וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: חייל צה"ל יורה למוות בראשו של מחבל מנוטרל על הכביש

לוחם חטיבת "כפיר" נראה בסרטון יורה בעבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שדקר יחד עם רמזי אל-קסראווי חייל צה"ל ופצעו אותו באורח קל, בעודו מוטל פצוע על הארץ - ללא התערבות מצד הצוות הרפואי. גם המחבל השני נורה למוות. דובר צה"ל: "אירוע חמור, החייל הושעה"

עריכה: ניר חן

בסרטון שפורסם היום (חמישי) ומתעד את הדקות הראשונות לאחר פיגוע הדקירה בחברון הבוקר, נראה לוחם חטיבת "כפיר" בצה"ל יורה כדור בראשו של המחבל בעודו מוטל על הארץ והנוכחים מתעלמים מהנעשה - כולל הצוות הרפואי. לפי הצילומים נראה כי הפלסטיני, עבד אל-פתאח א-שריף, נורה למוות. הסרטון צולם על ידי עד ראייה, עימאד אבו שמסיה, והועבר לידי "בצלם". החייל עוכב לאחר הירי על ידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).

א-שריף ורמזי אל-קסראווי דקרו הבוקר חייל בן 20 בכניסה לשכונת תל רומיידה ופצעו אותו באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום פינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון ובהכרה מלאה. כוחות הביטחון ירו למוות גם באל-קסראווי. הפיגוע אירע שלוש שעות לפני העדלאידע שהתקיימה בעיר.

גורם צבאי מסר בתגובה: "אף אחד לא חיכה לפרסום הסרטון ברשת. מיד עם התרחשות האירוע הועבר החייל לצד על ידי המפקדים בשטח. הפרטים הועברו לידיעת מפקד החטיבה, שהחליט להשעות אותו מכל פעילות עד לבירור המקרה ובאופן אוטומטי הפרטים הועברו לחקירת מצ"ח. מדובר באירוע חמור מאוד".

לקריאה נוספת:
חרף הזליגה לחמאס: ישראל מעלה את כמות חומרי הבנייה המועברים לעזה
המאבטח שנפצע בפיגוע הגרזן שב להכרה ושאל: "למה המחבל עשה את זה?"
ח"כ פרי: "המשטרה בבלגיה כשלה, אך ביקורת צינית אינה המתכון הנכון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי. חברון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור הנוגד את רוח צה"ל ואת המצופה מחיילי צה"ל ומפקדיו. לאור ממצאי התחקיר הראשוני שבוצע על ידי המפקדים נפתחה חקירת מצ"ח. החייל הושעה מתפקידו עד לסיום החקירה".

בצלם פרסם הודעת גינוי לירי הקטלני. "גל האלימות שהחל באוקטובר 2015 הוא מזעזע וברור כי על כוחות הביטחון להגן על הציבור ולעשות שימוש בכוח הנדרש לשם השגת מטרה זו, בהתאם לנסיבות. החוק בנושא זה ברור אף הוא: ירי במטרה להרוג אדם מותר אך ורק במקרים שבהם הוא מסכן חיי אחרים.

"הוצאה להורג ברחוב, ללא חוק וללא משפט, היא תולדה ישירה של שיח מתלהם של שרים בממשלה ושל נבחרי ציבור ושל אווירה ציבורית של דה-הומניזציה. אמנם מעת לעת השמיעו גורמים בכירים אמירות המצדדות במחויבות לשמירה על החוק ובהימנעות משימוש בכוח רב מהנדרש, כמו דברי הרמטכ"ל באחרונה ודברים שכתב השר לביטחון הפנים לבצלם בתשובה רשמית. אולם, מול אמירות אלו עומדות התבטאויות פומביות הפוכות, כדוגמת זו של השר לביטחון פנים, עצימת עין מוחלטת של רשויות אכיפת החוק אל מול החשדות החמורים וגיבוי גורף בפועל של הדרג הפיקודי. המסר הציבורי שעובר הינו חד וברור: לא יוצבו מגבלות על פגיעה בפלסטינים".

(עדכון ראשון: 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully