וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מגן על המבצע בסוריה: "אסד היה תחת מצור"

12.10.2015 / 11:09

נשיא רוסיה אמר כי המערכה האווירית בסוריה תסייע להביא לפתרון מלחמת האזרחים. ואולם, באופוזיציה מבהירים כי לא יסכימו למו"מ כל עוד מוסקבה מעורבת. במקביל, כוחות המשטר ממשיכים להתקדם

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגן על המערכה האווירית שהוא מנהל בסוריה, שלדבריו תסייע לסיום המלחמה המתמשכת במדינה. בריאיון שהעניק אתמול (ראשון) לטלוויזיה הממלכתית, אמר הנשיא כי מטרתה של מוסקבה היא לתמוך בממשלתו של בשאר אסד וליצור תנאים לפשרה פוליטית. זאת במקביל להתקדמות כוחות המשטר, הנתמכים מהאוויר על ידי מטוסי קרב רוסיים, במערכה נגד המורדים במרכז המדינה.

"בזמן שחטיבה של טרוריסטים בינלאומיים עומדים בסמוך לבירה, אז לא סביר שיהיה רצון רב בקרב ממשלת סוריה לנהל משא ומתן, שמרגישה שהיא תחת מצור בבירה שלה", הסביר פוטין. מתנגדי המבצע הרוסי טוענים כי חיזוק המשטר בדמשק רק יקשה על השגת פשרה בסוריה, ואתמול הדגיש ארגון האופוזיציה העיקרי הנתמך על ידי המערב כי התקיפות האוויריות יפגעו בניסיונות להגיע להסכם.

לקריאה נוספת בנושא
התחנה הבאה - סוריה? לבדלנים באוקראינה נמאס מהפסקת האש
ארה"ב: תכנית הסיוע למורדים הסורים נכשלה, נתמקד בחימוש
"מנע את נפילת דמשק": גנרל איראני בכיר נהרג בקרבות בסוריה

כוחות של צבא אסד במתקפה במרכז סוריה, אוקטובר 2015. AP
כוחות של משטר אסד במתקפה במרכז סוריה, בשבוע שעבר/AP

הקואליציה הסורית הלאומית הבהירה כי תחרים את השיחות שאותן מקדם שליח האו"ם למדינה סטפן דה מיסטורה. לטענתה, כל תהליך פוליטי שהוא חייבת להתבסס על "סיום התוקפנות הרוסית" ועל החייאת מפת הדרכים שאומצה ב-2012.

הלחימה אתמול התנהלה בכמה חזיתות בחלקו הצפוני של מחוז חמאת ובמחוז הסמוך אידליב. גורם בצבא סוריה אמר כי כוחות המשטר כבשו את העיירה תל סוכייכ בצפון חמאת. זאת העיירה השנייה ששוחרו מידי המורדים מאז החלה המתקפה הקרקעית הנרחבת באזור, שבה משתתף גם חיזבאללה.
מנגד, אתמול דווח כי כמה ארגוני מורדים, בהם ג'בהת א-נוסרה, הקימו חדר מבצעים משותף לפעילותם במחוזות חמאת ואידליב. המורדים כבשו את רובו של מחוז אידליב מוקדם יותר השנה ושולטים בשטחים בצפון חמאת ובמחוז לטקיה, שנחשב למעוזו של אסד ושל בני עדתו העלוואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully