וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא בחצר הרב פינטו: בנו יואל בן ה-16 מתקבל כאדמו"ר

18.4.2016 / 0:54

"רבי יואל" סומן כעילוי והוביל את החסידים במפעל אריזת המזון לנזקקים שייסד אביו. הופעתו הפומבית הראשונה מאז מאסרו של הרב נתנה לאנשי פינטו חיזוק: "זה מה שהרב היה רוצה". תיעוד בלעדי

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

רחבת הבניין המרכזי ברחוב שבט בנימין באשדוד הומה אדם. בסמוך לשעת חצות מחוץ לישיבת "שובה ישראל" של הרב יאשיהו פינטו עומדים יחד חילונים, דתיים וחרדים מכל הגילאים – ילדים, בני נוער ומבוגרים – כאילו היה זה אמצע היום. בעבודה מאומצת הם אורזים חבילות של מוצרי מזון לחג הפסח. יותר מעשרת אלפים משפחות יקבלו במהלך השבוע את הארגזים העמוסים במוצרי יסוד רבים לצד מצות ויין, ולאיש מהם לא מפריעה העובדה שמנהיגם הרוחני נושא בימים אלו עונש מאסר בגין מתן שוחד ועבירות נוספות. ההפך – עבורם מדובר בתמריץ הטוב ביותר לעבודה: "להוכיח שאיש לא יעצור את החסד הזה".

הפעילים קיבלו שלשום חיזוק משמעותי נוסף במהלך עבודתם – יואל פינטו, בנו בן ה-16 של הרב, המכונה בפי החסידים "רבי יואל", הגיע כדי לעקוב מקרוב אחר הפעילות. מדובר בהופעה הפומבית הראשונה של פינטו הצעיר מאז כניסתו של אביו לכלא. "הנסיך לבית משפחת פינטו", שכבר יועד בצעירותו לתואר היורש, התקבל על ידי החסידים באהדה גדולה כמו אדמו"ר או רב נחשב. כל אחד מהם ניגש אליו בהכנעה, לוחץ את ידו ומנשק אותה. רק בסוף השבוע חזר יואל מנסיעה קצרה לארצות הברית, ששם הוא סייע בגיוס כספים מאילי הון ועשירי הקהילה לצורך חלוקת המזון לנזקקים. "זה פרויקט שמוערך בשמונה עד תשעה מיליון שקל", הסביר מנחם פינטו, אחיו של הרב. "96% ממנו כבר שולם".

לקריאה נוספת:
הרב פינטו: הפרקליטות מקשה עליי לצאת מהכלא לבדיקות רפואיות
המדינה קשרה בין התאבדות תנ"צ ברכה לרב פינטו – וחזרה בה
חסידי הרב פינטו חוגגים פורים בכלא: "חג שמהול בעצב"

יואל פינטו בנו של הרב יאשיהו פינטו בחלוקת מזון לנזקקים לכבוד הפסח באשדוד. לירון מולדובן
"את המקום של הרב אף אחד לא יתפוס". בנו של פינטו באירוע/לירון מולדובן

פינטו הצעיר הגיע למתחם מלווה בדודו מנחם. יחד הם ניגשים לראשי הפעילות, ואלה מתבקשים "לעדכן את רבי יואל על הפעילות". בתקופה האחרונה דמותו של יואל פינטו בולטת יותר בקהילה של אביו. הוא מוסר שיעורים, אחראי על ניהול התפילות בבית הרב ונמצא בקשר יום-יומי עם אברכים ועם שאר אנשי הקהילה בארץ ובניו יורק. "טוב שעשו ארגזים גדולים יותר מבפעם הקודמת", הוא אומר לאחד הפעילים. "הכול מתנהל כרגיל", הוא משיב כשנשאל על פעילות חלוקת המזון בצל התקופה הקשה. "צריך לעזור לכל יהודי, לא רק לנזקקים. זה מה שהרב היה רוצה".

עדינותו וצניעותו של פינטו הצעיר הם חלק בלתי-נפרד מאישיותו. זו גם הסיבה ששיעורים שהוא מוסר פעמיים בשבוע בבית אביו אינם מצולמים או מתפרסמים באתר של "שובה ישראל". גורם בישיבה טוען כי "זה כדי שלו יהיה יותר נוח". לדבריו, "רבי יואל יהיה רב ככל הרבנים בישיבה, הוא יתפוס את אחת הקהילות המקומיות וינהיג אותן". האפשרות שיהיה יורש כלל לא על הפרק: "את המקום של הרב אף אחד לא יתפוס. כל אחד מאתנו כוח, אבל כולנו יחד לא מגיעים לעוצמה של הרב לבד. מה שאנחנו עושים כאן זה פעילות בשם הרב, אבל כשהרב פועל בעצמו זה הרבה יותר עוצמתי".

יואל פינטו נולד אחרי עשרות טיפולי פוריות. אביו סיפר עליו כי "הצדיקות שלו היא משהו שאי אפשר להבין. מ-5:00 בבוקר ועד 1:00בלילה, יום-יום, הוא בבית המדרש". תקופה קצרה לפני שחגג בר מצווה הספיק כבר ללמוד 500 דפי גמרא בתוך שבעה חודשים בלבד – הישג שאברכים ובחורי ישיבה מבוגרים ממנו יתקשו להגיע אליו. מגיל צעיר הצטרף פינטו הצעיר לנסיעותיו של אביו לחו"ל, ואחד היעדים המרכזיים שלהם היה ניו יורק, שבמרכזה ממוקמים מוסדותיו של הרב פינטו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יואל פינטו בנו של הרב יאשיהו פינטו בחלוקת מזון לנזקקים לכבוד הפסח באשדוד. לירון מולדובן
בנו של פינטו במפעל אריזת המזון לחג/לירון מולדובן

בניגוד למקובל ברחוב החרדי, יואל לא למד בישיבה כמו מרבית הנערים בגילו. לפי אחד החסידים בחצרו של אביו, את רוב הזמן הוא מקדיש ללימוד תורה בבית. ה"קמחא דפסחא" אינה פעילות החסד היחידה שהוא מוביל לראשונה. עמותה המכונה "חסדי יואל משה", שאותה הוא מוביל, מוציאה בכל סוף שבוע כאלף חבילות מזון למשפחות נזקקות. "הוא דואג לאריזה, לתרומות ולכך שהמשפחות יקבלו את זה", הסביר הגורם בישיבה.

"שובה ישראל" נחשבת לאחד הארגונים הגדולים ביותר המחלקים מוצרי מזון לחג הפסח. מדי שנה מספר מבקשי מנות המזון הולך וגדל. לצורך החלוקה גויסו השנה פעילים מכל רחבי הארץ, והוקמו שתי נקודות אריזה מרכזיות, הפועלות החל מהשבוע שעבר ללא הפסקה. אחיו של הרב, מנחם, אומר כי מדובר ביוזמה שקיימת יותר מ-20 שנה. לאחר אריזת מוצרי המזון, משאיות יעמיסו את הארגזים בדרך לערים רבות בישראל. כל משפחה ששמה הופיע ברשימה קיבלה ארגז או שניים עמוסים במוצרי מזון, במשקל עשרות ק"ג.

גם תקופת המאסר של הרב אינה מקשה על חסידיו. בין הבכירים בישיבה, ובהם האחים לבית משפחת פינטו, הבן הצעיר "רבי יואל" ורבנים נוספים, יש חלוקת עבודה מסודרת על מנת למלא את החלל שנוצר בהיעדרו. "האברכים מקבלים את המשכורות בזמן, אנשי הקהילה בארצות הברית זוכים ליחס חם ואוהב בכל מה שרק אפשר", מוסרים בקהילה. "שום דבר לא עוצר אותנו". מנחם מוסיף לסיום: "מספיק שמזכירים את שמו של הרב והכול כאן מתקתק. אנחנו פועלים כאן לבקשתו. הרב הורה להוציא את זה לפועל וכך אנחנו עושים".

(עדכון ראשון: 18:13)

יואל פינטו בנו של הרב יאשיהו פינטו בחלוקת מזון לנזקקים לכבוד הפסח באשדוד. לירון מולדובן
אירוע אריזת חבילות המזון/לירון מולדובן
יואל פינטו בנו של הרב יאשיהו פינטו בחלוקת מזון לנזקקים לכבוד הפסח באשדוד. לירון מולדובן
אירוע אריזת חבילות המזון/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully