וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על הפגישה של המח"ט עם החייל היורה: "שלא ישפיעו על ההליך"

7.4.2016 / 14:30

סנגורו של לוחם חטיבת כפיר באולפן וואלה! NEWS על פגישתו של אלוף-משנה גיא חזות עם מרשו: "זה לא היה צריך לקרות". הוא ביקש מבית הדין "להבהיר כי אסור להיפגש עם עדי תביעה", בטענה כי הדבר פוגע בהליך המשפטי. השופט: "יש לבדוק הסוגיה". מעצרו הפתוח הוארך בשבו

עריכה: ניר חן

התביעה הצבאית וסנגוריו של החייל החשוד בהריגת המחבל בחברון, לאחר שירה בראשו בעת ששכב שרוע מנוטרל על הארץ, הסכימו היום (חמישי) להאריך את מעצרו הפתוח של לוחם חטיבת כפיר בשבוע, עד 14 באפריל. פרקליטיו של הצעיר הביעו פליאה לנוכח פגישתו אתמול של מפקד החטיבה, אלוף-משנה גיא חזות, עם החייל. "זה לא היה צריך לקרות", אמר עו"ד אילן כץ לוואלה! NEWS.

כץ רמז כי הפגישה בין השניים פוגעת בהליך המשפטי. "במהלך הדיון ביקשנו מהתביעה לאפשר לחייל להיפגש עם החברה שלו במסגרת ביקורי המשפחה, אך מאחר שהחקירה בעיצומה, התביעה סירבה. אני מבקש מבית הדין בהחלטתו להבהיר כי אסור להיפגש עם עדי תביעה".

לקריאה נוספת:
נדחה ערר התביעה הצבאית: החייל יישאר במעצר פתוח בבסיס
יעלון: "מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות"
משפחת המחבל כינסה מסיבת עיתונאים; "אצבעו נכרתה, ישראל ביימה את הפיגוע"

החייל היורה מחברון – דיון בבית הדין הצבאי ביפו. אפריל 2016. אבי כהן
"אסור להיפגש עם עדי תביעה". החייל בדיון בעניינו בבית הדין הצבאי ביפו, הבוקר/אבי כהן

אל"מ חזות נפגש אתמול עם החייל וביקש לעודדו. "האירוע הוא אירוע חמור, אני הדחתי אותך, אבל אני עדיין המפקד שלך", אמר הקצין ללוחם החשוד. לדברי סנגורו של האחרון, "האמירה של המח"ט לא במקומה".

השופט סגן-אלוף רונן שור אמר כי הוא מקבל את הערת ההגנה. "בעקבות דברי ההגנה לעניין פגישת המח"ט עם החשוד, רשמתי בפניי את הצהרת התביעה כי תבדוק את הדברים ותחדד את הסוגיה בפני הגורמים הרלוונטיים".

סנגורו של החייל עו"ד איל בסרגליק הוסיף: "אין כל ספק כי גם המח"ט הלוחם שנחקר, מחזק את גרסת החייל ותורם לה. ביקורו והתבטאותו חורגת ממה שאמר בחקירה, מיותרת ואף סותרת את אשר אמר שם. אנו עומדים על כך שלא תהיה השפעה על ההליך על ידי גורמים כאלו ואחרים. ההליך, ככל שימשיך להתנהל, יתנהל על ידי ההגנה בבית הדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנת תמיכה בחייל החשוד ברצח בחברון בקסטינה. לירון מולדובן
"מתנגדים להשפעה על ההליך". הפגנת תמיכה בחייל מחוץ לבית הדין הצבאי בקסטינה/לירון מולדובן

בית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב דחה שלשום את הערר שהגישה התביעה הצבאית על תנאי המעצר של החייל. המשנה לנשיא בית הדין, תת-אלוף דורון פיילס, קבע כי החייל ישוחרר למעצר פתוח בבסיס עד לדיון היום, שבו אישרו הצדדים, כאמור, על המשך מעצרו בשבוע.

השופט דורון פיילס אמר בהחלטתו: "לא כל הפשעים שעליהם עמדה התביעה הוסברו על ידי ההגנה באופן המניח את הדעת, אולם את עיקרם ניתן לתלות בסערת הנפש שבה היה מצוי המשיב (החייל, א"ב). מצב זה נלמד לא רק מדבריו שלו, אלא מעדויות של כמעט כל מי שפגשו עד לחקירתו. סערת נפש כזו אינה מפתיעה, יהא המניע שעמד ביסוד מעשיהו של המשיב אשר יהא – מדובר באירוע מסעיר ומטלטל. בקטע הסרטון שבו נראה המשיב לוחץ ידיים, אין כדי להפריח את הרושם שהתקבל אצל שורת העדים כי המשיב היה נסער ומבולבל".


עו"ד אייל בסרגליק, סניגור בצוות ההגנה של החייל, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הוא לא מבין את מהות הפגישה המתוקשרת עם המח"ט. "אני לא מבין את פשר הפגישה בין המח"ט לחייל החשוד. אינני מבין גם את העובדה שצוות צילום של דובר צה"ל הצטרף לפגישה. המח"ט נחשב כמי שיכול לשמש כעד תביעה. אנחנו לא מדברים איתו", אמר. "העדות שלו במשטרה הצבאית שונה בתכלית ממה שאמר לחייל".

על האפשרות שהמח"ט ניסה לתמוך בחייל, אמר: "תמיכתו חשובה, אבל אין צורך בהתבטאויות נוספות כמו שאמר המח"ט בפגישה עם החייל. אנחנו ננהל את הדיון הזה רק בבית המשפט, לא צריכים תוספות של התבטאויות וגורמים אינטרסנטים שמעורבים בהליך. יש אנשים שכבר חרצו את דינו של החייל, כשחומר החקירה לא היה בפניהם וכל העדויות תומכות בגרסת החייל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully