וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "ניסוי הטילים האיראני - הפרה של החלטת מועצת הביטחון"

16.10.2015 / 20:15

בניסוי בסוף השבוע הודגמה יכולתו של הטיל החדש "עימאד", שיכול לשאת ראש נפץ גריעיני - דבר המנוגד להחלטת האו"ם. בצרפת גינו את הניסוי, וטענו שמדובר ב"מסר מדאיג מצד איראן לקהילה הבינלאומית"

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית הודיעה היום (שישי) שהניסוי שערכה איראן בסוף השבוע שעבר בטיל הבליסטי החדש "עימאד", שיכול לשמש כראש נפץ גרעיני, הוא "הפרה ברורה" של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא. על פי ההחלטה, אסור לאיראן לעסוק בכל פעילות הקשורה לטילים בליסטיים אשר יכולים לשאת ראש נפץ גרעיני.

"ארצות הברית מודאגת מאוד מהניסוי האחרון", אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, והוסיפה כי "לאחר בדיקה אנו יכולים לאשר כי ניסוי הטילים מהווה הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם".

בתחילת השבוע גינה הבית הלבן את הניסוי ומסר שיעלה את הסוגיה בפני מועצת הביטחון של האו"ם, ואילו אתמול גינו אותו במשרד החוץ של צרפת ואמרו כי מדובר ב"מסר מדאיג מצד איראן לקהילה הבינלאומית".

לקריאה נוספת:
מחממים מנועים: איראן חשפה בונקר תת-קרקעי וטילים בליסטיים
מאות חיילים איראנים משתתפים במתקפה נרחבת בצפון סוריה
תיעוד: הטיל האיראני החדש, שמסוגל לפגוע בכל מטרה בישראל

הטיל הבליסטי החדש, הנקרא "עימאד", ששיגרה איראן במסגרת ניסוי, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
הניסוי בטיל "עימאד", בסוף השבוע/אתר רשמי, טוויטר

"עימאד" מסוגל לשאת חומר נפץ במשקל של 750 קילוגרמים ולהגיע לטווח של 1,700 קילומטרים. חוסיין דהקאן, שר ההגנה של איראן, אמר לאחר הניסוי כי הוא הסתיים בהצלחה והוסיף כי מדובר בטיל האיראני הראשון לטווח ארוך שניתן להנחותו עד להגעתו למטרה.

"ה'עימאד' מסוגל להכות במטרות בעלות דיוק רב ולהשמידם לחלוטין", צוטט דהקאן בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "אירנ"א". "איננו מבקשים רשות מאיש כדי לפתח את את תכנית ההגנה שלנו", הוסיף, ואמר כי הטיל יהיה מבצעי ב"עתיד הקרוב". גורמים במערב צופים כי הוא ייכנס למערך הטילים של הצבא האיראני לאחר סוף שנת 2016.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הדור הבא של טכנולוגיית הטילים ארוכי הטווח של איראן"

אל דבר קיום הניסוי הצטרפה שלשום חשיפה של חיל האוויר של "משמרות המהפכה" האיראניים, שהציג ברשת הטלוויזיה "פארס" תיעוד של בונקר תת-קרקעי, שנחפר בעומק של כ-500 מטרים ומאחסן בתוכו טילים בליסטיים מתקדמים. מיקום הבונקר לא נחשף.

על פי הדיווח ב"פארס", קיים מספר גדול של מרכזים תת-קרקעיים דומים ברחבי המדינה, ובהם משגרי טילים בליסטיים ארוכי טווח. בין היתר, נחשפו בתיעוד טילים מסוג "קאדר" ו"שהאב", שחלקם יכולים להגיע עד לטווח של כ-2,000 קילומטרים.

מפקד חיל האוויר, אמיר עלי חאג'יזאדה, אמר כי הטילים "מייצגים את הדור הבא של טכנולוגיית הטילים ארוכי הטווח של איראן". כמו כן, בסרטון ששודר נראים החיילים המוצבים בבונקר דורכים על דגלי ישראל וארצות הברית.

בונקר תת-קרקעי של "משמרות המהפכה" האיראניים. "פארס", צילום מסך
הבונקר שתועד בדיווח האיראני/צילום מסך, "פארס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully