וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנע את נפילת דמשק": גנרל איראני בכיר נהרג בקרבות בסוריה

9.10.2015 / 15:17

חוסיין המדאני, גנרל איראני שהגיע לסוריה כדי לשמש יועץ לאנשי אסד, נהרג ביום רביעי בסמוך לעיר חאלב. לא ברור מתי הוא נהרג וכיצד. איראן ממשיכה להכחיש שחייליה נמצאים במדינה.

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גנרל חוסיין המדאני, בכיר במשמרות המהפכה של איראן, נהרג ביום רביעי בסוריה, באזור העיר חאלב. לא ברור כיצד הוא נהרג, אך באזור פועלים כמה ארגוני מורדים, בהם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה.

המדאני שב לסוריה לפני כמה ימים, מתוקף תפקידו כיועץ לצבא סוריה במלחמתו נגד האופוזיציה. המדאני לחם במלחמת איראן-עיראק שהתקיימה בשנים 1988-1980, ומונה לסגן מפקד כמשמרות המהפכה בשנת 2005.

חבר הפרלמנט האיראני איסמעיל קוסארי, אמר כי המדאני עזר לתאם בין הכוחות הסורים לכוחות המתנדבים שמסייעים להם בקרב נגד דאעש. "במשך שנים, להמדאני היה תפקיד חשוב מאד כיועץ בסוריה. היה לו חלק גדול במניעת נפילתה של דמשק". הוא הוסיף כי המדאני כבר סיים את משימתו בסוריה ושב לביתו שבאיראן, אך בסוריה נזקקו שוב לעצותיו. "הוא חזר לסוריה, רק לכמה ימים, בגלל ההיכרות העמוקה שלו עם האזור. שם הוא מת והפך לקדוש מעונה", אמר קוסארי.

גורמים בלבנון דיווחו כי מאות חיילים איראנים הגיעו לסוריה מאז החודש שעבר. אם הדיווח נכון, אז יהיה זה מספר החיילים האיראניים הגדול ביותר שהוצב בה מאז תחילת מלחמת האזרחים. הם נפרסו כדי להיות מוכנים לסייע לנשיא בשאר אסד במתקפות הצפויות במערב ובצפון-מערב המדינה.

איראן היא בעלת הברית הגדולה ביותר של אסד באזור המזרח התיכון, וסיפקה לכוחותיו סיוע צבאי וכלכלי במהלך מלחמת האזרחים. ואולם, היא מכחישה שלוחמיה נמצאים בסוריה.

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
גורם אמריקני: "טילי השיוט הרוסיים התפוצצו באיראן, לא בסוריה"
כך תכנן קאסם סולימאני במוסקבה את המבצע הרוסי בסוריה
בחסות רוסיה: צבא אסד פתח ב"מתקפה גדולה" נגד המורדים

חוסיין המדאני, גנרל איראני ממשמרות המהפכה האסלאמית, 9 באוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
נהרג בסוריה. חוסיין המדאני/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully