וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתולוג הפלסטיני: המחבל מת מירי החייל החשוד בהריגתו

ארגון האסירים הפלסטיני הודיע על כך בהסתמך על דעת הפתולוג שנכח בנתיחה שהתבצעה במכון לרפואה משפטית באבו כביר לצד רופאים ישראלים. בהודעת הארגון נמסר עוד כי "תוצאת הנתיחה סופית בהחלט, והיא מחזקת את מה שראה העולם בסרטון"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

מועדון האסיר הפלסטיני הודיע היום (ראשון) כי לפי הפתולוג הפלסטיני שהשתתף בנתיחת גופת המחבל שנורה בחברון לפני כשבוע וחצי, הגורם למותו היה הירי בראשו שנעשה על ידי חייל חטיבת כפיר. ההודעה מתבססת על חוות דעתו של הרופא ריאן אל-עלי, שנכח בנתיחה שהתקיימה במכון הפתולוגי באבו כביר, אך לא השתתף בה באופן פעיל.

בהודעת המועדון נמסר עוד כי "תוצאת הנתיחה סופית בהחלט, והיא מחזקת את מה שראה העולם בסרטון". בארגון אמרו כי מחר יכנסו מסיבת עיתונאים שבה יציגו את כל תוצאות נתיחת גופת המחבל, עבד אל-פתאח א-שריף.

סנגוריו של החייל, עורכי הדין בנימין מלכא, אילן כץ, כרמית שחיבר ואייל בסרגליק, מסרו כי "ההגנה לא תתייחס להדלפת ממצאים מטעם 'מועדון האסיר הפלסטיני' ותמתין לתוצאות רשמיות של הנתיחה. בכל מקרה, ככל שהתוצאה תהיה שהמחבל נהרג מירי הלוחם, הרי שזה מחזק את גרסתו שחש סכנת חיים מממשית לו ולכוח שנמצא בזירת הפיגוע. הוא פעל כדי לנטרל את הסכנה בשל תזוזותיו המחשידות של המחבל, שלבש מעיל ביום חם בחברון ולנוכח ההתראה מפני פיגוע משולב עם חגורת נפץ".

צוות הסנגורים של החייל דחה את טענתם של גורמים המצויים בפרטי החקירה, ולפיה בקרוב תגיש הפרקליטות הצבאית כתב אישום בפרשה. הצוות מסר כי הליך החקירה טרם הסתיים.

עוד כתבות בנושא:
בג"ץ אישר לרופא מטעם משפחת המחבל מחברון להיות נוכח בנתיחת הגופה
משפחת החייל היורה ביקרה אותו במעצר: "מאוכזב שמפקדיו מעידים נגדו"
מנכ"ל "בצלם" על ירי המחבל בחברון: "מזועזעים מאדישות הסובבים"

החייל החשוד בירי במחבל בחברון בבית המשפט לערעורים בקריה 1 אפריל 2016. ניב אהרונסון
נשלח למעצר פתוח. החייל ובני משפחתו בדיון בקרייה, שלשום/ניב אהרונסון

מוקדם יותר מסר צוות הסנגורים כי "יש בתוצאות הנתיחה כדי לשנות את התמונה מקצה לקצה, כפי שכבר צוין בעבר". בסרגליק הוסיף כי "בסרטון המדובר ניתן לראות שרק החייל ואחד מצוות הרפואה האזרחי הסתכלו על המחבל. כל האחרים, כולל הקצינים, היו עסוקים בדברים אחרים ולא ראו את המחבל ואם הוא זז".

בית המשפט העליון קבע בשבוע שעבר כי רופא-פתולוג מטעם משפחת המחבל יהיה רשאי להיות נוכח בעת ביצוע נתיחת הגופה. עם זאת הרופא לא השתתף באופן פעיל בנתיחה אלא היה רשאי להעיר הערות ולבקש מהמנתח את ביצוען של פעולות שונות. הסמכות להכריע אם להיעתר לבקשה תהיה שמורה לרופא המנתח.

החייל, החשוד בהריגה, שוחרר שלשום למעצר פתוח בבסיס צבאי תחת מגבלות של איסור החזקת טלפון ונשיאת נשק ואיסור יצירת קשר ישיר או עקיף עם עדים. בסוף השבוע נפגשו עמו הוריו, לאחר כשבוע שבו לא יכלו לעשות זאת בשל מעצרו.

"ההורים בסדר בסך הכול, למרות הסערה סביב בנם", מסר עו"ד בסרגליק. "הם לא מבינים את הסערה נגד החייל, והם מעודדים מהשחרור למעצר פתוח. זו לא משפחה שרגילה לסיטואציה כזו ולפרסום סביבה ובוודאי שהם לא רוצים בזה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
החייל החשוד בירי במחבל בחברון בבית המשפט לערעורים בקריה 1 אפריל 2016. ניב אהרונסון
"ההורים בסדר למרות הסערה". משפחת החייל בבית הדין בקרייה, שלשום/ניב אהרונסון

לגבי מצבו של החשוד, אמר בסרגליק: "ברור שמעצר פתוח עדיף. הוא לא בתא מעצר, ללא אזיקים ויכול יחסית להסתובב חופשי בבסיס, אבל עדיין זה קשה. מדובר בחייל שנקט פעולה כדי להציל חיים, והוא סופג לא מעט מגורמי בכירים בצבא ומרגיש כאילו הוא במופע אימים. התחושות שלו לא טובות, אבל הוא מבין שזה המצב ומקווה שיצא מזה כמה שיותר מהר".

מלבד העברתו של החייל החשוד למעצר פתוח ושינוי החשד נגדו מרצח להריגה, בסרגליק הסביר כי השופט אפשר להגנה לקבל את חומרי החקירה עוד בשלב הארכות המעצר, דבר שאינו מקובל בהליכים דומים. "הסיטואציה מאוד חריגה", אמר. "לא רק שבית הדין לערעורים השאיר אותו במעצר פתוח, אלא גם אמר לתביעה שלא להיתלות על אילנות גבוהים. בנוסף, הוא אפשר לנו, לסנגורים, לקבל את חומרי החקירה כבר בשלב הזה של הארכות המעצר של מרשנו וזה דבר שמעיד על הלך הרוח של בית הדין".

(עדכון ראשון: 15:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully