וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על פיגוע הדריסה: "אבו מאזן הוא הנהג, המחבלים הם שליחיו"

שר הכלכלה תקף את יו"ר הרשות אחרי פיגוע הדריסה בירושלים. "ממשלת פתח-חמאס היא ארגון טרור, ויש לפעול מולה בהתאם". גם ליברמן ודנון תקפו את אבו מאזן

צילום: סיטי פס, מד"א, איחוד הצלה, סוכנות תצפית, עומר מירון, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הכלכלה, נפתלי בנט, תקף לאחר הפיגוע היום (רביעי) בירושלים את יו"ר הרשות, אבו מאזן. בתגובה שפרסם אמר בנט: "אבו מאזן הוא הנהג במכוניות המוות בירושלים, והמחבלים הם רק שליחיו. מדינת ישראל צריכה להגיד בקול ברור כי ממשלת הפתח-חמאס היא ארגון טרור ויש לפעול מולו בהתאם. אין כיפת ברזל נגד נהגי מכוניות, ואזרחי ישראל לא יוכלו לחיות בלי הרתעה וריבונות בעיר בירתם. ביטחון הוא לא מותרות".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, פנה בתגובה לפיגוע במכתב לשרי החוץ של הקהילה הבינלאומית, וגם הוא האשים את אבו מאזן בפיגוע. ליברמן כתב לעמיתיו מרחבי העולם כי לקהילה הבינלאומית אסור לשתוק על המכתב שכתב אבו מאזן למשפחת המחבל שירה ביהודה גליק, וכי הנהגה כמו זו של הרשות הפלסטינית, שמאדירה ומעודדת טרור, יוצרת "יישות טרורקרטית" שמביאה רק לעוד ועוד שפיכות דמים.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך נאום בעצרת האו"ם, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
הוא האשם בפיגוע דריסה? אבו מאזן/רויטרס

גם ח"כ דני דנון (הליכוד) תקף את אבו מאזן. "הודעת התמיכה של יו"ר הרשות הפלסטיני במחבל הקודם הייתה דלק למחבל הנוכחי. בדרכו מוביל אבו מאזן למעשי הפיגוע נגד אזרחי ישראל ותושבי ירושלים בפרט". עוד אמר דנון: "מחבלים עם תעודת זהות כחולה מסתובבים חופשי בירושלים ועושים כבשלהם, הגיע הזמן שהשב"כ ומשטרת ישראל יחליפו את הדיסקט לגבי הדרך לטיפול בהרמת הראש של ארגוני הטרור".

ח"כ אלי ישי (ש"ס) אמר: "ברוך השם נמנע פיגוע גדול יותר על ידי מחבל צמא דם שחיפש להרוג כמה שיותר אזרחים. ההסלמה בירושלים מעוררת דאגה אבל יחד עם זאת לנו אסור להירתע".

ח"כ מירי רגב התייחסה אף היא לפיגוע, ואמרה: "אני מברכת את כוחות הביטחון והמשטרה על התגובה המהירה בחיסול המחבל. אין ספק שהמציאות הביטחונית בירושלים מחייבת את כוחות הביטחון והמשטרה בנקיטת יד קשה נגד המפגעים הטרוריסטים. אני בטוחה כי ההחלטות שהתקבלו לאחרונה על הגברת כוחות השיטור והביטחון בירושלים, כמו גם ההחמרה בטיפול המשפטי נגד המפגעים יביאו את התוצאות. מדינת ישראל היא מדינת חוק ואנחנו נחזיר את השקט והביטחון לתושבי ירושלים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פצועים בפיגוע דריסה בירושלים - המחבל נורה למוות.
"מחבלים עם תעודת זהות כחולה מסתובבים חופשי בירושלים". זירת הפיגוע בירושלים

סגן השר אבי וורצמן מהבית היהודי אמר: "אירועי הטרור האחרונים פוגעים פגיעה אנושה בריבונותה של מדינת ישראל, ולא יעלה על הדעת שאזרח ירושלים לא יוכלו להלך בה בבטחה".

מוקדם יותר נהרג אדם אחד, ו-13 נוספים נפצעו מפגיעת כלי רכב מסחרי שבו נהג מחבל פלסטיני. המחבל פגע תחילה באנשים שהמתינו בתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, ואז המשיך בנסיעה פרועה על פסי הרכבת. בזירה נוספת ברחוב זקס הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, יצא הפלסטיני מהרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו. באירוע נפצעו קשה חמישה בני אדם, ושלושה בינוני.

ועידת מפלגה של הבית היהודי, אוניברסיטת תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
תקף את אבו מאזן. בנט/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדם נהרג ו-13 נפצעו בפיגוע. זירת הפיגוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצועים פוזרו בין בתי החולים בירושלים. זירת הפיגוע בבירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הפיגוע ירושלים. כבאות והצלה ירושלים,
המחבל יצא עם מוט ברזל - והשתולל. זירת הפיגוע בירושלים/כבאות והצלה ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully