וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידי אורשר הושעה מגל"צ; נתניהו: "דעות חשוכות וגזעניות"

גורמים רבים במערכת הפוליטית הגיבו לפוסט של מבקר הקולנוע, שבו יצא נגד "היללנים המקצועיים מן המזרח". לדברי רגב, "אורשר הוכיח עד כמה תחושת הפטרונות מושרשת בקרב 'אנשי התרבות'". ליברמן: "לשים סוף לסרט של אורשר"

צלם: עידו שחם | עריכה: מתן חדד | כתבת: טלי קיים

(צפו: מירי רגב בוועידת התרבות של "הארץ", מרץ)

שרת התרבות מירי רגב הגיבה אמש (שבת) לפוסט שפרסם מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, גידי אורשר, שבו יצא בין היתר נגד "היללנים המקצועיים מן המזרח". רגב מסרה כי היא פנתה למפקד תחנת הרדיו הצבאית ירון דקל, ודרשה ממנו "לפטר לאלתר את אורשר לאחר שהתבטא באופן גזעני להחריד נגד עדות המזרח, נגד הדת והמסורת היהודית ונגד ציבור שלם שהוא אינו נמנה עליו אבל סבור כי הוא יכול לבוז לו". דקל החליט הערב להשעות את אורשר מעבודתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא לדבריו של אורשר, ומסר: "הדברים החמורים שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, ובהם הכפשות בוטות ובזויות נגד בני עדות המזרח ראויים לכל גינוי". לטענתו, "לאדם בעל דעות חשוכות וגזעניות מסוג זה אין שום מקום בשידור הציבורי בישראל. נגד הקולות המנסים לזרוע פירוד בינינו, עלינו לפעול יחד לאחדות בעם ישראל".

לדברי רגב, "גידי אורשר הוא אחד משרקני הבוז שליוו את פתיחת פסטיבל הקולנוע ביום חמישי. אליו מצטרפת להקה של קוטלרים וגרבוזים שמלבים את השסע והקרע בעם, ומבקשים לעצמם תרבות אליטיסטית, הגמוניה שלטת, מתנשאת ומתנכרת". היא הוסיפה כי "אורשר הוכיח עד כמה תחושת הפטרונות מושרשת עמוק בקרב מרבית 'אנשי התרבות' והתקשורת מהמערב ומהשמאל".

עוד בוואלה! NEWS:
פארסה בפתיחת פסטיבל ירושלים: שרת התרבות התקבלה בקריאות בוז
אמנון לוי ומירי רגב עולים למתקפה: "נחשפו הפנים האמיתיות של ברוני התרבות"
שריקות בוז למירי רגב בוועידת הארץ לתרבות; רגב בתגובה: "קאט דה בולשיט"

מירי רגב שרת התרבות והספורט. ברני ארדוב
"מתמלאת בכוח להמשך במאבק". רגב/ברני ארדוב

"בכל פעם שאיש תרבות או עיתונאי מרשה לעצמו לומר דברים מזלזלים ומכוערים כל כך נגד עדות המזרח, נגד ערכים, מסורות ואמונות של ציבור שלם, אני מתמלאת בכוח להמשך במאבק שבסופו תהיה כאן מהפכה תרבותית", הוסיפה רגב, שטענה כי אורשר הוא "אפס בסולם מירי".

היא הוסיפה: "אני פונה לכל מי שנפגע מהדברים ומבטיחה לכם - אלו פרפורי גסיסה של האליטה הישנה, לא אעצור עד שהאליטה הגזענית הזו תנושל מנכסיה ומעמדות הכוח שלה. אחרי המהפכה בחלוקת התקציבים למוסדות התרבות והשינויים שוועדת ביטון מכניסה למערכת החינוך, אני קוראת לליברמן להצטרף ולעשות את מה שבוגי פחד לעשות - לנער את גלי צה"ל מהיסוד, לעקור את הגזענות מהשורש ולעשות שם צדק תרבותי".

גידי אורשר יו"ר טקס פרסי אופיר. ברני ארדוב
"קוראת לליברמן לנער את גלי צה"ל מהיסוד". אורשר/ברני ארדוב

"זו תחנה צבאית שממומנת כולה מכספי ציבור, גם מכספם של אלו ששמים רגל של תרנגולת על הראש", סיכמה רגב, בהתייחסות לדברים שכתב אורשר. גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מסר: "סולם אורשר התפרק וקרס. הגיע הזמן לדיון ערכי ואיכותי על תרבות, חינוך, מסורות ואמונות, בלי גזענות, התנשאות, בורות וטיפשות".

"גידי אורשר הוא גזען ברמה הנמוכה ביותר, שמסית נגד אוכלוסייה שלמה ומתייחס אליה בפטרונות, בהתנשאות ובגזענות איומה", טען השר אריה דרעי. "אני מברך את מפקדי גל"צ, שהחליטו הערב להדיח את אורשר. אסור שאנשים עם דעות כאלה יהיו במקומות משפיעים וימשיכו להנציח שיח מדיר, מפלה וגזעני ואת תפיסת עולמם המעוותת נגד מיליוני בני עדות המזרח בישראל".

ח"כ יוסי יונה הוסיף כי "גידי אורשר מספק תמונת תשליל לגזענות של הימין הקיצוני; עוד גזען חשוך בגלימה תרבותית". לדבריו, הפוסט הוא "הוכחה נוספת שאין די בידע והשכלה רחבה כדי להעיד על נאורותו של אדם. הרי כל אדם שלמד והפנים באמת ובתמים את תרבות המערב, התרבות שבשמה אורשר מדבר, מתבייש ומתחלחל למשמע דברי הבלע שהוא פולט מפיו".

סיעת ש"ס, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"גזען ברמה הנמוכה ביותר". דרעי/נועם מושקוביץ

שר הביטחון אביגדור ליברמן טען אמש כי מפקד גל"צ קיבל את ההחלטה הנכונה כשהחליט להשעות את אורשר. "לאור הדברים הבוטים והחד-משמעיים, שלא ניתן לפרש אותם בשום צורה אחרת למעט השתלחות גסה בציבור שלם, ראוי שההשעיה הזמנית תיהפך לקבועה ותשים סוף לסרט של אורשר בגל"צ", טען ליברמן.

לאחר שנודע כי אורשר הושעה, מסרה רגב: "השעייה זה לא מספיק, אני דורשת שרגלו של אורשר לא תדרך עוד בתחנה ציבורית הממומנת מכספי ציבור. הוא ודומיו צרכים לדעת שלגזענות כלפי עדות המזרח יש מחיר כבד, רק כך נשים סוף לגזענות שמובילה להדרה, לאפליה ולקיפוח".

היא הוסיפה כי שוחחה עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, וביקשה ממנו "להתחיל את המהפכה לצדק תרבותי" שקודמו בתפקיד משה יעלון "חשש לעשות בגל"צ", לדבריה. "אני בטוחה שליברמן יפעל בהקדם להבטיח שלדמויות כמו אורשר לא יהיה שם מקום".

יואל חסון מגיע למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
"הרגב תעבור אבל הנזק ישאר". חסון/יותם רונן

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) טען בהודעה בפייסבוק כי "מירי רגב מביימת עימותים עדתיים בישראל כדי לצבור כוח פוליטי כל הדרך לצמרת הליכוד, על חשבון הפצעים המדממים של החברה הישראלית". לדבריו, "בכל שנותיי לא הזכרתי את מוצאי ולא השתמשתי בו כקרדום לחפור בו, אבל אולי הגיע הזמן: המזרחיות שמירי רגב מפארת מבוססת רק על קיפוח, עלייה לקברי צדיקים או ערגה לבורות ולשפה גסה ונמוכה".

"זו לא המורשת שגדלתי עליה", הוסיף חסון. "אני, כמו רבים רבים אחרים, גדלתי על מסורת יהדות שמאחדת אותנו ולא מפרידה בכל הזדמנות. רגב לא מביאה צמצום פערים, אלא קיפוח כפול ומכופל". לדבריו, "אני קורא לחברים בליכוד ובימין שאני יודע שחשים כמוני להשמיע קול נגד מה ששרת התרבות מעוללת לשיח בישראל. הרגב תעבור אבל הנזק ישאר".

שר הביטחון אביגדור ליברמן מבקר במתחם שרונה ביום שאחרי הפיגוע. ראובן קסטרו
"ראוי שההשעיה הזמנית תיהפך לקבועה". ליברמן/ראובן קסטרו

בפתח הפוסט המקורי, אורשר כתב: "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך, והיללנים המקצועיים מן המזרח, בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, ותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ'כיפת ברזל' ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם".

"בפעם הבאה שתרצו להביא ילד לעולם ותתקשו בכך, ותרו על שרותי ההפריה המתקדמים של בתי החולים וצאו לגליל להקיף שבע פעמים את קברו של הצדיק הבבא קוסאמה" המשיך אורשר. "בפעם הבאה שאתם רוצים לפרסם את הגיגיכם, עזבו את המחשב, את התוכנות והאפליקציות שפותחו בסטארטאפים מתקדמים בארץ וחזרו לכתיבה על קלף, לאיתות עם מדורות ולתקשורת בצעקות (את זה בעצם אתם עושים ממילא)".

"נמשיך לפעול ולתת ביטוי לכלל הציבור בישראל"

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אין מקום לביטויים בהם השתמש גידי אורשר ואנו מסתייגים מהם בכל תוקף, ואין זה משנה שהוא אינו עובד התחנה אלא מועסק כפרילאנס. מפקד התחנה שוחח הערב עם אורשר והביע בפניו שאט נפש מהדברים והוא הושעה עד לבירור, לאחריו יבחן המשך העסקתו. כתחנת שידור ישראלית וציבורית נמשיך לפעול ולתת ביטוי לכלל הציבור בישראל".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט.

(עדכון ראשון: 20:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully