וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: סיכלנו פיגוע של דאעש בתחבורה הציבורית במוסקבה

רוסיה הודיעה כי בפשיטה שנערכה על דירה בעיר הבירה נעצרו כמה אזרחים רוסים שאומנו על ידי דאעש וברשותם מטען חבלה. בתוך כך, האיחוד האירופי העביר ביקורת חריפה על רוסיה והודיע: "התקיפות בסוריה מסכנות את מאמצי השלום"

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

רוסיה הצליחה לסכל פיגוע במוסקבה ועצרה אנשים שאומנו בסוריה במחנות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך הודיעה היום (חמישי) סוכנות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) . לפי ההודעה, הסוכנות הרוסית למאבק בטרור פשטה אתמול על דירה במוסקבה ועצרה כמה אזרחים רוסים. עוד נמסר כי בדירה נמצא מטען מאולתר בעל חמישה קילוגרמים של חומר נפץ.

לפי ההודעה, שניים מבין העצורים הודו כי אומנו על ידי דאעש ותכננו לבצע מתקפה באחד מכלי התחבורה הציבורית בעיר. עוד נמסר כי העצורים הגיעו למוסקבה לפני שהמדינה החלה לתקוף בסוריה.

גורם רשמי במדינה אמר כי גודל המטען שווה לזה שבו נעשה שימוש בפיגוע באנקרה בסוף השבוע האחרון. הוא אף ציין כי את המטען ניתן להפעיל באמצעות טלפון סלולרי.


עוד כתבות בנושא:
פוטין מגן על המבצע בסוריה: "אסד היה תחת מצור"
התחנה הבאה - סוריה? לבדלנים באוקראינה נמאס מהפסקת האש
ארה"ב: תכנית הסיוע למורדים הסורים נכשלה, נתמקד בחימוש

הרשויות ברוסיה פשטו על דירה במוסקבה ועצרו חשודים בתכנון לביצוע פיגוע בעיר, אוקטובר 2015. AP
הדירה שעליה פשטו שוטרי הסוכנות למאבק בטרור/AP

בתוך כך, האיחוד האירופי האשים היום את רוסיה בסיכון מאמצי השלום בסוריה, וקרא למוסקבה להפסיק לתקוף את המורדים המתונים הנתמכים על ידי המערב. שרי החוץ של מדינות האיחוד הזהירו כי התקיפות שנועדו לתמוך במשטר אסד עלולות להחריף את מלחמת האזרחים, שבמהלכה נהרגו עד כה רבע מיליון בני אדם.

"הפעולות הצבאיות האחרונות של רוסיה מעלות בקרבנו דאגה עמוקה וחייבות להסתיים באופן מידי", הודיעו השרים בהצהרה משותפת תקיפה במיוחד, לאחר פגישתם בלוקסמבורג. "ההסלמה הצבאית מהווה סיכון להארכת העימות, מערערת את התהליך הפוליטי, מחמירה את המצב ההומניטרי ומגבירה את הקיצוניות". מנהיגי האיחוד צפויים גם הם לבקר את פעולתה של רוסיה במהלך פגישתם בבריסל בחמישי הקרוב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרשויות ברוסיה פשטו על דירה במוסקבה ועצרו חשודים בתכנון לביצוע פיגוע בעיר, אוקטובר 2015. AP
שוטר ליד הבניין שבו נערכה הפשיטה/AP

לאחר שנים שבהן מדינות האיחוד לא פעלו באופן ממשי לפתרון המשבר בסוריה, כעת, לאחר ששטף הפליטים ממשיך להגיע ליבשת, האיחוד מגביר את פעולותיו וקורא לקיום דיאלוג לפתרון המשבר. עם זאת, עמדת האיחוד האירופי בנוגע להישארותו של אסד בשלטון עדיין לא ברורה, שכן השרים לא החליטו אם לאסד יכול להיות תפקיד בשיחות להפסקת אש במדינה וסלילת הדרך לבחירות, או אם יש לגרש אותו או אף לכלוא אותו.

שר החוץ של ספרד אמר כי המערב יאלץ לדון עם אסד כדי להביא לייצוב המצב במדינה, אך השר הצרפתי לעניינים אירופיים הארלם דסיר התעקש כי על אסד לפרוש בהקדם האפשרי. "בשביל שיהיה שלום עם סוריה, אנו צריכים שינוי פוליטי. זה צריך להיעשות ללא אסד", אמר דסיר. בריטניה, בחרה בדרך האמצע והודיעה כי אסד לא יכול להישאר בשלטון, אך צריך להיות שותף לשיחות בנוגע לדרך שבה ירד מהשלטון.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך דיון בקרמלין, מוסקבה, אוקטובר 2015. רויטרס
"התקיפות מכנות את מאמצי השלום". נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

גם ערב הסעודית מחתה על מעורבותה של רוסיה בסוריה. גורם סעודי אמר היום כי במהלך פגישה בין שר ההגנה הסעודי, מוחמד בן סלמאן, ושר החוץ עאדל אל-ג'ובייר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמרו השניים כי להתערבות הצבאית של מוסקבה בסוריה יהיו השלכות חמורות. לדבריו, בשיחה הם הזהירו כי התקיפות יחמירו את העימות בין המגזרים במדינה ויעודדו זרים להגיע ולהצטרף למאבק.

דברים אלה, נוסף על ההתחייבות הסעודית לתמוך במורדים המתונים המתנגדים למשטר אסד, מדגישים את ההתנגדות הסעודית למעורבות הרוסית. "ערב הסעודית תמשיך לחזק ולתמוך באופוזיציה המתונה בסוריה", ציין הגורם. עוד נמסר כי הסעודים קראו לרוסיה לסייע להילחם בטרור על ידי הצטרפות לקואליציה הקיימת בהובלת ארצות הברית למאבק בדאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully