וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

3 פצועים בפיגוע דקירה ברעננה, מתה מפצעיה נערה שלישית מתאונת הדרכים הקשה בדרום, גופת המחבלת בת ה-16 מהפיגוע בשוק מחנה יהודה הוחזרה לפלסטינים וחסימות והצפות באזור השרון בעקבות הגשמים הכבדים. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

פצוע קשה ושתיים קל בפיגוע דקירה ברעננה; חשד שמחבל שני נמלט

שלושה בני אדם, גבר ושתי נשים, נפצעו היום (שבת) בפיגוע דקירה בשתי זירות ברעננה. הגבר ואחת הנשים, כבני 40, נדקרו ברחוב אנילביץ'. מצבו של הגבר קשה ושל האישה קל. בזירה נוספת ברחוב רמח"ל נפצעה אישה כבת 60 באורח קל מאוד. המחבל נוטרל על ידי שוטרים בחצר אחד הבתים ברמח"ל ומצבו קשה. שוטרים, בהם כוחות ימ"מ, עם אקדחים שלופים סורקים כעת ברחוב רמח"ל בעקבות מידע על מחבל שני.

הפצועים פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. הגבר פונה במצב קשה מורדם ומונשם והוכנס לחדר ניתוח. כמו כן, הגיעו למרכז הרפואי שתי פצועות קל המקבלות טיפול רפואי. מהמשטרה נמסר כי "התקבלו קריאות לעזרה על פצועים באירוע דקירה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום ותפסו חשוד אחד במעשה. מתבצעות סריקות נוספות כדי להבין אם מדובר באירוע של אדם אחד".

דיווח בטורקיה: ישראל תקל את המצור על רצועת עזה

ישראל תקל את המצור על רצועת עזה כחלק מהסכם הפיוס המתגבש עם טורקיה - כך דווח היום בעיתון הטורקי "דיילי סבאח", המזוהה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ולמפלגתו. עם זאת, גורמים רשמיים בישראל לא הזכירו את סוגיית עזה בתדרוכים שהעבירו עד כה לעיתונות בנוגע להסכם המסתמן, ובלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לשאלה שהועברה על ידי וואלה! NEWS בנוגע לחלקה של הרצועה בהסכם.

הנשיא ארדואן הבהיר פעמים רבות בשנים האחרונות כי הסרת המצור מעל עזה היא תנאי בסיסי מבחינתו להשלמת הפיוס עם ישראל, וטען כי טורקיה לא תוותר בנושא הזה. על פי הדיווח, הסכם הפיוס יכלול מלבד ההקלה במצור, תשלום פיצויים למשפחות הרוגי תקרית ה"מרמרה" בסך 20 מיליון דולרים – כפי שהודו גם גורמים בכירים בישראל – חידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, והתחייבות טורקית שלא להגיש תביעות נגד ישראל או נגד חיילי צה"ל בנוגע ל"מרמרה".

לאחר שבועיים: מתה מפצעיה הנערה השלישית מתאונת הדרכים בדרום

טליה כהן, בת 17, שנלחמה על חייה מאז תאונת הדרכים הקטלנית בתחילת החודש שבה נהרגו שתיים מחברותיה, מתה היום מפצעיה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מאז התאונה שאירעה בכניסה למושב שדה צבי שבדרום, כהן הייתה מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ.

כהן הייתה בדרכה חזרה לירושלים ממסיבה בנגב עם שתיים מחברותיה, אביב נחמיאס וסימור נחום, שנהרגו במקום. מפרטי החקירה עולה כי הרכב שבו נסעו התנגש במשאית שהגיעה ממזרח למערב כאשר ניסו לפנות שמאלה לכביש 293.

חשיפה בארגנטינה: שר החוץ לשעבר הודה באחריות איראן לפיגוע

העיתונאי הארגנטינאי דניאל סנטורו חשף אמש ברשת "רדיו מיטרה" שתי הקלטות שבהן נשמע שר החוץ לשעבר של ארגנטינה, הקטור טימרמן, מודה בשיחה עם נשיא הקהילה היהודית במדינה גיירמו בורגר, כי איראן "השתילה את הפצצות" במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת 1994. ההקלטות הן של שיחה שנערכה בשנת 2012, על רקע המשא ומתן עם איראן שרק החל אז.

במהלך השיחה, שנחשפה במסגרת הספר "ניסמן חייב למות" שפרסם סנטורו, טימרמן ניסה לשכנע את בורגר לתמוך במשא ומתן עם איראן, בטענה כי זו תהיה הדרך היעילה ביותר להביא את הפרשה לפתרונה. עוד נחשף בהקלטות כי סגנו של בורגר, חוזה סקלטייר, קרא באותה התקופה למציאת פתרון אחר לקידום המגעים לחקירת הפיגוע ולפיצוי למשפחות הקורבנות, בטענה כי "איראן אינה פרטנר". בתגובה לכך, נשמע טימרמן עונה: "עם מי תנהל מו"מ? עם שווייץ?".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

השרון שוב עולה על גדותיו: חסימות ברעננה, בתים הוצפו בהרצליה

חודש וחצי לאחר הצפות הענק באזור השרון, גשמים עזים ירדו אתמול ברעננה ובהרצליה וגרמו לחסימות כבישים. ברחוב אחוזה ברעננה חילצה המשטרה כלי רכב ובו שני בני אדם כבני 60 שנתקעו בשלולית גדולה. למקום הוזעקו גם כבאים שפעלו בזירה. "מדובר בשלולית גדולה במיוחד ולניידות המשטרה לא הייתה גישה אליה", אמר בגורם במשטרת מרחב השרון.

הצפות נרשמו גם בהרצליה. עיקר המוקדים הם רחוב סעדיה גאון ושדרות שבעת הכוכבים, בכניסה לעיר, שם גובה המים היה בין חצי מטר למטר.

גופת המחבלת בת ה-16 מהפיגוע בשוק מחנה יהודה הועברה לפלסטינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון אישרו אתמול את העברת גופת המחבלת המחבלת הדיל עוואד, הנערה בת ה-16 שביצעה פיגוע הדקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים באמצעות מספריים יחד עם בת דודתה בת ה-14, לידי הפלסטינים. העברת גופתה של המחבלת אושרה לאחר בחינה של המלצה ברורה מטעם גורמי ביטחון שונים.

במערכת הביטחון מעריכים כי הלווייתה של עוואד תעבור בשקט יחסי וללא הפרות סדר. עם זאת, אמרו הגורמים כי "בכירי מערכת הביטחון היום, ללא חריגים, בעד החזרת גופות המחבלים הפלסטינים שמוחזקות בישראל. מדובר בסוגיה מאוד בעייתית והיא מתדלקת אלימות ומניעה הסתה". הם הוסיפו כי המדיניות בנושא לא השתנתה, אך כי "כל מקרה יבחן לגופו".

איראן תייצא את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה

בדרך ליישום הסכם הגרעין והסרת הסנקציות הבינלאומיות, איראן תייצא את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה כבר בימים הקרובים - כך אמר היום ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי. לפי תנאי ההסכם, שנחתם ביולי האחרון, על איראן להפחית את מצבור האורניום המועשר שברשותה ל-300 קילוגרם, להוציא משימוש את רוב הצנטריפוגות שלה ולהוציא את מתקני המים הכבדים שלה מהכור באראק כך שלא תוכל לעשות בהם שימוש לייצור פלוטוניום.

"בימים הקרובים נייצא לרוסיה קרוב לתשעה טון של האורניום המועשר של איראן", צוטט סאלחי אומר לסוכנות הידיעות האיראנית IRNA. זאת בערך הכמות שעל איראן לייצא על מנת להוריד את המצבור שלה לרמה הנדרשת.

גורם באנקרה: חלה התקדמות בשיחות עם ישראל; היחסים יחודשו בקרוב

הסכם סופי לחידוש הקשרים הדיפלומטיים בין טורקיה לישראל יושג בקרוב, לאחר שחלה התקדמות בשיחות בין המדינות - כך אמר אתמול גורם רשמי בטורקיה. עוד נמסר כי השיחות בנוגע להסרת המצור על עזה נמשכות וגם בהן נרשמה התקדמות.

שלשום דווח לראשונה על פריצת דרך במגעים בין ירושלים לאנקרה, במסגרת פגישה שערכו אמש ראש המוסד הנכנס יוסי כהן ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר יוסף צ'חנובר, עם בכיר בממשלת טורקיה, פרידון סינירולו.

שני ניסיונות פיגוע בקלנדיה ובסילוואד: המחבלים נורו ונוטרלו

פלסטיני ניסה לבצע אתמול פיגוע דריסה בסמוך לכפר סילוואד שליד ההתנחלות עופרה - ונורה למוות. האירוע התרחש במהלך הפרות סדר בכפר, ובמהלכן ניסה הפלסטיני על פי החשד לדרוס חיילים. מדובר צה"ל נמסר כי לאחר שאלה זיהו את המחבל מתקרב לעברם עם כלי הרכב, הם "התחבאו מאחורי בטונדות, ירו בו ונטרלו אותו".

מוקדם יותר ניסה פלסטיני לבצע פיגוע דריסה במעבר קלנדיה, נורה ונפצע קל. הגבר, בן 30 מתורמוס עיא שבבנימין, הגיע עם כלי רכב פרטי בעל לוחיות רישוי פלסטיניות, נסע במהירות וניסה על פי החשד לדרוס חיילים ושוטרים שהיו במקום. מכוניתו נבלמה בעמוד בטון, ובשלב זה הוא יצא על פי החשד מכלי רכבו, החל לרוץ לעבר המאבטחים ונורה.

אתיופיה: עשרות מפגינים נהרגו; "הממשלה אחראית להסלמה"

כ-75 בני אדם נהרגו בחודש האחרון בהפגנות של בני האורומו באתיופיה – כך עולה מדוח שפרסם אמש ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch", בהתבסס על דיווחים מגורמים במדינה. לדברי הארגון, ועל פי דיווחים של פעילים בשטח, כוחות המשטרה והצבא פתחו באש לעבר המפגינים בכמה מקרים.

הרשויות באדיס אבבה טענו כי חמישה מפגינים בלבד נהרגו, ומוקדם יותר השבוע הכריזה הממשלה כי למפגינים, תושבי חבל אורומיה שבדרום המדינה, יש "קשר ישיר עם ארגוני טרור זרים". דובר הממשלה, גתאצ'ו רדא, טען כי "הפגנות בלתי-אלימות" הידרדרו לכדי אלימות, והאשים את המפגינים בכך שניסו "להטיל טרור על האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully