וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב למועצת הביטחון: פעלו נגד איראן עקב ניסוי הטילים

22.10.2015 / 1:48

ארה"ב, גרמניה, צרפת ובריטניה פנו לוועדת הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם וטענו כי הניסוי שערכה איראן בטיל הבליסטי מפר את החלטת מועצת הביטחון ויש לפעול נגדה בנושא. "מאמינים שמידע זה יסייע לוועדה לפעול"

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית, גרמניה, צרפת ובריטניה שלחו הלילה (חמישי) מכתב לוועדת הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם שבו יידעו על הניסוי שערכה איראן בטיל הבליסטי "עימאד", שיכול לשמש כראש נפץ גרעיני, ודרשו לחקור את הנושא ולפעול בתגובה. לדבריהם, מדובר ב"הפרה ברורה" של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא. על פי ההחלטה, אסור לאיראן לעסוק בכל פעילות הקשורה לטילים בליסטיים אשר יכולים לשאת ראש נפץ גרעיני.

המכתב נשלח על ידי ארצות הברית בשם ארבע המדינות, ובו הודגש כי הניסוי מפר החלטה קודמת וכן כי אין ספק שהטיל עשוי להיות גרעיני. "אנו מאמינים כי מידע זה יסייע לוועדה לבדיקה ולנקיטת פעולה מתאימה, בתגובה להפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם", נכתב.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: "ניסוי הטילים האיראני - הפרה של החלטת מועצת הביטחון"
תיעוד: הטיל האיראני החדש, שמסוגל לפגוע בכל מטרה בישראל
מחממים מנועים: איראן חשפה בונקר תת-קרקעי וטילים בליסטיים

הטיל הבליסטי החדש, הנקרא "עימאד", ששיגרה איראן במסגרת ניסוי, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
"מסר מדאיג מצד איראן לקהילה הבינלאומית". עימאד/אתר רשמי, טוויטר

בתחילת החודש חשפה איראן טיל בליסטי חדש, מתקדם, ומדויק המסוגל לשאת חומר נפץ במשקל של 750 קילוגרם. חוסיין דהקאן, שר ההגנה של איראן, הודה כי המדינה ערכה ניסוי מוצלח בטיל, שזכה לכינוי "עימאד". לדבריו, מדובר בטיל האיראני הראשון לטווח ארוך שניתן להנחותו עד להגעתו למטרה.

"ה'עימאד' מסוגל להכות במטרות בעלות דיוק רב ולהשמידם לחלוטין", צוטט דהקאן בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "אירנ"א". "איננו מבקשים רשות מאיש כדי לפתח את את תכנית ההגנה שלנו", הוסיף. לדבריו, הטיל יהיה מבצעי ב"עתיד הקרוב", וגורמים במערב צופים כי הוא ייכנס למערך הטילים של הצבא לאחר סוף שנת 2016.

בארצות הברית מיהרו לגנות את הניסוי כשהסבירו כי מדובר, כאמור, בהפרת החלטת מועצת הביטחון. "ארצות הברית מודאגת מאוד מהניסוי האחרון", אמרה אחרי הניסוי שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, והוסיפה כי "לאחר בדיקה אנו יכולים לאשר כי ניסוי הטילים מהווה הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם". גם בבית הלבן גינו את הניסוי, ובמשרד החוץ של צרפת טענו כי מדובר ב"מסר מדאיג מצד איראן לקהילה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully