וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המחבל בירושלים דורס, נלכד - ומחוסל

5.11.2014 / 13:51

בסרטון ממצלמות האבטחה של חברת "סיטי פס" נראה המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים, לאחר שיצא מרכבו, כשכוחות הביטחון מצליחים ללכוד אותו - לירות ולהרוג אותו. תיעוד אחר מראה גם את רגעי הדריסה

צילום: סיטי פס, צילומי אבטחה; עריכה: גדי וינסטוק

תיעוד שהגיע ממצלמות האבטחה של חברת "סיטי פס", המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים, מראה את רגעי האימה בפיגוע הדריסה בירושלים. בסרטון נראה המחבל הפלסטיני, לאחר שיצא מרכבו כשהוא מחזיק במוט ברזל, אז מגיעים אנשי כוחות הביטחון, לוכדים את המחבל, יורים בו ומחסלים אותו. סרטונים אחרים שהתקבלו מרגעי האימה של האירוע, מראים גם את רגעי הדריסה המזעזעים.

אדם אחד נהרג ו-13 נוספים נפצעו בפיגוע הדריסה היום בירושלים. מחבל פלסטיני שנהרג בכלי רכב מסחרי פגע תחילה בלוחמי מג"ב שהמתינו לחצות את כביש 1, המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת הרכב הקלה ברחוב שמעון הצדיק, ואז המשיך בנסיעה פרועה על פסי הרכבת. בזירה נוספת ברחוב זקס הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, יצא הפלסטיני מהרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו. באירוע נפצעו קשה חמישה בני אדם, ושלושה נפגעו בינוני. חמישה נפצעו קל.

תיעוד: כך חוסל המחבל שביצע את פיגוע הדריסה. מערכת וואלה! NEWS
המחבל לפני שנלכד על ידי השוטרים/מערכת וואלה! NEWS

בתקשורת הפלסטינית מדווחים כי מי שביצע את פעולות הדריסה הוא איברהים אל-אכרי פעיל חמאס משועפט שבצפון ירושלים. בכיר חמאס מושיר אל מסרי אמר בתגובה לאירוע: "אנחנו מחזקים את ידי מי שנוקם את דמם של הנפגעים באל-אקצא". בשירות ביטחון הכללי בודקים האם המחבל שביצע את פיגוע הדריסה פעל לבדו, או שמאחוריו עומדת תשתית ארגונית.

מבית החולים הדסה נמסר כי למרכז הטראומה בהדסה עין כרם הגיעו שלושה פצועים במצב קשה. "פצוע אחד כבן 30 הגיע במצב של החייאה ולמרות המשך של מאמצי החייאה נמרצים ביחידת הטראומה נקבע מותו", נמסר. שני פצועים קשה נוספים נשלחו להערכה ובדיקות לשם קביעת המשך הטיפול בהם. ד"ר עופר מרין מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק סיפר כי לבית החולים פונו חמישה פצועים, שניים באורח קשה, אחד באורח בינוני ואחד באורח קל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת הפיגוע בירושלים. טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים/טלי מאייר

דובר משטרת מחוז ירושלים סגן ניצב אסי אהרוני סיפר כי "רכב מסחרי נהוג ככל הנראה על ידי תושב מזרח ירושלים, הגיע לצומת של הרחובות חיים בר לב ושמעון הצדיק. לדבריו, הוא דרס הולכי רגל ואז בצומת של רחוב משה זקס נעצר, ירד מהרכב כשהוא אוחז בידו מוט ברזל. צוות של שוטרים שהיה באזור נטרל אותו והורג אותו".

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הגיע לזירת האירוע. דנינו אמר: "לא נתפשר על הביטחון. המחיר הוא יקר. יש נפגעים ולא יודעים את מצבם הסופי אבל יודעים להגיד שבכל אירוע כזה, כל איש ביטחון יסיים אותו כפי שזה הסתיים – במותו של המחבל מיד לאחר האירוע. זה מה שאני מצפה מהשוטרים. תפקידנו להחזיר כמה שיותר מהר את שגרת החיים ולראות מה עוד ניתן לעשות כדי למנוע פיגועים מהסוג הזה. מהכניסה לציר של הרכבת הקלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הפיגוע בירושלים. טלי מאייר
הזירה בירושלים/טלי מאייר

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אמר: "הפעולה המהירה של קצין משמר הגבול הייתה פעולה אחראית. הפעולה היא כנראה לא האחרונה מסוגה. אנחנו נמשיך לשמור על ירושלים.

"ירושלים עיר רגישה שעוברת ימים לא קלים, אי אפשר למנוע כל אירוע כזה, נעשה הכל כדי להשיב חיים שקטים לתושבי ירושלים. המשטרה עושה הכל. אם צריך להעלות עוד שוטרים נעלה עוד שוטרים, השקט חייב לחזור".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר בזירת האירוע:
"ההערכות של משטרת ירושלים למנוע הפרות סדר היא גדולה.
קצין מג"ב לקח אחריות, הגיע וחיסל את המחבל. אנחנו נעזור למשטרה למנוע אירועים כאלה בעתיד מטרתם של המחבלים היא להרוס את שגרת חיינו, נעשה כל מה שצריך כדי לעזור למשטרה בהפרות הסדר. אנחנו יושבים עם ראשי הרכבת הקלה, ונראה מה אפשר לעשות כדי להגדיל את המיגון שרכב לא ייכנס לתחנת הרכבת. המערכת לומדת מהר איך להתמודד. אנחנו צריכים לסייע וללמוד להתמודד עם הסוגיה הזאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הפיגוע בירושלים. טלי מאייר
"השקט חייב לחזור". זירת הפיגוע בירושלים/טלי מאייר

מנכ"ל מד"א, אלי בין הוסיף: "קיבלנו קריאה לאירוע, הוזעקו כוחות ביטחון ואנשי מד''א , ככל הנראה בתחנת אוטובוס. הפצועים פונו לבתי החולים השונים ברכבי העיר".

חיים ויינגרטן מזק"א סיפר במשדר וואלה! חדשות על הרגעים שאחרי הדיווח על הפיגוע. "הוצאנו את כל הכוננים לזירה, ואז התברר שמדובר בשתי זירות. לא ידענו בהתחלה מה קורה, היו צעקות משני מקומות, גם מהכיכר (של רחוב זקס). הכוחות שלנו התפצלו כדי לסייע לנפגעים. הרכב דרס כחמישה הולכי רגל, המשיך בנסיעה מטורפת על פסי הרכבת, ואז דרס חלק מכוחות הביטחון שהיו שם, אחרים ירו בו".

זירת הפיגוע בירושלים. אליעזר סמט, חדשות 24
זירת הפיגוע בירושלים/חדשות 24, אליעזר סמט

אלכסנדר מרגלית, עד ראייה, סיפר לחדשות 2 על שהתרחש: "יצאתי לכיוון כיכר שמעון הצדיק, עמדתי ברמזור, ראיתי רכב חותך את הכביש ופוגע ברמזור, פוגע בבן אדם, נכנס למסלול הרכבת, פוגע בעוד שני בני אדם, פוגע ברוכב אופניים ושני כלי רכב ושם נעצר. רכב של משמר הגבול דהר אחריו למסלול של הרכבת, רצו לכיוון המחבל ופגעו בו. הבנתי מיד מה אני רואה, איך שהוא פגע ברמזור הבנתי שזה מפגע בפיגוע דריסה".

רק לפני שבועיים התרחש פיגוע דריסה נוסף בעיר. תינוקת כבת שלושה חודשים נהרגה, ושבעה נוספים נפצעו כשנהג פלסטיני פגע בנוסעים שהמתינו לרכבת הקלה, בסמוך למטה הארצי של המשטרה בבירה. נהג הרכב ניסה להימלט רגלית, נורה בגפיו על ידי שוטרי מחוז ירושלים ונפצע קשה. מדובר בעבד אל-רחמן שלומי, גבר תושב מזרח ירושלים בן 21, המזוהה עם תנועת חמאס.

זירת הפיגוע בירושלים. אליעזר סמט, חדשות 24
פיגוע דריסה שני תוך שבועיים בירושלים. הזירה מהיום/חדשות 24, אליעזר סמט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully