וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של החייל היורה ליעלון: "מזועזעים מההסתה, אבל מיהרת להרשיע אותו"

10.4.2016 / 19:59

אביו של הלוחם החשוד בהריגה כתב לשר הביטחון כי הוא "מצר על הכרזות והפרסומים" נגדו. עם זאת, הוא הוסיף ותקף: "הרשעת אותו בכנסת. אחרי הנאום שלך, אשתי פשוט התמוטטה"

צילום: אבי כהן, יותם רונן; עריכה: ניר חן וטל רזניק

אביו של החייל שירה במחבל מנוטרל בחברון פנה הערב במכתב לשר הביטחון משה יעלון, ובו גינה את ההסתה נגדו. "צר לי על הכרזות והפרסומים שהופצו נגדך, זה דבר חמור ביותר ואני ובני משפחתי מזועזעים מכל גילוי של הסתה". עם זאת, הפציר האב בשר הביטחון לאפשר לבנו "הליך הוגן וחף מכל השפעה".

"במשך 30 שנה שירתי במשטרה, יום ולילה פעלתי לשמירה ולאכיפת החוק. כעת אני פנסיונר ונכה משרד הביטחון לצמיתות", כתב האב. "אני מוצא לנכון, מול קמפיין ההסתה המתנהל נגדך, לשלוח לך חיזוק ולגנות זאת בתוקף. צר לי על הכרזות והפרסומים שהופצו נגדך, זה דבר חמור ביותר ואני ובני משפחתי מזועזעים מכל גילוי של הסתה".

עוד בוואלה! NEWS
ביקורת על הפגישה של המח"ט עם החייל היורה: "שלא ישפיעו על ההליך"
נדחה ערר התביעה הצבאית: החייל יישאר במעצר פתוח בבסיס
"הכלי שישנה את פני הקרב": צה"ל מתעניין ברכישת "רחפנים מתאבדים"

ביקורת על פגישת המח"ט עם החייל היורה: "זה לא היה במקום". אבי כהן
"קרא את החלטתם של השופטים". החייל היורה בדיון בבית המשפט ביפו, בשבוע שעבר/אבי כהן

בהמשך המכתב מקונן האב על היחס של שר הביטחון לאחר הירי: "מיהרת לשפוט אותו עוד ביום הפיגוע בחברון, שעות אחדות לאחר שהתרחש. בחלוף כמה ימים אף החרפת את הטון והרשעת אותו בנאום בכנסת שפגע בכל בני המשפחה – ובפרט בילד שלנו. אתה בוודאי לא יודע, אבל אחרי הנאום שלך, אשתי פשוט התמוטטה בבית!".

"אנא ממך", הפציר האב בשר, "קרא את החלטתם של כבוד השופטים בשתי ערכאות, שנברו בתיק, שקראו את כל העדויות והתחקירים. המציאות, אדוני, רחוקה מהסרטון של 'בצלם', הנסיבות שונות לחלוטין וזה כבר עולה בדיונים".

הוא המשיך ותקף: "מילא – הבן שלי לא קיבל גיבוי, מילא שהופקר בימים הראשונים עד כדי כך שהתביעה הצבאית העזה להחשידו ברצח! למען השם, הבן שלי ירה במחבל זז, לבוש מעיל ביום חם, שלפי כל הסובבים היה חשש שהוא עומד להפעיל מטען בסביבה מלאה בהתרעות ממוקדות וזאת הוא טען עוד באותו יום – ולא כפי שהתבטאת – לאחר שפגש עורכי דין".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל המנוטרל שרוע על הקרקע, לפני שנורה בחברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"איך אפשר היה לכתוב 'רצח' בבקשת המעצר? איך ייתכן שיש עוד התלבטות להאשימו בהריגה? לדעתנו, ואני כותב זאת בצער ובחרדה, הכול תוצאה של התבטאויות מוקדמות וחסרות בסיס שאין להן מקום כשמתנהל הליך שאמור להיות חף מכל השפעה. אתה חייב להבין – זה הבן שלנו לבד מול מערכת גדולה וחזקה, וזכותו של בני, לוחם שלכם שהיה שם למען העם כולו, להגן על עצמו בלי שגורמים בעלי כוח ישפיעו על המתרחש בבית הדין".

"לפחות לזה ראוי לוחם מצטיין בצה"ל שמבחינתו הגן על חיי חבריו ועל חייו שלו במציאות אלימה של פיגועים והתרעות", סיים האב.

בשבוע שעבר התייחס שר הביטחון לגילויי ההסתה נגדו, לאחר שהביע כמה פעמים תמיכה ברמטכ"ל ובמערכת אכיפת החוק, ואמר כי אנשים קיקיוניים פועלים נגדו. "אחרי שכל מיני גורמי שוליים קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל, הגיע השלב הבא, שלא אמור להפתיע איש, והוא הפצת תמונות מסיתות נגדי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully