וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופת המחבלת בת ה-16 מהפיגוע בשוק מחנה יהודה הועברה לפלסטינים

18.12.2015 / 17:40

גופתה של הדיל עוואד, שביצעה פיגוע דקירה באמצעות מספריים עם בת דודתה בת ה-14, הועברה באישור ראש הממשלה ושר הביטחון. גורמים ביטחוניים, שהמליצו על החזרת הגופה, טענו כי "המדיניות לא השתנתה, אך כל מקרה ייבחן לגופו"

צילום: יוטיוב, עריכה: מתן חדד

(אחי המחבלת שחוסלה בשוק מחנה יהודה: "היא גאווה למשפחה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון אישרו היום (שישי) את העברת גופת המחבלת המחבלת הדיל עוואד, הנערה בת ה-16 שביצעה פיגוע הדקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים באמצעות מספריים יחד עם בת דודתה בת ה-14, לידי הפלסטינים. העברת גופתה של המחבלת אושרה לאחר בחינה של המלצה ברורה מטעם גורמי ביטחון שונים. לדברי גורמים ביטחוניים, הגופה הועברה לידי הפלסטינים בשעה 15:00.

במערכת הביטחון מעריכים כי הלווייתה של עוואד תעבור בשקט יחסי וללא הפרות סדר. עם זאת, אמרו הגורמים כי "בכירי מערכת הביטחון היום, ללא חריגים, בעד החזרת גופות המחבלים הפלסטינים שמוחזקות בישראל. מדובר בסוגיה מאוד בעייתית והיא מתדלקת אלימות ומניעה הסתה". הם הוסיפו כי המדיניות בנושא לא השתנתה, אך כי "כל מקרה יבחן לגופו".

שר הביטחון והרמטכ"ל גדי איזנקוט התנגדו להחזקת הגופות בידי ישראל עוד מתחילת גל הטרור הנוכחי, זאת עקב החשש שהחזקתן תשיג פעולה הפוכה ותבעיר את השטח במקום להוות מנוף לחץ על הפלסטינים. בחודשים האחרונים פנו שייחים ובכירים פלסטינים לגורמים במערכת הביטחון ודרשו את החזרת הגופות, בדגש על גופות נשים, אך קיבלו תשובה שלילית בהתאם להנחיות הדרג המדיני. בעקבות הסירוב הישראלי, התקיימו עשרות תהלוכות והפגנות שחלקן הסתיימו באלימות כלפי חיילים ואזרחים ביהודה ושומרון.

לקריאה נוספת:
ישראל העבירה לפלסטינים גופות של שבעה מחבלים
ישראל השיבה לפלסטינים שתי גופות מחבלים נוספות
אחי המחבלת שחוסלה בבירה: "מקווה שתשמש דוגמה לכולם"

פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים: שתי מחבלות דקרו פלסטיני - ונורו. ספק 500
פיגוע הדקירה בשוק מחנה יהודה, בחודש שעבר/ספק 500

בסוף החודש שעבר דווח בוואלה! NEWS כי 28 גופות של מחבלות ומחבלים מגל הפיגועים האחרון לא הוחזרו למשפחותיהם על ידי צה"ל, בהנחיית הדרג המדיני. מטרת ההחלטה של הממשלה שלא להשיב את הגופות לידי הרשות הפלסטינית, בניגוד להמלצת השב"כ, הייתה לייצר הרתעה ולהפעיל לחץ על המשפחות, במטרה למנוע פיגועים.

לפני כחודש וחצי העבירה ישראל עשר גופות מחבלים לידי הפלסטינים. הגופות הועברו לידי הפלסטינים דרך מעבר תרקומיא. באחד מהמקרים, תושבי חברון ערכו עצרת לכבוד קבלת שבע גופות, שבה השתתפו מאות בני אדם, בהם משפחות ההרוגים ונציגים רשמיים מהנהגת הפלגים השונים.

האדיל עוואד, המחבלת בפיגוע ברחוב יפו בירושלים, 23 בנובמבר 2015. מתוך פייסבוק של מחנה הפליטים קלנדיה, צילום מסך
הדיל עוואד/צילום מסך, מתוך פייסבוק של מחנה הפליטים קלנדיה

עוואד ובת דודתה, נורהאן, הגיעו לשוק ודקרו גבר בן 70, תושב בית לחם. הן נורו על ידי שוטר שזיהה את המתרחש. מאבטח בן 27, שרץ כדי לסייע בנטרול המפגעות, נפצע ככל הנראה אף הוא מהירי ומצבו קל. צוותי מד"א העניקו טיפול גם לכמה אנשים שלקו בחרדה. הדקור, שנפצע בראש ובגב, והמאבטח, שסבל מפצע ירי בידו, פונו לבית החולים הדסה עין כרם. הם אושפזו ביחידת הטראומה של בית החולים.

השבוע פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בחקירה נגד השוטר שירה בעוואד. בסרטון שנחשף בוואלה! NEWS נראה כי השוטר מוסיף לירות בה גם לאחר ששכבה על המדרכה ללא יכולת לזוז. בת דודתה נפצעה באורח קשה בפיגוע ופונתה לבית החולים. השוטר נחקר בשבוע שעבר במשך כמה שעות על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לגרימת מוות וניסיון לגרימת מוות, בעת שירה עשרה כדורים לעבר שתי המחבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully