וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של פינטו לשב"ס: יצא לחתונת אחיו - ויישאר בבית גם בליל הסדר

18.4.2016 / 14:07

אחרי ששב"ס לא התיר לו לצאת לחופשת חג משום שלא עמד בקריטריונים, פנה הרב לבית המשפט וטען כי אחיו מתחתן ביום שישי לפני הארוחה החגיגית. גם האסיר קצב יזכה לבלות בחיק משפחתו בליל הסדר. אולמרט ייאלץ להישאר לחגוג בכלא

צילום: יותם רונן, עריכה: אביב אירגז

(הרב פינטו עם כניסתו לכלא, לפני כחודשיים)

בית המשפט המחוזי בלוד אישר היום (שני) לרב יאשיהו פינטו, הכלוא בבית הכלא ניצן, לצאת לחתונת אחיו, שתתקיים בערב ליל הסדר, זמן קצר לפני כניסת חג פסח. הרב פינטו פנה לבית המשפט לאחר שאמש הודיע שירות בתי הסוהר כי לא יוכל לצאת לחופשת חג משום שהוא לא עומד בקריטריונים ליציאה מהכלא. כך למעשה, היתל הרב פינטו בשב"ס, שכן החתונה של אחיו תיערך סמוך לכניסת החג ותסתיים שעות אחריו, והרב המורשע יוכל להישאר במשך כל השבת בביתו עם משפחתו. הוא יחזור לבית הכלא רק במוצאי שבת הקרובה. אחיו, מנחם, בן 35, נושא לאישה את העוזרת של הרב, עו"ד מיכל כהן.

אסיר מפורסם נוסף שיצא לחופשת חג בביתו, אף שבקשתו לשחרור מוקדם נדחתה, הוא הנשיא לשעבר משה קצב. ביום שישי הקרוב הוא יצא לחופשה כדי לחגוג את ליל הסדר, בדומה ל-240 אסירים נוספים. הנשיא לשעבר יבלה עם משפחתו עד יום שני, אז ישוב לכלא מעשיהו שברמלה.

בניגוד אליו, האסיר הטרי אהוד אולמרט לא יזכה לצאת לחופשה וייאלץ לחגוג את ליל הסדר בכלא מעשיהו. 110 אברכים יגיעו לבתי הכלא של שירות בתי הסוהר (שב"ס) כדי לערוך את ליל הסדר עבור האסירים שכלואים בהם. הם ישהו במחיצת האסירים עד מוצאי החג.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הדור הבא בחצר הרב פינטו: בנו יואל בן ה-16 מתקבל כאדמו"ר
המדינה קשרה בין התאבדות תנ"צ ברכה לרב פינטו – וחזרה בה
שב"ס: אולמרט לא עומד בקריטריונים כדי לצאת להלוויית מאיר דגן

משה קצב ואהוד אולמרט. מאי 2014. AP
משה קצב ואהוד אולמרט. אחד יחגוג את פסח בבית, השני בכלא/AP

מדובר בנקודת אור עבור קצב, שהורשע באונס ובקשתו לקיצור עונשו נדחתה על ידי ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר לפני כשבועיים.על קצב נגזרו שבע שנות מאסר והוא נשא כארבע שנים וחצי מהן. הוועדה התרשמה כי "האסיר תופס את עצמו כקורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד. גם לנוכח שאלות הוועדה, לא הביע האסיר חרטה או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה, אלא חזר וציין את המחיר הכבד שהוא שילם ומשלם".

אולמרט החל לשאת בעונש מאסר של שנה ושבעה חודשים רק לפני כחודשיים, ב-15 באפריל. זאת, בגין מעורבותו בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. בשבוע הראשון לכליאתו כבר זכה לביקור ראשון של אשתו, עליזה. בשב"ס הסבירו כי הביקור נערך במסגרת ביקורי משפחה שאותם רשאי אולמרט לקבל אחת לשבועיים.

תביעה נגד הרב יאשיהו פינטו: העסיק בביתו מטפלת במשך שלושה חודשים – ולא שילם לה שכר. דייב בוימוביץ’, ניב אהרונסון
לא יישאר בכלא ניצן בערב החג. הרב פינטו/ניב אהרונסון, דייב בוימוביץ’

יום לפני תחילת מאסרו של אולמרט נכנס לכלא הרב פינטו. הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב במתן שוחד לקצין המשטרה תת ניצב אפרים ברכה ובשיבוש הליכי משפט, לאחר שהודה בעבירות אלו במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות. בהסדר נקבע כי פינטו יודה במתן שוחד בסך 200 אלף דולרים לברכה, ובמקביל הסכים לשמש עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. בשל הודאתו, הוסכם כי ירצה תקופת מאסר קצרה. עם זאת, הוא ערער על ההחלטה, אולם בית המשפט העליון קבע בחודש ינואר כי הוא דוחה את הערעור והותיר את העונש על כנו.

לפני כשבועיים טען כי הפרקליטות לא אפשרה לו לצאת לבדיקות רפואיות, אלא לאחר פנייה מטעם עורכת דינו לקצין הרפואה הראשי של שב"ס. פינטו נדרש לערוך בדיקות בשל כאבים הנובעים ממחלת הסרטן שממנה הוא סובל. לטענת מקורביו, מאז כניסתו לכלא החמיר מצבו והוא ירד יותר משמונה קילוגרמים.

הרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. שלומי יוסף, פול צלמים
הרב פינטו ואחיו, מנחם/פול צלמים, שלומי יוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully