וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על הפצת תמונות בגנותו: "קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל"

שר הביטחון התייחס למחאה נגדו לאחר שגיבה את הרמטכ"ל בפרשת החייל היורה מחברון. "השלב הנוכחי והלא מפתיע הוא הפצת תמונות נגדי, אבל זה לא יעזור להם", אמר. נתניהו: "חציית קו אדום"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

(יעלון: "מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות")

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום (שישי) לסערה סביב התבטאויותיו בנוגע לפרשת החייל היורה מחברון, לאחר שהביע כמה פעמים תמיכה ברמטכ"ל ובמערכת אכיפת החוק, ואמר אנשים קיקיוניים פועלים נגדו. "אחרי שכל מיני גורמי שוליים קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל, הגיע השלב הבא, שלא אמור להפתיע איש, והוא הפצת תמונות מסיתות נגדי", אמר.

לדבריו, הוא עומד איתן בעמדתו. "זה לא יעזור להם. אין לי שום כוונה להתכופף ולהתקפל במאבק על דמותן של מדינת ישראל והחברה הישראלית. אני איאבק ואמשיך להיאבק על מדינת ישראל צודקת, שפויה ומוסרית. כזו הנלחמת ביד ברזל ובנחישות בדורשי רעתה, אך מצד שני אינה מאבדת את ערכיה ואינה הופכת קהת חושים", אמר.

לקריאה נוספת:
ביקורת על הפגישה של המח"ט עם החייל היורה: "שלא ישפיעו על ההליך"
משפחת המחבל כינסה מסיבת עיתונאים; "אצבעו נכרתה, ישראל ביימה את הפיגוע"
הפתולוג הפלסטיני: המחבל מת מירי החייל החשוד בהריגתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחוסל פוליטית". תמונה שהופצה השבוע ברשתות החברתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו חייבים לשמור על חברה שפויה ומתקדמת, המקדשת את החיים, מקפידה על שלטון החוק ועל עליונות המשפט באופן נחרץ, ונאבקת באלימות ובגזענות ובהדרת האחר רק משום שהוא אחר".

שר הביטחון הוסיף כי במקביל לפעילות המתנגדים לו, רבים מבקשים לעודדו. "בשבועות האחרונים אני מקבל פניות רבות מאוד מנבחרי ציבור, ובהם שרים, חברי כנסת וראשי רשויות מכל קצות הקשת הפוליטית, כמו גם מחברי ליכוד, ואזרחים בכלל מרחבי הארץ, המביעים תמיכה חד-משמעית במאבק הזה ומבקשים לחזק את ידיי", כתב.

החייל היורה מחברון – דיון בבית הדין הצבאי ביפו. אפריל 2016. אבי כהן
החייל החשוד בהריגת מחבל בדיון בבית הדין הצבאי ביפו, שלשום/אבי כהן

לדבריו, "גם הם אינם יכולים לשאת את המחשבה שישראל תשנה את פניה בגלל מיעוט קיצוני ואלים. 'אנחנו מגדלים כאן ילדים', הם אומרים לי, 'ולא מוכנים שזה יהיה לתוך אווירה של אלימות והסתה'. זה הרוב השפוי של אזרחי ואזרחיות ישראל, ולמענו אני נאבק. לכן גם לא ארים ידיים, ולא אירתע מכל איום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "פרסום תמונתו של שר הביטחון בתוך כוונות ירי הוא מעשה פסול וחציית קו אדום. ויכוח ציבורי חייב להתנהל באופן מכבד וענייני ואין בו שום מקום להתלהמות מסוג זה".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) פרסמה היום הודעת תמיכה ביעלון. "אין לי מה להוסיף על הדברים הממלכתיים, המנהיגותיים, המוסריים והציוניים של שר הביטחון משה יעלון. אמנם בר פלוגתא פוליטי, אבל משקף באופן הכי מדויק וצלול את האתוס המכונן המשותף של כולנו, במדינה שלנו, תחת פיסת השמיים התכולה שמעלינו", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה.

"גל התלהמות חסר תקדים"

ביום שלישי האחרון אמר יעלון כי יש "גל התלהמות חסר תקדים" בכל הנוגע לפרשת החייל. "אני מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות", אמר בעת ביקור בסימולטור F-35 בבית חיל האוויר בהרצליה.

הוא הוסיף: "לחלוטין לא נכנסתי ואני לא מוכן להיכנס להליך הפלילי. ההליך שהתייחסתי אליו הוא הפיקודי. הוא הסתיים, היה חד וברור, הייתה התנהגות לא נורמטיבית שעל בסיסו הוחלט להשעות את החייל מתפקידי לחימה. המעשה הוא חמור ונוגד את הערכים ואת הוראות הפתיחה באש, את החוק. הוחלט על ידי המפקדים, אחרי שסיימו את התחקיר המבצעי להעביר גם לערוץ הפלילי. לו אינני מוכן להתייחס".

לדבריו, האווירה הציבורית שהתפתחה בעקבות הפרשה מעוררת דאגה. "נדרשתי לעניין מעל במת הכנסת אחרי שהפכו את הרמטכ"ל למוקצה, אחשוורוש שצריך להתפטר. אני מבין שרים שלא מתבטאים כי אינם בקיאים בזה, כשם שלא הבנתי שרים שלא היו בקיאים וכן התבטאו".

אתמול סיכמו התביעה הצבאית וסנגוריו של החייל החשוד על הארכת מעצר הלוחם בשבוע. הוא ישהה במעצר פתוח עד יום חמישי הקרוב, 14 באפריל.

(עדכון ראשון: 14:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully