וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפרלמנט באיראן: הסכם גרעין ישפיע לטובה על האזור

קולות אופטימיים נשמעים מצד בכירים בטהראן עם ההגעה לישורת האחרונה של המו"מ. יו"ר המגל'ס עלי לאריג'אני: "השיחות מתקדמות היטב". דיווח: יועצו הבכיר של חמינאי עשוי להגיע למו"מ בעומאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יו"ר המג'לס עלי לריג'אני עם נשיא איראן חסן רוחאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר המג'לס (הפרלמנט) של איראן, עלי לריג'אני, אומר כי המשא ומתן עם המערב בנוגע לתכנית הגרעין של ארצו "מתקדם בצורה טובה", וכי "פתרון הסוגיה יביא להשפעות חיוביות על האזור". על פי הדיווח בכלי התקשורת האיראניים, לריג'אני, שכיהן בעבר כממונה על המשא ומתן לשיחות הגרעין עם המערב, הוסיף כי הצדדים מתקרבים זה לזה בעמדותיהם.

בנאום שנשא במהלך כינוס בבירה טהראן, אמר לריג'אני כי הוא לא סבור שהשינויים בקונגרס האמריקני לאחר הבחירות ישפיעו על מהלך השיחות. בתוך כך, דווח באתר "אל-מוניטור" כי עלי אכבר ולאיתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, עשוי להצטרף בקרוב לשיחות הגרעין שיתחדשו היום (ראשון) במאסקט, בירת עומאן. אם הוא אכן יצטרף לשיחות בעומאן, או בשבוע שלאחר מכן בווינה, הדבר יאותת על התקדמות משמעותית במגעים בין הצדדים.

שיחות הגרעין - עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב: "אין שום שיתוף פעולה עם איראן בנוגע לדאעש"
לקראת הסכם הגרעין: איראן מקצינה עמדות
בכיר ישראלי: אובמה בדרך להסכם גרעין רע עם איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקווה שנוכל לצאת מהסטטוס קוו". עבאס עראקצ'י במהלך השיחות בז'נבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אף אחד לא רוצה לחזור לאיך שהדברים התנהלו לפני הסכם ז'נבה, זה תרחיש מסוכן מדי"

במקביל, הנציג האיראני לשיחות הגרעין וסגן שר החוץ, עבאס עראקצ'י, אמר גם הוא כי הוא אינו רואה חלופה להסדר דיפלומטי עם שש המעצמות – בריטניה, צרפת, סין, רוסיה, גרמניה וארצות הברית.

עראקצ'י הביע אופטימיות לקראת פגישת הצדדים, אולם אמר: "איני חושב שנוכל להגיע להסכם בסבב הזה של השיחות, וככל הנראה נידרש לפגישות נוספות, אך אני מקווה שנוכל לצאת מהסטטוס קוו, והשיחות בעומאן יפתחו את הצוהר הדרוש לשם כך".

"לא קיימים פתרונות ביניים, וכל מחשבותינו ממוקדות בהגעה להסדר", אמר עראקצ'י. "כל הצדדים מודעים לכך, ולכן לדעתי ההסכם ניתן להשגה. אנחנו רציניים, ואני יכול לזהות החלטה דומה בצד השני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עלי אכבר ולאיתי, בחירות באיראן. AP
הגעתו תאותת על התקדמות משמעותית במגעים בין הצדדים. ולאיתי/AP

לב המחלוקת שנותרה בין הצדדים קשור ליכולת ההעשרה הסופית שתאושר לאיראן, ומספר הסרכזות (צנטריפוגות) שיתאפשר לה לשמור. "אף אחד לא רוצה לחזור לאיך שהדברים התנהלו לפני הסכם ז'נבה, זה תרחיש מסוכן מדי", הוסיף עראקצ'י, בהתייחסות להסכם הביניים שנחתם בין הצדדים לפני כשנה, ואפשר הסרת חלק מהסנקציות נגד הרפובליקה האיסלאמית.

בשיחות בעומאן ייפגשו שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי ועם קתרין אשטון, לשעבר שרת החוץ של האיחוד האירופי. סבב השיחות הבא יהיה ב-18 בנובמבר בווינה, בהשתתפות כל הצדדים, לקראת תאריך היעד שנקבע להשגת הסכם – 24 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully