וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: הפרקליטות מקשה עליי לצאת מהכלא לבדיקות רפואיות

3.4.2016 / 18:45

הרב, שנושא שנת מאסר בעקבות הרשעתו במתן שוחד, חולה בסרטן ונזקק לבדיקות. לדבריו, בקשתו לצאת לבדיקות אושרה רק לאחר שעורכת דינו דרשה זאת במכתב לשירות בתי הסוהר. בשב"ס סירבו להתייחס לדברים

צלם: יותם רונן, עריכה: ניר חן

הרב יאשיהו פינטו, שנושא מאסר בן שנה בכלא ניצן לאחר שהורשע במתן שוחד, טוען כי הפרקליטות לא אפשרה לו לצאת לבדיקות רפואיות, אלא לאחר פנייה מטעם עורכת דינו לקצין הרפואה הראשי של שב"ס. בעקבות הפנייה יצא הרב פינטו היום (ראשון) לבדיקה רפואית בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

פינטו נדרש לבצע בדיקות בשל כאבים הנובעים ממחלת הסרטן שממנה סובל. עורכת הדין רותם טובול שלחה מכתב מטעמו של פינטו לקצין הרפואה הראשי של שירות בתי הסוהר, ובו דרישה מהשב"ס לכבד את בקשת הרב ולהוציאו בדחיפות לאחד מבתי החולים המכירים את תיקו.

לטענת מקורביו של פינטו, מאז כניסת הרב לכלא החמיר מצבו והוא ירד יותר משמונה קילוגרמים. מקורביו אף סבורים כי כניסתו לכלא היא בבחינת "נבואה שהגשימה את עצמה" בכל הקשור למצבו הבריאותי, דבר שעלול להביא לסיבוכים נוספים במידה ולא יטופל כיאות. משירות בתי הסוהר סירבו להתייחס לדברים, מאחר שהנושא מצוי בחזקת חיסיון רפואי.

עוד בוואלה! NEWS:
הרב פינטו לפני הכניסה לכלא: "לא חושבים על מחר, אין על מה להצטער"
צ'קים וכסף מזומן: כך סייע הרב פינטו לבנו של ראש להב 433

הרב יאשיהו פינטו נכנס לכלא, 16 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
ירד יותר משמונה קילוגרמים מאז החל לרצות את עונשו. הרב פינטו עם כניסתו לכלא/ראובן קסטרו

פינטו הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב במתן שוחד לקצין המשטרה תת-ניצב אפרים ברכה ובשיבוש הליכי משפט, לאחר שהודה בעבירות אלו במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות. בהסדר נקבע כי פינטו יודה במתן שוחד בסך 200 אלף דולרים לתנ"צ ברכה ובמקביל הסכים לשמש עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. בשל הודאתו, הוסכם כי ירצה תקופת מאסר קצרה. עם זאת, הוא ערער על ההחלטה, אולם בית המשפט העליון קבע בחודש שעבר כי הוא דוחה זאת והותיר את העונש על כנו. הוא החל לרצות את מאסרו ב-16 בפברואר.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully