וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות נוספת לאסד: מתקפה בשיתוף רוסיה באזור חומס

כוחות צבא, בגיבוי אווירי רוסי, פתחו במתקפה באזור שהשתלטות עליו תבטיח למשטר אסד רצף טריטוריאלי בין דמשק לחוף. ארצות הברית ורוסיה "קרובות לגיבוש הסכם" לתיאום הפעילות בסוריה, אך פוטין גינה את "העמדה ההרסנית" של וושינגטון

כוחות של צבא אסד במתקפה במרכז סוריה, אוקטובר 2015. AP
"תקיפות אוויריות מרוכזות וירי ארטילרי כבד לעבר ריכוזי טרוריסטים ובסיסיהם". כוחות צבא אסד, השבוע/AP

כוחות של צבא סוריה, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר הרוסי, פתחו היום (חמישי) במתקפה בעיירות באזור העיר חומס במערב המדינה – כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. כמו כן, הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי התקיפות הרוסיות פגעו במטרות בעיירה תלביסה ובכפרים תיר מעלה, א-דאר אל-כבירה וחלידיה, מצפון לחומס, שנמצאים תחת שליטת ארגוני המורדים.

על פי חלק מהדיווחים, כוחות של חיזבאללה לוחמים לצד צבא אסד במתקפה הנוכחית. עד כה, דווח על שמונה הרוגים, בהם שני אזרחים ושישה לוחמים מארגוני המורדים. על פי רשת הטלוויזיה הממלכתית, הצבא פתח במבצע לאחר "תקיפות אוויריות מרוכזות וירי ארטילרי כבד לעבר ריכוזי טרוריסטים ובסיסיהם".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב עושה שרירים: דחתה ההצעה הרוסית לשיתוף פעולה בסוריה
בפיקוח קאסם סולימאני: "אלפי חיילים איראנים הגיעו לסוריה"
רוסיה: סיכלנו פיגוע של דאעש בתחבורה הציבורית במוסקבה

אזור תלביסה, מערב סוריה:

השתלטות מחודשת של כוחות המשטר הסורי על מרכזי האוכלוסייה במערב המדינה תבטיח רצף טריטוריאלי בשליטת הנשיא בשאר אסד בין הבירה דמשק לאזור החוף, שבו מתגוררים מרבית בני המיעוט העלאווי, שממנו מגיעה משפחת השלטון. לפני כשבועיים פתחו הכוחות בכמה מתקפות במערב סוריה, חלקן בגיבוי כוחות איראניים. גורמים ביטחוניים טענו כי הצבא מתכונן למבצע גדול נוסף באזור העיר חאלב, הסמוכה לגבול טורקיה.

בתוך כך, אמש מסר גורם רשמי בצבא האמריקני כי צבאות ארצות הברית ורוסיה קרובות לגיבוש הסכם שיבהיר את נהלי תיאום טיסות התקיפה של שתי המדינות בסוריה. זאת בשל החשש מפני עימותים בין הרוסים לאמריקנים במרחב האווירי הסורי, וכמה מקרים של תאונות אוויריות שנמנעו ברגע האחרון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך דיון בקרמלין, מוסקבה, אוקטובר 2015. רויטרס
"פשוט אין להם על מה לדבר". פוטין/רויטרס

בדברים שמסר היום נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא גינה את "העמדה ההרסנית" של ארצות הברית בנוגע לסוריה, והדגיש כי וושינגטון סירבה לכינוס ועידה משותפת במוסקבה. "אני חושב שהעמדה הזאת אינה חיובית", טען פוטין. "מקור החולשה של העמדה האמריקנית הוא חוסר התכנית שלהם לגבי סוריה. פשוט אין להם על מה לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully