וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נבחן שלילת אזרחות לקוראים להשמדתנו"

ראש הממשלה הביע תמיכה בשוטרים שירו למוות בצעיר הערבי בכפר כנא ואמר: "לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות". השר בנט כינה את ההרוג "מחבל" ואמר: "לא מדובר ב'רצח בדם קר'"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: קשת סידי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (שבת) לירי בצעיר הערבי בכפר כנא והביע תמיכה בשוטרים. "ישראל היא מדינת חוק. לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות", אמר נתניהו והוסיף כי "נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים ואלו הקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל. מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה. אנחה את שר הפנים לבחון שלילת אזרחות של הקוראים להשמדת מדינת ישראל".

עוד על התקרית בכפר כנא:
שוטרים ירו למוות בצעיר שניסה לדקור אותם בכפר כנא
בעקבות הרג הצעיר בכפר כנא: מחר - שביתה במגזר הערבי
תיעוד: שוטרים יורים בגבו של צעיר עם סכין - והורגים אותו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאה לזכרו של רחבעם זאבי גנדי, אוקטובר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

השר נפתלי בנט הביע גם הוא תמיכה בשוטרים. "מחבל ערבי אחוז טירוף תקף ניידת של שוטרינו עם סכין, בניסיון לרצוח אותם", אמר יו"ר הבית היהודי. "תגובת השוטרים היא מה שמצופה מאנשי הביטחון שלנו. אפשר וצריך לבדוק. תמיד. אבל לא מדובר ב'רצח בדם קר' ובטח שאין להפקיר את אנשי כוחות הביטחון שנשלחים להגן עלינו. אם לא נעניק גיבוי נראה עוד ועוד ישראלים נרצחים באמצעות סכינים, זיקוקים ודריסות מכונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
תומך בשוטרים. נפתלי בנט/ראובן קסטרו

חיר א-דין חמדאן, בן 22, נהרג אתמול בלילה בכפר כנא מירי שוטרים, לאחר שלטענתם איים בסכין על כוח ממשטרת נצרת בעת שביצע מעצר של אדם אחר, ככל הנראה קרוב משפחה של ההרוג. חמדאן נורה בפלג גופו העליון, ולאחר שפונה לבית החולים העמק בעפולה כשמצבו אנוש - הוא מת מפצעיו.

חיר א-דין חמדאן, הצעיר שנורה על ידי כוח משטרה בכפר כנא 8.11.2014. פאנט
חיר א-דין חמדאן/פאנט

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), אמר על התקרית כי הוא פעל במהלך סוף השבוע בניסיון להרגיע את הרוחות בכפר כנא. לדבריו, "צריך לבצע חקירה מהירה וממצה עד תום. סרטון האירוע מטריד מאוד". הוא הוסיף כי "אני קורא לממשלה ולמנהיגות הלאומית לקיים דיאלוג עם תושבי הכפר וכלל הציבור הערבי לפני שנתדרדר למראות ומאורעות אוקטובר 2000".

חבר מפלגתו משה מזרחי, ניצב בדימוס ולשעבר ראש האגף לחקירות ומודיעין במשטרה, קרא אחר הצהריים לחקור במהרה את התקרית. "האירוע בכפר כנא הנו אירוע קשה עם תוצאה חריפה, שנופל על מציאות שברירית ממילא", אמר. "חקירת האירוע חייבת להתבצע במהירות וללא שיהוי, מה עוד שליבת האירוע מתועדת ומצולמת".

ח"כ מזרחי קרא לחברי הכנסת הערבים "להימנע מלהוסיף תבערה באמירות חסרות רסן שמנצלות את האירוע, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שללא כל פרובוקציה ההרוג הסתער עם סכין לעבר השוטרים". על מידת ההצדקה לתוצאה החמורה יש להמתין לתוצאות החקירה". המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כבר פתחה בחקירת האירוע.

מעצר מתפרעים בכניסה לכפר כנא לאחר הפגנת המחאה על הרג תושב המקום על ידי המשטרה. שלומי גבאי
צערי שנעצר בהפגנה בכפר כנא, אמש/שלומי גבאי

תגובתם של הרצוג ומזרחי מצטרפות לגינויים שהשמיעו חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה לאירוע מוקדם יותר. ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ התייחס אתמול לתקרית והטיל את האחריות על השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. "מה שראינו היום בכפר כנא זה את משטרת ישראל מיישמת את רוח המפקד, השר אהרונוביץ', שדרש משוטרים להרוג כל מי 'שפוגע' באזרחים ישראלים", אמר. "אהרונוביץ' אחראי למוות היום בכפר כנא, לא פחות מהשוטרים שלחצו על ההדק".

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הטילה את האחריות על השר אהרונוביץ'. "יש לחקור לא רק את הריגתו של הצעיר בכפר כנא מטווח אפס על ידי שוטרים, אלא, גם את אחריותו של השר לביטחון פנים שרק השבוע אמר 'מחבל שפוגע באזרחים דינו מוות', כמי שנתן הכשר לרצח ופקודה בלתי חוקית בעליל", אמרה. "נורמות הכיבוש והחיסול של המשטרה שחלחלו מהשטחים לירושלים מאיימות על אזרחי ישראל הערבים".

(עדכון ראשון: 18:20)

מעצר מתפרעים בכניסה לכפר כנא לאחר הפגנת המחאה על הרג תושב המקום על ידי המשטרה. שלומי גבאי
צעיר נוסף שנעצר/שלומי גבאי
הפרות סדר בכפר כנא בעקבות מותו של תושב הכפר שנורה על ידי המשטרה. שלומי גבאי
ההפגנה בכפר כנא, אתמול/שלומי גבאי
הפרות סדר בכפר כנא בעקבות מותו של תושב הכפר שנורה על ידי המשטרה. שלומי גבאי
הפרות סדר בכפר כנא בעקבות מותו של תושב הכפר שנורה על ידי המשטרה/שלומי גבאי
זהר דביר, מפקד המחוז הצפוני, בהפרות סדר בכפר כנא בעקבות מותו של תושב הכפר שנורה על ידי המשטרה. שלומי גבאי
זהר דביר, מפקד המחוז הצפוני, בהפרות סדר בכפר כנא בעקבות מותו של תושב הכפר שנורה על ידי המשטרה/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully