וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחי המחבלת שחוסלה בבירה: "מקווה שתשמש דוגמה לכולם"

אחיה של הדיל עוואד, שחוסלה בפיגוע שאליו יצאה ביחד עם בת דודתה בת ה-14, תיאר את אחותו בתור "נערה עם חלומות, אהובה על כולם". בהמשך, סיפר כי מכריו ניסו להסתיר אותו לאחר הפיגוע - אך הוא סירב לעזוב את ביתו

צילום: יוטיוב, עריכה: מתן חדד

אחיה של הדיל עוואד, המחבל בת ה-16 שחוסלה היום (שני) לאחר שביצעה פיגוע בירושלים, אמר בריאיון לעיתון "פלסטין היום" כי אחותו הקטנה היא "גאווה למשפחת עוואד ולכל בני מחנה קלנדיה, ואנו מקווים שהיא תשמש דוגמא לכולם". הדיל יצאה יחד עם אחותה הקטנה, נורהאן בת ה-14, לירושלים על מנת לבצע פיגוע. השתיים הצליחו לפצוע אדם אחד באורח קל באמצעות מספריים, ואז כוחות הביטחון ירו בשתיים. נורהאן נפצעה קשה והובהלה לניתוח בבית החולים שערי צדק בירושלים. "המסר שלנו לכל העמים הערבים והחופשיים, הוא שנשים הקריבו את עצמן ושהגברים שלנו איתנים", אמר האח. "הדיל, לבדה, הפגינה לעולם את משמעות הגבורה וההקרבה".

בהמשך, סיפר קצת על חייה של אחותו הקטנה בתור מי שהלכה לבית הספר והיו לה חלומות משלה לעתיד. "הייתה בת, ככל הבנות. החלומות שלה כמו כל החלומות, לא פחות ולא יותר. בחורה אהובה על כולם", אמר. "היא בחרה את דרכה, והשבח לאללה, ריבון העולמים".

האדיל עוואד, המחבלת בפיגוע ברחוב יפו בירושלים, 23 בנובמבר 2015. מתוך פייסבוק של מחנה הפליטים קלנדיה, צילום מסך
"היו לה חלומות, הלכה לבית ספר". הדיל בת ה-16/צילום מסך, מתוך פייסבוק של מחנה הפליטים קלנדיה
פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים: שתי מחבלות דקרו פלסטיני - ונורו. ספק 500
"התקשרנו לבית החולים ואישרו לנו שהיא מתה". תיעוד הפיגוע, היום/ספק 500

לדבריו, הוא זיהה את בנות משפחתו כבר מהתמונות שפורסמו ברשתות ובכלי התקשורת. "התקשרנו לבית החולים 'שערי צדק' ואישרו לנו שמורהאן היא זו שבחדר הניתוח, והדיל היא זו שנהרגה".

לאחר מכן, סיפר האח על הרגעים שבו נתבשר על מותה של הדיל, ועל האופן שבו מכריו ניסו להבריח אותו ממקום מגוריו. "התקשר אליי רכז השטח והודיע לי שאני צריך להגיע מידית למחסום קלנדיה. שאלתי אותו למה, והוא ענה: 'בגלל שאחותך מחבלת, והיא ביצעה פיגוע בתוך ישראל'", שיחזר. "ביקשתי ממנו הבהרה, אבל הוא אמר שהוא לא יכול לעזור לי. הוא אמר: 'אני לא יכול לפרט לך כלום, בוא לשם דחוף'". לאחר מכן, התקשר אליו הרכז בשנית והבהיר לו כי הוא "יושם ברשימה השחורה" יחד עם בני משפחתו וחבריו. עם זאת, האח הבהיר כי לא רצה להגיע לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully