וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל העבירה לפלסטינים גופות של שבעה מחבלים

מדובר בחמש גופות של צעירות וצעירים פלסטינים מאזור חברון שביצעו או ניסו לבצע פיגועים בתקופה האחרונה. מחר תיערך להם הלוויה המונית. נוסף לכך, הוחזרו עוד שתי גופות של צעירים מאזורים שונים בגדה

מערכת וואלה

ישראל העבירה גופות של חמישה פלסטינים מאזור חברון, שנהרגו מאש צה"ל או מג"ב בשבועות האחרונים בזמן פיגועים או ניסיונות פיגוע - כך אמר היום (שישי) מושל מחוז חברון, כאמל חמיד, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לדברי חמיד, הדבר נעשה לאחר התערבותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן של גורמים בינלאומיים. ישראל התנתה את המסירה בכך שיישמר השקט באזור חברון.

הגופות הן של נשים וקטינים פלסטינים: ביאן אל-עסילי, המחבלת שחוסלה על ידי לוחמת מג"ב ליד בסיס באזור קריית ארבע לפני שבועיים. דאניא ארשיד, המחבלת שחוסלה לפני חמישה ימים לאחר שניסתה לדקור חייל במערת המכפלה. חוסאם ובשאר אל-ג'עברי - בני 15 ו-17 שדקרו חייל במחסום בית שלום בין חברון לקריית ארבע, טטארק אל-נתשה, שניסה לדקור חייל ברחוב השוהדא שבחברון.

עוד בנושא
"הבנתי שאם אני מהססת, יהיו הרוגים": הלוחמת שחיסלה מחבל משחזרת
הפלסטינים טוענים: תינוק מת משאיפת גז מדמיע שנורה על ידי צה"ל
תיעוד: מחבל ניסה לדקור לוחם ליד רמאללה - ונדרס

הלווית הגופות שהועברו לחברון 30 אוקטובר. טוויטר, צילום מסך
טקס קבלת הגופות היום בחברון/צילום מסך, טוויטר

הגופות הועברו לידי הפלסטינים דרך מעבר תרקומיא. תושבי חברון ערכו עצרת לכבוד קבלת הגופות, שבה השתתפו מאות בני אדם, ביניהם משפחות ההרוגים ונציגים רשמיים מהנהגת הפלגים השונים. ההלוויה של החמישה תתקיים מחר אחר הצהריים, בהשתתפות אלפים.

בתחילת טקס קבלת הגופות נערכה צעדה סמלית, שבה נשאו השוטרים הפלסטיניים את הגופות ממרכז העיר חברון לעבר המוקטעה שבעיר. לאחר מכן הועברו הגופות לבית החולים.

מוקדם יותר השיבה ישראל גם את גופתו של אחמד כמיל, בן ה-16 שהתחזה למוכר קרמבו וניסה לדקור לוחם ליד רמאללה. הלווייתו תתקיים היום. גופה נוספת שהועברה על ידי ישראל לרשות היא של מועתז קאסם. הגופה הועברה למשפחתו בכפר עזריה שליד מעלה אדומים. קאסם ביצע את פיגוע הדקירה בבנימין ב-21 באוקטובר, שבו נפצעה הלוחמת דקלה מגידש באורח קשה. בידי צה"ל עדיין ישנם 12 גופות של תושבי חברון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
הלווית הגופות שהועברו לחברון 30 אוקטובר. טוויטר, צילום מסך
המונים בעצרת לכבוד קבלת הגופות בחברון/צילום מסך, טוויטר

חמיד אמר כי פעולת מסירת הגופות מגיעה לאחר התערבות אבו מאזן וגורמים בינלאומיים, תוך הפעלת לחץ על ישראל. הוא ציין כי הוא צופה שגופות יתר המחבלים יימסרו בקרוב.

עמאד חרוואט, מזכיר תנועת הפתח באזור מרכז חברון, אמר כי הגופות הועברו לבית החולים בעיר, ומחר אחר הצהריים תתקיים תפילה לזכרם ולאחר מכן תצא ההלווייה. לדבריו, מדובר במסע ההלווייה רשמי שיערך מטעם הרשות הפלסטינית.

טקס קבלת גופות המחבלים שהועברו לחברון 30 אוקטובר. מען, אתר רשמי
טקס קבלת גופות המחבלים שהועברו לחברון 30 אוקטובר/אתר רשמי, מען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully