וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על דברי נתניהו בדבר "טיהור אתני": "לא ראויים"

רויטרס וטל שלו

10.9.2016 / 6:56

וושינגטון "אינה מסכימה" עם דבריו של ראש הממשלה בסרטון שפרסם אתמול ולפיהם הדרישה לפינוי התנחלויות היא "טיהור אתני של יהודים". יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג: "האמירות מוחקות את תפיסת גושי ההתיישבות"

צילום: עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

משרד החוץ של ארצות הברית התייחס הלילה (שבת) לסרטון שפרסם אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ובו כינה את הדרישה הפלסטינית לפינוי התנחלויות "טיהור אתני של יהודים" מהגדה.

"כמובן שאנחנו לא מסכימים עם האפיון של כל מי שמתנגד להתנחלויות או רואה בהן מכשול לשלום כמי שקורא לטיהור אתני של יהודים מהגדה המערבית. אנחנו מאמינים ששימוש בסוג כזה של טרמינולוגיה אינו ראוי ואינו מסייע", אמרה דוברת של משרד החוץ האמריקני, אליזבת טרודו.

גם בקרב חברי האופוזיציה נמתחה ביקורת על הדברים של נתניהו. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר באירוע שבתרבות בתל אביב כי "אמירותיו של נתניהו מוחקות את תפיסת גושי ההתיישבות". הרצוג התייחס גם לכוחו העולה של יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, והזהיר מפני "התמכרות מיותרת לסקרים ולתחזיות".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב ורוסיה סיכמו על תכנית לסיום מלחמת האזרחים בסוריה
אחות ההרוג באסון ברמת החייל: "בורא עולם לקח אותך ממני"
דניה סיבוס בונה את הרכבת הקלה: "ואם התחנה תקרוס?"

ח"כ יצחק הרצוג, אירוע שבתרבות כפר סבא. 21 במאי 2016. ניב אהרונסון
"אמירת נתניהו מוחקות את תפיסת גושי ההתיישבות". הרצוג/ניב אהרונסון

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) גם מתחה ביקורת על דבריו של נתניהו. באירוע שבתרבות בחולון אמרה לבני כי בסרטון שפרסם נתניהו הוא הורס את ההישגים שהשיגה כשהיתה שרת חוץ: "שהגושים יהיו חלק מישראל, שלא תהיה זכות שיבה ושתוקם גדר ההפרדה". היא הוסיפה כי נתניהו "מנסה להשיג רווח פוליטי תוך יצירת נזק מדיני".

בסרטון שהעלה לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו בשפה האנגלית אמר נתניהו כי הטענה שההתנחלויות הן מכשול לשלום "תמוהה" בעיניו. הוא המשיל את המצב בגדה המערבית לנוכחותם של קרוב לשני מיליון אזרחים ערבים בשטחי ישראל וטען כי "הם אינם מהווים מכשול לשלום".

לדבריו, ההנהגה הפלסטינית דורשת כי לא יימצאו יהודים בשטח המדינה שאותה הם שואפים להקים. "לזה קוראים טיהור אתני", אמר נתניהו בסרטון והוסיף כי "זו דרישה מקוממת".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הולנד מרק רוטה האג, הולנד. ספטמבר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"שני מיליון הערבים בישראל אינם מהווים מכשול לשלום". נתניהו וראש ממשלת הולנד, מרק רוטה, השבוע במסיבת עיתונאים בהולנד/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בהמשך טען ראש הממשלה כי מה שיותר מקומם בעיניו היא העובדה שהעולם אינו מוצא את הדרישה הזו של הפלסטינים מקוממת. "מדינות אחרות, נאורות בדרך כלל, אף מקדמות את הדרישה השערורייתית הזו", הוסיף.

"אני חושב שמה שהופך את השלום לבלתי-אפשרי הוא חוסר סובלנות כלפי אחרים. חברות שמכבדות את כל בני האדם הן אלה שמבקשות שלום. חברות שדורשות טיהור אתני אינן מבקשות שלום", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully