וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התגברות התקיפות בסוריה: פגישה ראשונה בין צה"ל לצבא הרוסי

7.10.2015 / 10:15

משלחת רוסית נחתה בישראל ונפגשה עם הצוות הישראלי, בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן. גורם ביטחוני: "יהיו מפגשים נוספים, גם עם המשטרה, במטרה למנוע חיכוך". רוסיה שוקלת בחיוב את בקשת ארה"ב לתיאום המאבק בדאעש

עריכה: שניר דבוש

(פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא רוסיה פוטין במוסקבה לפני כשבועיים)

משלחת צבאית רוסית, בראשות גנרל רוסי בכיר, נחתה אתמול (שלישי) בישראל וקיימה מפגש ראשון עם צוות ישראלי, שאותו הוביל סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן. המפגש כלל היכרות ראשונית רשמית ועסק בנושאים מנהליים לקראת הרכבת מנגנון תיאום ביטחוני.

גורם ביטחוני מסר כי "מדובר היה במפגש ראשון, אך יהיו מפגשים נוספים, כמו גם עם גורמים במשטרה כדי ליצור שפה משותפת על מנת למנוע חיכוך בין הצבאות". לדבריו, "מוקדם מדי לקבוע איך ייראה המנגנון וכיצד יתבצע התיאום, זה תלוי בעיקר בנכונות של הצדדים".

הפגישה בין הצדדים מגיעה כחודש לאחר ביקורו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט ברוסיה, שם נועד עם מקבילו הרוסי גנרל ואלרי גראסימוב, בנושא המעורבות הרוסית בסוריה. לפני כשבועיים נפגשו איזנקוט וגראסימוב והסכימו על הקמת צוותי עבודה, שבראשם יעמדו סגני הרמטכ"לים של שני הצבאות. איזנקוט התלווה לביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ברוסיה, שבמהלכו דן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה בתיאום בין המדינות ברקע המעורבות של הקרמלין באזור.

לקריאה נוספת:
כך תכנן קאסם סולימאני במוסקבה את המבצע הרוסי בסוריה
ארדואן: "רוסיה תאבד הרבה אם תהרוס את הידידות עם אנקרה"
גורמים אמריקניים: רוסיה מתכוננת למבצע קרקעי בסוריה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במוסקבה, 20 בנובמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מוקדם לדעת איך יתבצע התיאום". פוטין ונתניהו, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בתוך כך, משרד ההגנה של רוסיה מסר היום כי הם בוחנים את הבקשה האמריקנית לתיאום המאבק בדאעש, וייתכן כי היא תמומש. "צריך לסגור רק פרטים טכניים מסוימים, שיעלו לדיון בין נציגי המשרד לפנטגון", אמר דובר המשרד איגור קונשנקוב.

הבוקר ביצעה רוסיה תקיפה משולבת נגד לפחות ארבעה יעדים של ארגוני מורדים במערב סוריה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, חיל האוויר הרוסי הפציץ את היעדים בליווי פעילות קרקעית של כוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד.

חיל האוויר הרוסי בסוריה, אוקטובר 2015. AP
איש צוות אוויר רוסי בבסיס הרוסי בלטקיה שבסוריה, השבוע/AP

רוסיה החלה בסוף החודש שעבר במבצע צבאי נגד דאעש בסוריה. מאז היא ערכה עשרות גיחות שבמהלכן ביצעה תקיפות רבות נגד יעדי הארגון הסוני, לטענתה. עם זאת, גורמים ישראליים, סוריים ואמריקניים טוענים כי היעדים שהותקפו היו ארגוני מורדים שנתמכים על ידי המערב.

גורמים בכירים בירושלים וכן גורמים בארצות הברית מעריכים כי מוסקבה מתכוננת לפעולה קרקעית בצפון סוריה ונמנעת מפגיעה במטרות של דאעש. עוד אומרים במערכת הביטחון כי התיאום הביטחוני בין רוסיה וישראל עשוי אמנם לפתור חיכוך בין הצבאות, אך יש המשמיעים חששות שלפיהם הצבא הרוסי עלול לשבש את המכ"מים של צה"ל בצפון ולמנוע בכך איסוף מידע.

השבוע נרשמה עליית מדרגה במתיחות באזור סביב המבצע הרוסי בסוריה כשמטוסי קרב רוסיים חדרו למרחב האווירי של טורקיה בסוף השבוע האחרון. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי ארצו לא תהיה סובלנית כלפי הפרות של ריבונותה. "מערכת היחסים החיובית שלנו עם רוסיה ידועה ומוכרת, אך אם רוסיה תאבד ידידה כמו טורקיה, היא תאבד הרבה ועליה לדעת זאת", הבהיר ארדואן בביקור בפרלמנט האירופי בבריסל. אתמול אישר משרד ההגנה הרוסי כי מטוס סוחוי-30 של צבא רוסיה נכנס לשטחה האווירי של טורקיה "רק לכמה שניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully