וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חיילים איראנים משתתפים במתקפה נרחבת בצפון סוריה

החיילים האיראנים, יחד עם חיילי חיזבאללה, החלו לתגבר את תקיפותיו של צבא אסד בחאלב. לפי אחד הדיווחים, תומכי אסד כבר השיגו שליטה על כפרים באזור. במקביל, הודיע פוטין כי חלה התקדמות במאבק בדאעש במדינה

עריכה: יאיר דניאל, צילום: רויטרס

צבא סוריה, בתמיכת מאות חיילים איראנים, חיילי חיזבאללה וחיל האוויר של רוסיה, פתח היום (שישי) בתקיפות נרחבות מדרום לעיר חאלב – כך לפי דיווחים ברויטרס מפי גורם צבאי בכיר וברשת "אל-מיאדין", המקורבת למשטר אסד. בכיר בצבא סוריה אמר כי מדובר בתחילתה של מתקפה גדולה, שלה המתינו זמן רב. הבכיר הוסיף כי למרות הסיוע מאיראן ומחיזבאללה, רוב הכוח הקרקעי מורכב מחיילים סורים, שנתמכים על ידי תקיפות אוויריות של צבא רוסיה. "החלק העיקרי הוא צבא סוריה", אמר.

לפי הדיווח ב"אל-מיאדין", תומכי אסד תקפו את ארגוני המורדים האיסלאמיים השולטים באזור משלושה כיוונים מדרום לחאלב. בתוך כמה שעות כבר הצליחו להשתלט מחדש על כמה כפרים ועל גדוד טנקים שהיו בידי המורדים.

עוד בנושא:
רוסיה: הקמנו "קו ישיר" בין בסיסנו בסוריה לחיל האוויר הישראלי
התקדמות נוספת לאסד: מתקפה בשיתוף רוסיה באזור חומס
ארה"ב עושה שרירים: דחתה ההצעה הרוסית לשיתוף פעולה בסוריה

חיילים סורים בעיירה ששוחררה מידי המורדים במחוז חמאת, אוקטובר 2015. AP
החלה מתקפה נרחבת בדרום חאלב. חיילים סורים בעיירה חמאת, בשבוע שעבר/AP

ביום רביעי השבוע דווח כי בימים האחרונים הגיעו לסוריה אלפי חיילים איראנים, בפיקוחו של מפקד "כוח קודס" במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני. מטרת הגעתם הייתה השתתפות במתקפה הקרקעית בצפון המדינה. עוד דווח כי סולימאני נמצא במדינה כדי לפקח על המהלך.

בתוך כך, הכריז היום נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי חלה התקדמות במאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. עוד הוסיף, כי רוסיה פנתה לישראל, לערב הסעודית, לאיחוד האמירויות, למצרים ולירדן, כדי לדון בשיתוף פעולה עמן במלחמה בטרור.

אתמל הודיע משרד ההגנה הרוסי כי כוחות הצבא הרוסי המוצבים בסוריה הקימו "קו ישיר" בינם לבין צה"ל, שנועד לערוך תיאומים שימנעו היתקלויות בין מטוסי שני החילות. "מנגנון לשיתוף מידע דרך 'קו חם' נוסד בין מפקדת הכוח האווירי הרוסי בשדה התעופה באזור לטקיה שבסוריה ומפקדת חיל האוויר הישראלי", נמסר בהודעת המשרד. כמו כן, נמסר כי הצדדים מתרגלים את דרכי שיתוף הפעולה דרך מנגנון זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קאסם סולימני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
מפקד על המתקפה? קאסם סולימאני, עם לוחמים עיראקיים בחאלב/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully