וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הצבאית הגישה הצהרת תובע נגד החייל היורה: "יואשם בהריגה"

14.4.2016 / 14:20

דיון בעניינו של לוחם חטיבת כפיר, שחשוד בהריגת המחבל בעודו מנוטרל על הארץ, התקיים בבית הדין הצבאי ביפו. לבקשת התביעה, שהודיעה כי הסעיף המייחס לו הריגה נותר על כנו, מעצרו הוארך עד יום שני הקרוב. אביו בדמעות: "תחזירו לנו את הילד הביתה". דיווח לאולפן

ערכה: ניר חן

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (חמישי) בבית הדין הצבאי ביפו הצהרת תובע בסעיף הריגה נגד החייל שירה למוות במחבל בחברון בחודש שעבר, בעודו מנוטרל פצוע על הארץ. בית הדין האריך עד יום שני את מעצרו של החייל, לבקשת התובע סגן-אלוף אדורם ריגלר. "אנחנו ערוכים להגיש כתב אישום", אמר. הסעיף המייחס לחייל שיבוש חקירה ירד מן הבקשה להארכת מעצר.

צוות ההגנה אמר בפתח הדיון כי טענות התביעה לא מחזיקות מים, ואין צורך בהארכת מעצר נוספת. "ראיות התביעה קורסות כמגדל קלפים, אחת אחרי השנייה, ונסתרות על ידי ראיות אחרות. הפעולות שחברי מבקש לא מצריכות הארכת מעצר. נעשו פעולות חקירה רבות, אבל בכל הכבוד אפשר לנהל את התיק גם שהחייל לא עצור", אמר.

לקריאה נוספת:
יעלון: "מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות"
משפחת המחבל כינסה מסיבת עיתונאים; "אצבעו נכרתה, ישראל ביימה את הפיגוע"
הפתולוג הפלסטיני: המחבל מת מירי החייל החשוד בהריגתו

בית הדין הצבאי ביפו – דיון בעניינו של החייל היורה מחברון. שבתי בנדט באמצעות מצלמת הטלפון החכם וואווי, שבתי בנדט
החייל ובני משפחתו בבית הדין, הבוקר/שבתי בנדט , שבתי בנדט באמצעות מצלמת הטלפון החכם וואווי

לאחר קבלת ההחלטה על הארכת המעצר, אמר אביו של החייל כי "המדינה אובססיבית" לגביו וכי הוא "בסך הכל הגן על המדינה". "הוא נשלח על ידי הצבא להגן עליכם, על כולנו. והיום המדינה נגדנו, נגד כל חיילי צה"ל. הבן שלי זה הבן של כולם", אמר האב. "איך אפשר להאשים אדם בהריגה בזמן שהוא מנטרל מחבל שניסה לרצוח לפני כן? אני פונה לכל האזרחים במדינה הזו – לאיפה הגענו? אנחנו רוצים את הילד שלנו בבית. אני נכה משרד הביטחון, ושירתי את המדינה יותר מ-30 שנה. אני מבקש, תחזירו לי את הילד הביתה".

התביעה הצבאית סיכמה בשבוע שעבר עם סנגוריו של החייל על הארכת מעצרו הפתוח עד היום. במהלך הדיון בין הצדדים, טענו פרקליטיו של הלוחם מחטיבת כפיר כי שיחתו הקצרה עם מפקד החטיבה, אלוף-משנה גיא חזות, לא הייתה צריכה לקרות. לטענתם, הפגישה בין השניים פוגעת בהליך המשפטי. "במהלך הדיון ביקשנו מהתביעה לאפשר לחייל להיפגש עם החברה שלו במסגרת ביקורי המשפחה, אך מאחר שהחקירה בעיצומה, התביעה סירבה. אני מבקש מבית הדין בהחלטתו להבהיר כי אסור להיפגש עם עדי תביעה", אמר עו"ד אילן כץ.

אביו של החייל פנה השבוע לשר הביטחון משה יעלון, שהצהיר בכמה הזדמנויות בשבועות האחרונים כי החייל פעל בניגוד לכללים, ואמר כי הוא אמנם מתנגד להסתה נגדו, אך לדעתו מיהר לחרוץ גורלות. "מיהרת לשפוט אותו עוד ביום הפיגוע בחברון, שעות אחדות לאחר שהתרחש. בחלוף כמה ימים אף החרפת את הטון והרשעת אותו בנאום בכנסת שפגע בכל בני המשפחה – ובפרט בילד שלנו. אתה בוודאי לא יודע, אבל אחרי הנאום שלך, אשתי פשוט התמוטטה בבית".

(עדכון ראשון: 10:20)

  • עוד באותו נושא:
  • חברון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully