וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם החילוץ בחניון בת"א, הסדר להפסקת אש בסוריה: כותרות השבת

חולצה גופת הנעדר האחרון באסון ברמת החייל, צה"ל תקף בסוריה בתגובה לנפילת פצמ"ר בגולן, שרי החוץ של ארצות הברית ורוסיה הכריזו על מתווה כולל להפסקת אש כללית בסוריה, מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את נאום "הטיהור האתני" של נתניהו. אלה הכותרות שעשו את השבת

ארה"ב ורוסיה הכריזו על תכנית לסיום מלחמת האזרחים בסוריה

בתום יום דיונים מרתוני בז'נבה שבשוויץ בין ארצות הברית לרוסיה, קיימו בשבת שרי החוץ של המדינות, ג'ון קרי וסרגיי לברוב, מסיבת עיתונאים ובה הוכרז המתווה המשותף לסיום מלחמת האזרחים עקובת הדם בסוריה. משטר אסד אישר אחר הצהריים את המתווה, כך לפי כלי תקשורת ממלכתיים. בעוד שגורמים רבים מברכים על המתווה החדש, המורדים בסוריה טוענים כי הוא יסייע לכוחות אסד להתארגן מחדש ללחימה.

במוקד התכנית הפסקת אש בין משטרו של בשאר אסד למורדים החל מיום שני הקרוב. עוד סוכם כי הצדדים יאפשרו גישה לארגוני סיוע הומניטרי לכל האזורים בסוריה שבעה ימים לאחר תחילת הפסקת האש. קרי הדגיש כי "הפסקת פעולות האיבה דורשת גישה לאזורים נצורים, כולל בחאלב". העיר שבצפון המדינה הפכה בחודשים האחרונים למוקד העימות בין המשטר למורדים.

בפעם השלישית השבוע: פצמ"ר נפלה ברמת הגולן; צה"ל תקף בסוריה

פצצת מרגמה נפלה בשבת בצפון רמת הגולן. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ככל הנראה מדובר בזליגה ממלחמת האזרחים בסוריה. זו הפעם השלישית בשבוע האחרון שישנה זליגה מהמלחמה בסוריה לשטח ישראל. בתגובה לזליגת הירי, תקף חיל האוויר תותחים השייכים לצבא סוריה.

תושב האזור שבו נפלה פצצת המרגמה אמר כי "בנס איש לא נפגע". הוא הוסיף כי בתו הייתה איתו כשהבחין בפצמ"ר. "פתאום ראיתי את הפצמ"ר שורקת לי מעל הראש. תפסתי את הבת שלי ותפסנו מהר מחסה".

ביקורת על דברי נתניהו לפיהם פינוי התנחלויות הוא "טיהור אתני"

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה בעקבות פרסום הסרטון של ראש הממשלה כי אינה מסכימה עם "האפיון של כל מי שמתנגד להתנחלויות או רואה בהן מכשול לשלום כמי שקורא לטיהור אתני של יהודים מהגדה המערבית". דוברת המשרד, אליזבת טרודו, הוסיפה: "אנחנו מאמינים ששימוש בסוג כזה של טרמינולוגיה אינו ראוי ואינו מסייע".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנסה לכתוב מחדש את ההיסטוריה כשהוא מסביר לנו שההתנחלויות הם לא מכשול לשלום". גם באופוזיציה מתחו ביקורת על הדברים של נתניהו. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר כי הדברים "מוחקים את תפיסת גושי ההתיישבות שתקדם את חזון שתי המדינות". חברתו לסיעה, ח"כ ציפי לבני, אמרה כי נתניהו הורס את ההישגים שהשיגה בתקופת שרון".

קריסת החניון בתל אביב: חולצה גופת הנעדר האחרון

גופת הנעדר האחרון מקריסת החניון ברמת החייל בתל אביב אותרה היום בהריסות על ידי כוחות החילוץ וההצלה בשטח ובשעה זו הם פועלים לחילוצה. גופה נוספת חולצה אמש לאחר שאותרה בבוקר שישי.

הכוחות פעלו בששת הימים האחרונים מסביב לשעון, בניסיון להצליח לאתר עוד אות חיים מתחת לארבע הקומות של החניון התת-קרקעי שקרסו לעומק של עשרות מטרים. כ-500 חיילים וקצינים של פיקוד העורף היו בזירה, ובהם אנשי החטיבות הסדירות רם ותבור. במהלך סוף השבוע אותרו שלוש הגופות האחרונות וחולצו שתיים מהן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מכונית ובה בלוני גז נמצאה מחוץ לבית כנסת במרסיי שבצרפת

כלי רכב חשוד נמצא היום סמוך לשעה 13:00 (שעון ישראל), מחוץ לבית כנסת במרסיי שבדרום צרפת. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, שני בלוני גז נמצאו ברכב, הסמוך למרכז הקהילתי בר יוחאי, ברובע הרביעי של העיר. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום, והחלה חקירה בנוגע לנסיבות המקרה.

אתמול הודיע התובע הכללי בפריז, פרנסואה מולן, כי שלוש הנשים שנעצרו ביום חמישי כחלק מחקירת כלי הרכב החשוד שנמצא ליד קתדרלת נוטרדאם הוכוונו על ידי אנשי "המדינה האסלאמית".

דיווח: צעיר פלסטיני נהרג ברצועת עזה מירי צה"ל במהלך הפגנה

משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה מסר כי צעיר בן 18 נהרג בשישי מירי צה"ל בסמוך לגדר המערכת. זאת, במסגרת הפגנה שאירעה באזור אל-בורייג' שבמרכז הרצועה. לפי הדיווחים א-דבאר נורה בראשו ופונה לבית החולים בדיר אל-בלח, שם נקבע מותו. מגורמי צה"ל נמסר כי לא בוצע ירי באזור וכי "לאחר בדיקת המקרה, לא מוכר הרוג מירי כוחות צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully