וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החייל היורה ביקרה אותו במעצר: "מאוכזב שמפקדיו מעידים נגדו"

מאז מעצר החייל שירה במחבל מנוטרל הוריו לא הורשו לבקרו, עד שהועבר למעצר פתוח. "הם לא מבינים את הסערה סביב בנם", סיפר אחד מבאי כוחו. לדבריו, החשוד "מרגיש כמו במופע אימים". דיווח: החלה נתיחת גופת המחבל שנורה למוות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל וטל רזניק

(דיון בהארכת מעצרו של החייל החשוד, יום חמישי)

בני משפחתו של החייל החשוד בהריגה, לאחר שתועד יורה במחבל מנוטרל בזירת פיגוע דקירה בחברון בשבוע שעבר, נפגשו שלשום (שישי) ואתמול עם בנם, לאחר כשבוע שבו לא יכלו לעשות זאת בשל מעצרו. כחלק מתנאי העברתו למעצר פתוח בבסיס צבאי, בעקבות פסיקת בית הדין הצבאי המיוחד בבסיס הקרייה, הוא כעת זכאי לקבל ביקורים, אולם נאסר עליו להחזיק טלפון, לשאת נשק או ליצור קשר ישיר או עקיף עם עדים.

"ההורים בסדר בסך הכול, למרות הסערה סביב בנם", מסר עו"ד אייל בסרגליק, אחד מבאי כוחו של החשדו. "הם לא מבינים את הסערה נגד החייל, והם מעודדים מהשחרור למעצר פתוח. זו לא משפחה שרגילה לסיטואציה כזו ולפרסום סביבה ובוודאי שהם לא רוצים בזה".

לפי דיווחים פלסטיניים, החלה נתיחת גופת המחבל במכון לרפואה משפטית באבו כביר, והיא צפויה להכריע אם הירי גרם למוות, או שהמחבל כבר היה פצוע באורח אנוש מירי הנטרול הראשוני. "יש בתוצאות הנתיחה כדי לשנות את התמונה מקצה לקצה, כפי שכבר צוין בעבר", מסר צוות סנגוריו, שנוסף על בסרגליק כולל גם את בנימין מלכא, אילן כץ וכרמית שחיבר.

עוד בוואלה! NEWS:
מנכ"ל "בצלם" על ירי המחבל בחברון: "מזועזעים מאדישות הסובבים"
דודו של המחבל מחברון: "אלפי ישראלים התקשרו ואמרו 'זו לא דרכנו'"
"או לוחם או כלום": סיפורו של החייל שעומד בעין הסערה של גל הטרור

החייל החשוד בירי במחבל בחברון בבית המשפט לערעורים בקריה 1 אפריל 2016. ניב אהרונסון
"זו לא משפחה שרגילה לסיטואציה כזו". החייל ובני משפחתו בדיון בקרייה, שלשום/ניב אהרונסון

"בסרטון המדובר ניתן לראות שרק החייל ואחד מצוות הרפואה האזרחי הסתכלו על המחבל", הוסיף עו"ד בסרקליק. "כל האחרים, כולל הקצינים, היו עסוקים בדברים אחרים ולא ראו את המחבל ואם הוא זז".

לגבי מצבו של החשוד, אמר בסרגליק: "ברור שמעצר פתוח עדיף. הוא לא בתא מעצר, ללא אזיקים ויכול יחסית להסתובב חופשי בבסיס, אבל עדיין זה קשה. מדובר בחייל שנקט פעולה כדי להציל חיים, והוא סופג לא מעט מגורמי בכירים בצבא ומרגיש כאילו הוא במופע אימים. התחושות שלו לא טובות, אבל הוא מבין שזה המצב ומקווה שיצא מזה כמה שיותר מהר".

לדברי מקורב למשפחה, המפגשים היו לא פשוטים, אולם החשש מהמשך הפרשה והיותם במוקד הסערה, כמשפחה אנונימית, העיבו על כך. המקורב הוסיף כי המשפחה והחייל קיבלו על עצמם לא להתעסק בהליך המשפטי, אלא להתמקד בבנם ובמצבו, וכל תקוותם שהסיוט הזה, כהגדרתם, יהיה כבר מאחוריהם.

החייל החשוד בירי במחבל בחברון בבית המשפט לערעורים בקריה 1 אפריל 2016. ניב אהרונסון
"התחושה היא טובה, למרות שלא סיימנו את העניין". משפחת החייל בבית הדין בקרייה, שלשום/ניב אהרונסון
"כל האחרים, כולל הקצינים, היו עסוקים בדברים אחרים ולא ראו את המחבל ושהוא זז"

מלבד העברתו של החייל החשוד למעצר פתוח ושינוי החשד נגדו מרצח להריגה, בסרגליק הסביר כי השופט אפשר להגנה לקבל את חומרי החקירה עוד בשלב הארכות המעצר, דבר שאינו מקובל בהליכים דומים. "הסיטואציה מאוד חריגה", אמר. "לא רק שבית הדין לערעורים השאיר אותו במעצר פתוח, אלא גם אמר לתביעה שלא להיתלות על אילנות גבוהים. בנוסף, הוא אפשר לנו, לסנגורים, לקבל את חומרי החקירה כבר בשלב הזה של הארכות המעצר של מרשנו וזה דבר שמעיד על הלך הרוח של בית הדין".

"מבחינתנו, נראה בקרוב את כל הגרסאות של החשוד ואת שאר חומרי החקירה, ונוכל להתמודד עם כל טענות התביעה", הסביר. "ככלל, התחושה היא טובה, למרות שלא סיימנו את העניין. תיק שמתחיל ברצח לא עובר להריגה תוך שלושה ימים בצורה כל כך מהירה. התביעה הצבאית ביקשה תשעה ימים נוספים, ולאחר מכן שבעה ועוד תשעה - ולבסוף הוא שוחרר בשני בתי דין. זה מעיד לא על חוזקת התיק, אלא על ההיפך".

לדבריו של בסרגליק, העובדה שגם מפקדיו הישירים מעידים נגד החייל אינה "עניין של תסכול או תחושת נבגדות, אלא אכזבה גדולה מהגורמים הצבאיים שחרצו את דינו עוד בטרם התחיל הליך הבדיקה המשמעותי של החקירה". הוא הוסיף: "צריך לקחת בחשבון שגרסת התביעה ומה שעולה מהחומרים שהיא הציגה בבית הדין לבין החומרים שאנחנו הצגנו שונה לגמרי. היה פה הלך רוח ציבורי מאוד דומיננטי מצד גורמים פוליטיים שהשליכו אפילו על הצמרת הפוליטית. אפילו שר הביטחון אמר שמדובר בחייל שסרח, וזה עוד לפני שידע מה בדיוק היה שם".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully