וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות"

5.4.2016 / 18:40

"יש גל התלהמות חסר תקדים", אמר שר הביטחון, בהתייחסות לסערת הירי במחבל המנוטרל בחברון. לדבריו, "לא הבנתי שרים שלא היו בקיאים בנושא וכן התבטאו". הערב יכריע בית הדין הצבאי בקריה בנוגע לתנאי מעצרו של החייל החשוד

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס הערב (שלישי) לסערה סביב החייל שירה במחבל בחברון. "יש גל התלהמות חסר תקדים. אני מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות", אמר בעת ביקור בסימולטור F-35 בבית חיל האוויר בהרצליה.

"לחלוטין לא נכנסתי ואני לא מוכן להיכנס להליך הפלילי", הוסיף יעלון. "ההליך שהתייחסתי אליו הוא הפיקודי. הוא הסתיים, היה חד וברור, הייתה התנהגות לא נורמטיבית שעל בסיסו הוחלט להשעות את החייל מתפקידי לחימה. המעשה הוא חמור ונוגד את הערכים ואת הוראות הפתיחה באש, את החוק. הוחלט על ידי המפקדים, אחרי שסיימו את התחקיר המבצעי להעביר גם לערוץ הפלילי. לו אינני מוכן להתייחס".

שר הביטחון הוסיף: "אני מודאג מאוד מהאווירה הציבורית. אני מודאג מהעליהום על הצבא". לדבריו, "נדרשתי לעניין מעל במת הכנסת אחרי שהפכו את הרמטכ"ל למוקצה, אחשוורוש שצריך להתפטר". לדבריו, הוא "מבין שרים שלא מתבטאים כי אינם בקיאים בזה, כשם שלא הבנתי שרים שלא היו בקיאים וכן התבטאו".

עוד בוואלה! NEWS:
החייל העיד: "לא סתם יריתי, ראיתי אותו מזיז את היד ואת הראש"
משפחת המחבל כינסה מסיבת עיתונאים; "אצבעו נכרתה, ישראל ביימה את הפיגוע"
הפתולוג הפלסטיני: המחבל מת מירי החייל החשוד בהריגתו

שר הביטחון משה יעלון, סימולטור F-35 בית חיל האוויר, הרצליה. 5 באפריל 2016. מגד גוזני
"מה שקרה בחברון וגרם לחקירת האירוע זה לא סרטון 'בצלם'". יעלון, היום/מגד גוזני

גם בשבוע שעבר תקף בחריפות את הגורמים שביקשו להגן על החייל. "המפקדים בשטח הבינו שיש פה אירוע חריג של חייל שסרח ולא של גיבור", אמר בנאום במליאת הכנסת. יעלון תהה בזעם: "מה אתם רוצים? צבא מתבהם?". בהמשך אמר השר כי "מה שקרה בחברון וגרם לחקירת האירוע זה לא סרטון 'בצלם'", בהתייחסות לתיעוד האירוע שפורסם על ידי תחקירן של הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
החייל היורה מחברון בבית הדין הצבאי בקרייה בעת דיון בעניינו. מגד גוזני
"אותי לימדו: כשיש ספק – אין ספק". החשוד בבית הדין/מגד גוזני

דבריו של שר הביטחון הערב נאמרו על רקע הדיון היום בתנאי מעצרו של החייל החשוד בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב. במהלך הדיון הקריא עו"ד איל בסרגליק, מצוות ההגנה של החייל, מעדותו של מרשו. "אם הייתה חגורת נפץ, הייתי בבית עלמין והיום אומרים קדיש עליי ועל המשפחות. לא הייתי יורה בו סתם אלא אם הייתי מרגיש סכנה ממשית, כשיש מצלמות מסביב. אני ראיתי אותו מזיז את היד ואת הראש, לא יריתי סתם. הייתי נסער, הידיים שלי היו מלאות בדם של אופיר (כנראה החייל שנדקר בפיגוע, א"ב). אני לא רגיל להגיע לזירה ולירות במחבל, אני לא רגיל לראות מחבלים מתים. אותי לימדו: כשיש ספק – אין ספק".

בדיון תוארה שיחה עם מפקד הגדוד של החייל, ובה הוא טען כי חשש שהמחבל ייטול את הסכין שהייתה בזירה וימשיך לדקור, וכי ראה את המחבל זז. על פי תיאור השיחה בין השניים, המג"ד שאל אותו מדוע לא בעט בסכין, ואמר לו "אני חושב שאתה משקר".

התובעת הוסיפה כי מהימנות החייל נבחנת בכמה מישורים ובהתאם לראיות. לדבריה, תשובותיו של החייל בחקירתו היו לא ענייניות ו"מטרתו למזער את המעשה מבחינתו". לאחר צפייה בסרטון במהלך הדיון, טענה התביעה כי החייל נראה בו רגוע למדי, זאת על אף הטענה כי הירי התבצע מתוך לחץ ממטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully