וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית ובה בלוני גז נמצאה מחוץ לבית כנסת במרסיי שבצרפת

זהו מקרה שני תוך שבוע של כלי רכב חשוד המתגלה בסמוך למבנה דתי בעיר גדולה במדינה. שלשום נעצרו שלוש נשים בחשד למעורבות בתכנון פיגוע בפריז, לאחר שנמצאה בנסיבות דומות מכונית שחנתה מחוץ לקתדרלת נוטרדאם

צילום: רויטרס

(ביום חמישי: שלוש נשים נעצרו בחשד לתכנון פיגוע טרור בפריז)

כלי רכב חשוד נמצא היום (שבת), סמוך לשעה 13:00 (שעון ישראל), מחוץ לבית כנסת במרסיי שבדרום צרפת. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, שני בלוני גז נמצאו ברכב, הסמוך למרכז הקהילתי בר יוחאי, ברובע הרביעי של העיר. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום, והחלה חקירה בנוגע לנסיבות המקרה.

ביום חמישי נעצרו שלוש נשים בפשיטה של כוחות הביטחון של צרפת בפרבר של פריז, כחלק מחקירת כלי הרכב החשוד שנמצא ליד קתדרלת נוטרדאם בבירה מוקדם יותר השבוע. אתמול מסר התובע הכללי בפריז, פרנסואה מולן, כי החוליה "הוכוונה" על ידי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה. כמו כן, הוא שב והדגיש כי השלוש, שנעצרו בפשיטה על בית פרטי בפרבר הדרום-מזרחי של פריז בוסי-סן-אנטואן, "תכננו לבצע באופן מידי מתקפות אלימות נוספות".

לקריאה נוספת:
חקירת הרכב הממולכד בפריז: "המחבלות פעלו בהכוונת דאעש"
צרפת: תומכת דאעש נורתה ונעצרה בחשד לקשר למכונית בלוני הגז בפריז
עם בלוני גז ומסמכים בערבית: רכב חשוד אותר ליד הנוטרדאם בפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד הדמיון באופן הפעולה של החוליה למכונית הממולכדת שנמצאה היום במרסיי, לא ידוע לפי שעה על כל קשר בין המקרים. אחת משלוש העצורות, בנות 19, 23 ו-39, הייתה מאורסת בנפרד לשני מחבלים צרפתים שביצעו פיגועים מוקדם יותר השנה. לדברי התובע הכללי, אחת מהן, שזהותה לא נחשפה, הייתה מאורסת ללארוסי אבלה, שרצח שוטר ואת רעייתו במניינוויל שליד פריז בחודש יוני האחרון, וחוסל בפשיטה משטרתית, ובהמשך התארסה לעאדל קרמיש, ששיסף את גרונו של כומר צרפתי בנורמנדי בחודש יולי האחרון.

מולן הבהיר כי ארוסה הנוכחי של החשודה נעצר אף הוא, אולם טרם התברר אם הוא חשוד במעורבות כלשהי בפעילות טרור. בנוסף לארבעה נמצאים במעצר ארבעה אנשים נוספים – שני אחים ובנות זוגן. הזוג הראשון - בני 34 ו-29 - היה מוכר לשירותי המודיעין ונעצר ביום שלישי. למחרת נעצר הזוג השני, שניהם בני 26.

בלוני גז שנמצאו בכלי רכב בסמוך לקתדרלת נוטרדאם בפריז, צרפת, ספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
המכונית החשודה עם בלוני הגז שאותרה בשבוע שעבר בפריז/צילום מסך, טוויטר

"חוליית טרור שהורכבה מנשים צעירות נוטרלה", הכריז אתמול התובע הכללי מולן. לדבריו, חברות החוליה "היו שקועות לחלוטין באידאולוגיה הרצחנית של דאעש". הוא הוסיף כי "ארגון הטרור משתמש לא רק בגברים אלא גם בנשים, נשים צעירות, שפונות לארגון ומפתחות את הפעילות שלהן באופן וירטואלי". מולן הבהיר כי "מטרת החוליה הייתה ללא ספק לבצע פיגוע". על פי הדיווחים בכלי התקשורת הצרפתיים, הן תכננו בין היתר לפגוע בתחנת הרכבת המרכזית גאר דה ליון בפריז, ובקתדרלת נוטרדאם בבירה הצרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully