וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני על סגירת חקירת סבא"א: "ניצחון פוליטי ומוסרי לאיראן"

נשיא איראן הגיב להחלטת סוכנות האו"ם לסגור את החקירה בנוגע לתכנית הגרעין של איראן, והעריך כי הסנקציות נגדה יוסרו בחודש הבא: "המערב הטיח האשמות, אך הוכח שאיראן לא משקרת". שר ההגנה: "לא נסכים להגבלות על ניסויי הטילים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס היום (רביעי) להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לסגור את החקירה בנוגע לפעילות הגרעינית של טהראן, וטען כי מדובר ב"ניצחון פוליטי, מוסרי וחוקי" לאומה האיראנית. בנאום ששודר ברשתות הטלוויזיה, רוחאני מסר כי יישום הסכם הגרעין שנחתם בין טהראן למעצמות בחודש יולי כבר החל, וההתחייבויות האיראניות יושלמו תוך שבוע או שבועיים.

להערכתו של הנשיא, הסנקציות נגד איראן יוסרו כבר בחודש הבא. בתגובה להחלטת חבר המנהלים של סבא"א על סיום החקירה בנוגע ל"היבטים צבאיים אפשריים" של תכנית הגרעין האיראנית, הוסיף רוחאני: "כעת, המכשול המרכזי ליישום ההסכם הוסר". כעת, רוחאני בטוח בהגשמתה של אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו מהקמפיין לנשיאות בשנת 2013 – הסרת הסנקציות.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח באיראן: קאסם סולימאני נפגש עם פוטין במוסקבה
האו"ם: שיגור הטיל הבליסטי האיראני הפר את החלטת מועצת הביטחון
עקב הסכם הגרעין: סבא"א סגרה את חקירת פיתוח הפצצה האיראנית

נשיא איראן חסן רוחאני נפגש באו"ם עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, 29 בספטמבר 2015. רויטרס
"המכשול המרכזי ליישום ההסכם הוסר". רוחאני עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, ספטמבר/רויטרס

"עידן העברת הביקורת על הסכם הגרעין תם, ועכשיו עלינו להפיק את המיטב מהאווירה שנוצרה", הוסיף רוחאני. "אנו מזמינים את כל אנשי העסקים האיראנים במדינה ובמדינות זרות לנצל את ההזדמנות לשיתוף פעולה כלכלי. במשך 14 שנים, סוכנויות המודיעין המערביות וארגוני טרור הטיחו באיראן האשמות, אך כעת הוכח שאיראן כנה ולא משקרת".

בתוך כך, שר ההגנה של איראן חוסיין דגאן טען היום כי טהראן לא תסכים להגבלות על תכנית הטילים הבליסטיים שלה. לאחר שמועצת מומחים מטעם האו"ם קבעה כי הניסוי שביצעה איראן בחודש אוקטובר בטיל "עימאד", המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני, מפר החלטה של מועצת הביטחון, דגאן הבהיר כי הניסויים ימשיכו.

"בחנו את ה'עימאד', שהוא טיל קונבנציונלי, על מנת להראות לעולם שהרפובליקה האיסלאמית תפעל רק על בסיס האינטרסים הלאומיים שלה", אמר שר ההגנה לסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א. לדבריו, "שום מדינה לא תוכל להכריח את איראן לפעול על פי רצונה. לא נקבל כל הגבלות לתכנית הטילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully