וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תייצא את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה

19.12.2015 / 13:25

על מנת להבטיח את הסרת הסנקציות, תפחית טהראן את מצבור האורניום המועשר שבחזקתה לרמה הנדרשת ותעביר תשעה טונות ממנו למוסקבה כבר בימים הקרובים. יו"ר סבא"א: "לא שולל הסרת הסנקציות כבר בינואר"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(נשיא איראן רוחאני: "הסנקציות יוסרו בשבועיים הקרובים")

בדרך ליישום הסכם הגרעין והסרת הסנקציות הבינלאומיות, איראן תייצא את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה כבר בימים הקרובים - כך אמר היום (שבת) ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי. לפי תנאי ההסכם, שנחתם ביולי האחרון, על איראן להפחית את מצבור האורניום המועשר שברשותה ל-300 קילוגרם, להוציא משימוש את רוב הצנטריפוגות שלה ולהוציא את מתקני המים הכבדים שלה מהכור באראק כך שלא תוכל לעשות בהם שימוש לייצור פלוטוניום.

"בימים הקרובים נייצא לרוסיה קרוב לתשעה טון של האורניום המועשר של איראן", צוטט סאלחי אומר לסוכנות הידיעות האיראנית IRNA. זאת בערך הכמות שעל איראן לייצא על מנת להוריד את המצבור שלה לרמה הנדרשת.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שבועיים: מתה מפצעיה הנערה השלישית מתאונת הדרכים בדרום
דיווח בטורקיה: ישראל תקל את המצור על רצועת עזה
חיזבאללה נכנס לעומק סוריה - ומחפש בשר תותחים

מתקן המים הכבדים בעיר אראק, איראן. AP
מתקן המים הכבדים בכור שבאראק/AP

ביום רביעי אמרה טהראן כי היא עובדת על מנת להשלים את הדרישות בשבועיים-שלושה הקרובים, אחרי שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) סגרה את חקירתה בנוגע לפעילות הגרעינית של איראן בעבר. יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו, שאחראי לוודא שטהראן נקטה בצעדים ההכרחיים, אמר כי הוא לא שולל את האפשרות שהסנקציות יוסרו בינואר לקראת הבחירות החשובות שיערכו במדינה בסוף פברואר, למועצת המומחים האיראנית, גוף פרלמנטרי הבוחר את המנהיג העליון ומפקח על פעולותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully