וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: שיגור הטיל הבליסטי האיראני הפר את החלטת מועצת הביטחון

מועצת מומחים שמונתה לבחון את הניסוי שביצעה איראן בחודש אוקטובר בטיל "עימאד", עיכול לשאת ראש קרב גרעיני, קבעה כי מדובר בהפרה החלטת 1929 של מועצת הביטחון. על רקע סגירת חקירת סבא"א נגד איראן, ספק אם לדוח יהיו השלכות חוקיות

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

מועצת המומחים של האו"ם לאיראן קבעה כי הניסוי שערכה איראן בטיל הבליסטי "עימאד", המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני, ב-10 באוקטובר הפר את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא. מדוח המועצה, שהועבר למדינות החברות במועצת הביטחון בסוף השבוע האחרון ונחשף היום (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס, עולה כי "על בסיס הניתוח והממצאים, שיגור טיל ה'עימאד' מהווה הפרה מצד איראן של סעיף 9 של החלטת מועצת הביטחון 1929".

לא ברור כעת אם לדוח המועצה יהיו השלכות חוקיות כלשהן, במיוחד על רקע הודעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על סגירת החקירה נגד איראן בגין תכניתה הגרעינית, והצהרת הכוונות מצד טהראן ליישם את הסכם הגרעין. בסוף חודש אוקטובר, העבירו ארצות הברית, גרמניה, צרפת ובריטניה מכתב לוועדת הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם שבו יידעו על הניסוי שערכה איראן, ודרשו לחקור את הנושא ולפעול בתגובה.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב הסכם הגרעין: סבא"א סגרה את חקירת פיתוח הפצצה האיראנית
איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש המסוגל לפגוע בכל נקודה בישראל
המערב למועצת הביטחון: פעלו נגד איראן עקב ניסוי הטילים

הטיל הבליסטי החדש, הנקרא "עימאד", ששיגרה איראן במסגרת ניסוי, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
"ה'עימאד' מסוגל להכות במטרות בעלות דיוק רב ולהשמידם לחלוטין"/אתר רשמי, טוויטר

על פי המכתב, מדובר ב"הפרה ברורה" של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא. על פי ההחלטה, אסור לאיראן לעסוק בכל פעילות הקשורה לטילים בליסטיים אשר יכולים לשאת ראש נפץ גרעיני. המכתב נשלח על ידי ארצות הברית בשם ארבע המדינות, ובו הודגש כי הניסוי מפר החלטה קודמת וכן כי אין ספק שהטיל עשוי להיות גרעיני. "אנחנו מאמינים כי מידע זה יסייע לוועדה לבדיקה ולנקיטת פעולה מתאימה, בתגובה להפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם", נכתב.

חוסיין דהקאן, שר ההגנה של איראן, הודה כי המדינה ערכה ניסוי מוצלח בטיל. לדבריו, מדובר בטיל האיראני הראשון לטווח ארוך שניתן להנחותו עד להגעתו למטרה. "ה'עימאד' מסוגל להכות במטרות בעלות דיוק רב ולהשמידם לחלוטין", צוטט דהקאן בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "אירנ"א". "איננו מבקשים רשות מאיש כדי לפתח את את תכנית ההגנה שלנו", הוסיף. לדבריו, הטיל יהיה מבצעי ב"עתיד הקרוב", וגורמים במערב צופים כי הוא ייכנס למערך הטילים של הצבא לאחר סוף שנת 2016.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מועצת הביטחון של האו"ם מצביעה על הסכם הגרעין עם איראן, 20 ביולי 2015. רויטרס
ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הסכם הגרעין/רויטרס

בארצות הברית מיהרו לגנות את הניסוי כשהסבירו כי מדובר, כאמור, בהפרת החלטת מועצת הביטחון. "ארצות הברית מודאגת מאוד מהניסוי האחרון", אמרה אחרי הניסוי שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, והוסיפה כי "לאחר בדיקה אנו יכולים לאשר כי ניסוי הטילים מהווה הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם". גם בבית הלבן גינו את הניסוי, ובמשרד החוץ של צרפת טענו כי מדובר ב"מסר מדאיג מצד איראן לקהילה הבינלאומית".

אנטוני קורדסמן, חוקר במכון ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים, כתב מאמר הנוגע לטיל המתקדם, וציין כי ה"עימאד" הוא גרסה של הטיל ארוך הטווח "שיהאב 3", אך הוא בעל מנגנון תמרון המשפר את הדיוק ומאתגר את מערכות ההגנה האווירית". הוא ציין כי הטיל הוא בעל טווח של 1,700 קילומטרים ובעל דיוק של 500 מטרים מהמטרה. זאת, בניגוד לשיהאב שהוא בעל טווח דומה אך בעל דיוק של 2,000 מטרים מהמטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully