וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: "טילי השיוט הרוסיים התפוצצו באיראן, לא בסוריה"

לדברי הגורם, חלק מטילי השיוט ספינות רוסיות מהים הכספי נפלו באיראן. לא ברור אם נגרם נזק. רוסיה מכחישה: "כל מקצוען יודע שבזמן מבצעים כאלה מאפסים כוונות. פגענו במטרות"

צילום: דוברות משרד הביטחון של רוסיה
תקיפה ימית ראשונה: ספינות הצי הרוסי שיגרו טילי שיוט לעבר מטרות של דאעש. ספק 500
שיגור טיל שיוט רוסי. הרוסים טוענים שפגעו ביעדי דאעש/ספק 500

רוסיה הצהירה ביום רביעי כי ירתה 26 טילי שיוט מהים הכספי לעבר סוריה, מרחק של 1,500 ק"מ, כדי לפגוע ב-11 מטרות של המדינה האיסלאמית (דאעש) בצפון וצפון-מערב המדינה. לטענתה, כל הטילים פגעו ביעדיהם. ואולם, טענות חדשות של גורם אמריקני מצביעות על נתונים אחרים, לפיהם לפחות חלק מהטילים נפלו באיראן. הגורם לא מסר פרטים לגבי מוקדי הנפילה, וטרם ברור אם נגרם נזק.

דובר משרד ההגנה של רוסיה, איגור קונושנקוב, הכחיש את הטענות האמריקניות. "כל מקצוען יודע שבזמן מבצעים כאלה תמיד מאפסים כוונות, לפני ואחרי השיגור. כל הטילים פגעו במטרותיהם", אמר. רוסיה אף הכחישה את הטענות כלפיה, לפיהן השיגורים נועדו לפגוע במתנגדי אסד ולא ביעדי ארגון דאעש. בנוסף לכך, קצין סורי תמך בתקיפות הרוסיות, ואמר שהן החלישו את דאעש ויאפשרו לבצע "תקיפה רחבה יותר, שמטרתה השתלטות מחודשת על ערים וכפרים שנכבשו על ידי ארגון הטרור".

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
למרות הסיוע הרוסי: המורדים הדפו מתקפה של אסד וחיזבאללה
בחסות רוסיה: צבא אסד פתח ב"מתקפה גדולה" נגד המורדים
בצל התגברות התקיפות בסוריה: פגישה ראשונה בין צה"ל לצבא הרוסי

נמשכות התקיפות של רוסיה נגד המורדים במחוזות חמה ואידליב. רויטרס
תקיפות רוסיה בסוריה נמשכות/רויטרס

סוכנות הידיעות האיראנית "אירנ"א" דיווחה ביום רביעי על עצם בלתי מזוהה שנחת בכפר שבשליטה איראנית במערב אזרבייג'ן. הכפר ממוקם ככל הנראה תחת נתיב השיוט של הטילים. לעומת זאת, התקשורת השמרנית במדינה כינתה את האפשרות שנחתו באיראן טילים רוסיים "מבצע פסיכולוגי של האמריקנים נגד מוסקבה". אחת מסוכנויות הידיעות הללו, שנחשבת מקורבת למשמרות המהפכה האיסלאמיים, אף כתבה: "מאז שרוסיה החלה את המבצע בסוריה, התקשורת המערבית וגורמים רשמיים ממדינות המערב הטיחו בה האשמות ללא הרף".

גם ברשת BBC התייחסו ליכולותיה הבליסטיות של רוסיה, ואמרו כי "האמריקנים מודאגים מאד בשל התוספת של טילי השיוט למערכה בסוריה, שבה פועלים כוחות אמריקנים ובני בריתם". מוקדם יותר, אמר שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר, כי רוסיה שיגרה את הטילים מבלי לתאם את הפעולה מול הכוחות האמריקנים.

הטענות של ארצות הברית לגבי נפילת הטילים באיראן, מגיעות על רקע הודעתה של נאט"ו על חידוש ההבטחה להגן על בעלות הברית החברות בה, לאור ההסלמה הרוסית בסוריה. כוחות הארגון אף מתכוננים לאפשרות שיצטרכו להיפרס ולנקוט פעולה צבאית. מוקדם יותר השבוע חדר מטוס רוסי למרחב האווירי של טורקיה, החברה בנאט"ו. השגריר הרוסי בטורקיה זומן לבירור שלוש פעמים בעקבות המקרה. בנוסף לכך, אמש דווח על קרבות כבדים בכמה מחוזות בסוריה, שם פועלים המורדים, בהם הארגון ג'הבת א-נוסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully