיר רגישה שעוברת ימים לא קלים, אי אפשר למנוע כל אירוע כזה, נעשה הכל כדי להשיב חיים שקטים לתושבי ירושלים. המשטרה עושה הכל. אם צריך להעלות עוד שוטרים נעלה עוד שוטרים, השקט חייב לחזור".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר בזירת האירוע:
"ההערכות של משטרת ירושלים למנוע הפרות סדר היא גדולה.
קצין מג"ב לקח אחריות, הגיע וחיסל את המחבל. אנחנו נעזור למשטרה למנוע אירועים כאלה בעתיד מטרתם של המחבלים היא להרוס את שגרת חיינו, נעשה כל מה שצריך כדי לעזור למשטרה בהפרות הסדר. אנחנו יושבים עם ראשי הרכבת הקלה, ונראה מה אפשר לעשות כדי להגדיל את המיגון שרכב לא ייכנס לתחנת הרכבת. המערכת לומדת מהר איך להתמודד. אנחנו צריכים לסייע וללמוד להתמודד עם הסוגיה הזאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איברהים אל-אכרי המחבל שביצע את הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל מד"א, אלי בין הוסיף: "קיבלנו קריאה לאירוע, הוזעקו כוחות ביטחון ואנשי מד''א , ככל הנראה בתחנת אוטובוס. הפצועים פונו לבתי החולים השונים ברכבי העיר".

חיים ויינגרטן מזק"א סיפר במשדר וואלה! חדשות על הרגעים שאחרי הדיווח על הפיגוע. "הוצאנו את כל הכוננים לזירה, ואז התברר שמדובר בשתי זירות. לא ידענו בהתחלה מה קורה, היו צעקות משני מקומות, גם מהכיכר (של רחוב זקס). הכוחות שלנו התפצלו כדי לסייע לנפגעים. הרכב דרס כחמישה הולכי רגל, המשיך בנסיעה מטורפת על פסי הרכבת, ואז דרס חלק מכוחות הביטחון שהיו שם, אחרים ירו בו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלכסנדר מרגלית, עד ראייה, סיפר לחדשות 2 על שהתרחש: "יצאתי לכיוון כיכר שמעון הצדיק, עמדתי ברמזור, ראיתי רכב חותך את הכביש ופוגע ברמזור, פוגע בבן אדם, נכנס למסלול הרכבת, פוגע בעוד שני בני אדם, פוגע ברוכב אופניים ושני כלי רכב ושם נעצר. רכב של משמר הגבול דהר אחריו למסלול של הרכבת, רצו לכיוון המחבל ופגעו בו. הבנתי מיד מה אני רואה, איך שהוא פגע ברמזור הבנתי שזה מפגע בפיגוע דריסה".

רק לפני שבועיים התרחש פיגוע דריסה נוסף בעיר שבו נהרגו חיה זיסל ברון, תינוקת כבת שלושה חודשים והעולה החדשה קארן ימימה מוסקרה באררה. שבעה נוספים נפצעו כשנהג פלסטיני פגע בנוסעים שהמתינו לרכבת הקלה, בסמוך למטה הארצי של המשטרה בבירה. נהג הרכב ניסה להימלט רגלית, נורה בגפיו על ידי שוטרי מחוז ירושלים ונפצע קשה. מדובר בעבד אל-רחמן שלומי, גבר תושב מזרח ירושלים בן 21, המזוהה עם תנועת חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: תמונות גולשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully