וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עודה על סרטון "הטיהור האתני": "נתניהו משכתב את ההיסטוריה"

10.9.2016 / 14:25

יו"ר הרשימה המשותפת הגיב לטענות ראש הממשלה בנוגע להתנחלויות, וטען כי הוא "הלך צעד נוסף בבניית מציאות מדומיינת". לדבריו, "אף אחד כבר לא יאמין לו בראיונות בחו"ל". הרצוג: "האמירות מוחקות את חזון שתי המדינות"

צילום: עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, טען היום (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנסה לכתוב מחדש את ההיסטוריה כשהוא מסביר לנו שההתנחלויות הם לא מכשול לשלום". בהתייחסות לסרטון שפרסם אתמול נתניהו, ובו טען כי הדרישה לפינוי התנחלויות ישראליות בגדה המערבית משולה ל"טיהור אתני", פרסם עודה פוסט בפייסבוק, שבו כתב כי "ראש ממשלת ישראל החליט ללכת צעד נוסף, בבניית מציאות מדומיינת".

עודה יצא נגד ההשוואה של נתניהו, לדבריו, בין המיעוט הערבי במדינה לבין המתנחלים. "הוא משווה בין מיעוט ילידי, שחי במקום דורות על דורות, שמדינת ישראל היא זאת שהגיעה וקמה עליו, לבין המתנחלים שהועברו בניגוד לחוק הבינלאומי לשטח כבוש, תוך דריסה גסה של כל זכויות האדם של תושבי הגדה ועזה", כתב. "אבל המציאות אף פעם לא הפריעה לנתניהו. אחר כך בראיונות בחו"ל הוא ימלמל עוד שקר על תמיכה בפתרון שתי המדינות, אבל לפחות עכשיו כבר אף אחד לא יאמין לו".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב על דברי נתניהו בדבר "טיהור אתני": "לא ראויים"
נתניהו בסרטון חדש: "הדרישה לפינוי התנחלויות - טיהור אתני"
כשאובמה נסוג מהמזרח התיכון, פוטין לוקח בעלות על השלום

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במטה בנצרת, מרץ 2015. יותם רונן
"נתניהו מעמיק את המשטר הצבאי והדיכוי בשטחים הכבושים". עודה/יותם רונן

לדברי עודה, "נתניהו מתחיל לעטוף את סרבנות השלום שלו בשיח ליברלי ריק. הוא מעמיק את המשטר הצבאי והדיכוי בשטחים הכבושים תוך רדיפת קבוצות בתוך מדינת ישראל, ובראשן המיעוט הלאומי הערבי, אך מדבר על סובלנות ושלום". הוא הוסיף כי "בחוצפה ובלי להתבלבל, הוא משתמש במושג חדש מבחינתו - טיהור אתני, כי לנתניהו זה לא משנה שדווקא ההתנחלויות הן אלה שנוסדו בדיוק במטרה לדחוק באכזריות קהילות פלסטיניות מכלל שטחי הגדה, לשטח מצומצם סביב הערים הגדולות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ישיבת סיעת המחנה הציוני, הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"נתניהו הורס את ההישגים שהשגתי". הרצוג ולבני בישיבת סיעה/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר טען יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג באירוע "שבתרבות" בתל אביב כי "אמירותיו של נתניהו בסרטון מוחקות את תפיסת גושי ההתיישבות, שהיא התפיסה היחידה שתקדם את חזון שתי המדינות". חברתו להנהגת סיעת המחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני, טענה באירוע "שבתרבות" בחולון כי "במחי סרטון אחד, שנועד לאוזניים ליכודיות או רפובליקניות, נתניהו הורס את ההישגים שהשגתי בתקופת שרון - שהגושים יהיו חלק מישראל, שלא תהיה זכות שיבה ושתוקם גדר ההפרדה".

לדבריה, "אחרי הסרטון של נתניהו – ארצות הברית קובעת שכל ההתנחלויות, כולל הגושים, הם מכשול. אני פעלתי להשיג רווח מדיני תוך תשלום מחיר פוליטי, בעוד נתניהו מנסה להשיג רווח פוליטי תוך יצירת נזק מדיני. כשעם ישראל יתעורר ונרצה להיפרד מהפלסטינים - זה יהיה מאוחר מדי".

השר צחי הנגבי תקף בשבת את לבני על הביקורת שהטיחה בראש הממשלה. "דברי לבני מקוממים. בדבריו, ראש הממשלה חשף את הסטנדרט הכפול שמאפיין את הדרישה הפלסטינית. ח"כ לבני מודעת לאמת הזו יותר מכל אחד אחר". לדבריו, "כשרה בממשלה הקודמת חזתה לבני מקרוב כיצד הפלסטינים מפוצצים את השיחות באפריל 2014. חבל שהיום היא מעדיפה התנצחות מפלגתית על פני תמיכה באינטרס הביטחוני והמדיני של כלל אזרחי ישראל".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ברומא, איטליה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"שימוש בסוג כזה של טרמינולוגיה אינו ראוי". נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הלילה התייחסה מחלקת המדינה האמריקנית לסרטון שפרסם נתניהו. "כמובן שאנחנו לא מסכימים עם האפיון של כל מי שמתנגד להתנחלויות או רואה בהן מכשול לשלום כמי שקורא לטיהור אתני של יהודים מהגדה המערבית. אנחנו מאמינים ששימוש בסוג כזה של טרמינולוגיה אינו ראוי ואינו מסייע", אמרה דוברת משרד החוץ האמריקני, אליזבת טרודו.

בסרטון בשפה האנגלית שהעלה אתמול לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו אמר נתניהו כי הטענה שההתנחלויות הן מכשול לשלום "תמוהה" בעיניו. הוא המשיל את המצב בגדה המערבית לנוכחותם של קרוב לשני מיליון אזרחים ערבים בשטחי ישראל וטען כי "הם אינם מהווים מכשול לשלום". לדבריו, ההנהגה הפלסטינית דורשת כי לא יימצאו יהודים בשטח המדינה שאותה הם שואפים להקים. "לזה קוראים טיהור אתני", אמר נתניהו בסרטון והוסיף כי "זו דרישה מקוממת".

רצים במרתון פלסטין, בית לחם, 1 באפריל 2016. AP
"דריסה גסה של כל זכויות האדם של תושבי הגדה ועזה". גדר ההפרדה בבית לחם/AP

בהמשך טען ראש הממשלה כי מה שיותר מקומם בעיניו היא העובדה שהעולם אינו מוצא את הדרישה הזו של הפלסטינים מקוממת. "מדינות אחרות, נאורות בדרך כלל, אף מקדמות את הדרישה השערורייתית הזו", הוסיף. "אני חושב שמה שהופך את השלום לבלתי-אפשרי הוא חוסר סובלנות כלפי אחרים. חברות שמכבדות את כל בני האדם הן אלה שמבקשות שלום. חברות שדורשות טיהור אתני אינן מבקשות שלום", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully